WiFi beperkte verbinding

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Ik probeer met een laptop (Win XP + Sitecom USB WiFi) verbinding te maken met een draadloos netwerk (namelijk een Experia Box).

In het netwerk zit momenteel een Experia Box, 1 desktop, 1 laptop en een printer die op het netwerk is aangesloten via WiFi.

Nu wil ik echter nog een laptop verbinding laten maken met het draadloos netwerk maar dit geeft problemen.

De desktop en de laptop hebben een goede verbinding met de Experia Box (zowel draadloos als via de kabel). Het enige probleem is dat de tweede laptop geen verbinding kan maken of de melding krijgt dat het beperkte verbindings mogelijkheden heeft
Eerst dacht ik dat het aan de USB WiFi stick lag maar dit was niet het geval omdat ik met een andere laptop hetzelfde probleem had.

Ik heb al eens de Experia Box aan en uit gezet maar dit loste het probleem ook niet op.

Nu is het rare dat als ik naar 10.0.0.138 of 192.168.1.254 ga ik in de Experia Box kom.

De laptop waarbij de verbinding niet werkt heb ik al eens een statisch IP adres gegeven en dan heb ik verbinding met het draadloze netwerk maar ik kan alleen geen clients bereiken of het Internet op.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je geen automatisch ip-adres krijgt, dan heeft het weinig zin om de laptop een statisch ip-adres te geven.

Staat MAC address filter soms aan? Dit betekent dat er op de Experia Box is ingesteld dat alleen bepaalde apparaten toegang hebben tot het draadloos internet. Dan zou je de laptop moeten toevoegen zodat deze ook toegang krijgt.

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Dit had ik ook al nagekeken maar dit is niet het geval.
Het rare is dat ik via 192.168.1.254 en 10.0.0.138 in de Experia kom.