[PHP/SQL] functie aan entiteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nogal een lastig te verwoorden probleem vind ik.

Ik heb een veel op veel relatie tussen boeken en (menselijke) eigenschappen
en een veel op veel relatie tussen (menselijke) eigenschappen en mensen.

Nu moet de BoekenEigenschappen kruistabel een (parameter)value geven voor de (wiskundige) functie die bij het boek hoort.

Maar nu is de vraag: Hoe kan ik het beste een wiskundige functie koppelen aan een entiteit boek? En zal deze functie het best tot zijn recht komen in de (my)SQL Database of in PHP?

[edit]
Wiskunde.

Iets van f´ = (log(X)+10)/log(Y)
waarbij X = Boeken.Sterkte en Y is Mens.Intelligentie, waarbij f´ die nieuwe waarde word voor Mens.Intelligentie
:P

[edit]
Maar als bijvoegsel, wat eigenlijk al van het begin nodig was. Mijn eigen gedachte in dit verhaal, is een numerieke token die je bij Boeken schuift en een switch over de array met functie(namen) en een call_user_function()

Maar is dit de beste methode? Daarom mijn totale vraagstuk hier :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor functie?

Iets als {'1984', 'paranoide','8'} ? :P Of is het een gruwelijk uitgebreid stukje AI welke de voor mij leukste boeken suggereert? Met een voorbeeld van wat je wil bereiken kan ik me iig een stuk beter inleven. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien begrijp ik het doel niet goed, maar je wilt dus eigenlijk een stukje code wat kan zeggen, na enige gebruikers input, of een boek voor jou goed te doen, moeilijk of makkelijk is.
Of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Ik denk dat het het makkelijkst is om een algemene functie op te stellen en alleen de parameters als losse velden in de koppeltabel tussen mens-eigenschap en boek-eigenschap op te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door _js_ op 25-07-2009 16:34 ]