[Boot Camp] Vista drivers (o.a. ethernet, audio)

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Bij de installatie van Vista op m'n nieuwe MacBook Pro (15" // mid 2009) ging eigenlijk alles prima.
Alleen, na updaten van alles (bootcampdrivers en Microsoft update) blijken nog steeds een aantal interne onderdelen niet goed te werken.

Via Google & c.s. is het me wel gelukt een driver te vinden voor de interne WLAN van broadcom (4322AG 802.11a/b/g/draft-n WiFi adapter --> btw dit is niet het exacte device wat in de MBP zit, maar de driver werkt prima op N ;) ), maar een 4-tal devices lukken me dus niet.
  • iSight (minder belangrijk)
  • CoProcessor (?)
  • Ethernet-controller (WLAN werkt, maar toch wel erg wenselijk ;) )
  • SM-Buscontroller (?)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=51373&FotoID=4309
  1. Vraag is dus of iemand weet welke devices dit precies zijn? (type)
  2. Daarnaast werkt het geluid ook niet, vast ook iets te maken met een driver. Overigens geeft de audiojack wel een rood lichtje (optical out?)
enne...laat de opm. over WHY Vista op een Mac maar achterwege, dat is geen bijdrage aan de oplossing :P

An Explanation of l33t Speak

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die apparaten kun je installeren vanaf de Mac OS installatiedisc. Er staat een .exe op die disc die automatisch alle benodigde drivers installeert, maar het kan ook handmatig. Als je door de disc browst, zie je allemaal folders met drivers staan, let er dan wel op dat je de juiste kiest (64- of 32-bits).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier om software gaat, hoort deze in Apple Software & Diensten :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zoek voor hardware waarvan ik het merk/type niet ken altijd op VendorId/DeviceId. Dit kun je in Windows vinden in de Device Manager (Apparaatbeheer), onder de properties/eigenschappen van een apparaat, onder het tabje Details. Kies daar uit de dropdownlist "Hardware Ids". Er staan nu een aantal strings in de vorm van bijvoorbeeld "PCI\VEN_1022&DEV_2000&CC_0200" etc.
Het VendorId is in dit voorbeeld dus 1022 en het DeviceId 2000. Ik heb dit voorbeeld uit mijn VMWare Fusion Windows XP virtual machine, maar wanneer ik Google op "vendor id 1022 device id 2000" kom ik erachter dat VMWare een AMD netwerkkaart emuleert.

Dit trucje kun je uithalen voor elk stuk hardware en heeft voor mij tot nu toe altijd gewerkt (behalve dan voor bijv. de iSight [alhoewel er bij Manufacturer Micron staat, zou dus redelijk algemeen moeten zijn]).

En je weet zeker dat de drivers niet in het Bootcamp driver pakket zitten?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

de drivers zitten echt wel in het pakket. gewoon de installatie dvd in de mac stoppen die er bij zit.
onder vista installeert hij automatisch de drivers. heb het hier ook draaien werkt perfect.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
update
Nou, automatische installatie zegt telkens: alles geinstalleerd! :*)
Maar....dus niet :X
Alle pakketten op de DVD nu handmatig stuk voor stuk geinstalleerd en nu werkt alles voor zover ik kan zien naar behoren. Logische handeling, maar aangezien het m'n eerste MBP met Bootcamp is wilde ik toch een beetje voorzichtig zijn...

Wel weer flinke warmte ontwikkeling die ik bij OSX zelden waarneem...ach, vista is alleen voor werk en games

An Explanation of l33t Speak

Pagina: 1