Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Startup script uitvoeren met Home versies*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 3 uur lang zitten zoeken naar een manier om een script bij het opstarten van mijn Vista systeem uit te voeren. Ik heb een batch bestand (.bat) gemaakt met daarin enkele opdrachten. Wat ik wil is dat dit bestand automatisch wordt opgestart wanneer het bureaublad is geladen na het booten van Windows.

Ik heb wel enkele voorbeelden gezien waarbij van GPO's werd gemaakt, maar GPO's zijn meer voor servers bedoeld.

Is er een manier om een opstart script te maken? Mijn OS is Vista Home Basic x64.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Werkt 't niet wanneer je dat bestand in de Opstarten-map zet? Of wordt dat dan niet op een goed moment uitgevoerd?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is wel makkelijker dan ik dacht :P Ik heb ingesteld dat twee websites en een kladblok bestand open zullen gaan bij het laden van de desktop. De websites gaan wel open maar het kladblok bestand niet, ik krijg dan een melding dat het bestand niet kan worden gevonden.

Ook heb ik in het batch bestand een volledige pad naar het bestand ingetypt (zit op het bureaublad), maar dat hielp niet. Wat doe ik verkeerd..

• PaulZ
Als er spaties in je volledige padnaam zitten moet je 't ff tussen dubbele aanhalingstekens zetten.

Mocht je meer willen weten: zoeken op 'vista startup bat' en dan vind je een heleboel. En voor je batch bestand is deze ook wel te lezen.

[ Voor 55% gewijzigd door PaulZ op 25-07-2009 05:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
De directory pad bevat geen spaties, daar ligt het iig niet aan. Ik weet op dit moment nog niet genoeg over batch scripting, ben het aan het onderzoeken. Wat ik nu probeer is in het register een file toevoegen in de map 'Run', maar hierna gebeurt er helemaal niks bij het opstarten.

Voor de zekerheid; indien er van het register gebruik wordt gemaakt, welke map moet ik gebruiken Run of RunOnce?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 04:27:

Is er een manier om een opstart script te maken? Mijn OS is Vista Home Basic x64.
Scheduled Task van maken :)
Is ook veel makkelijker met testen of het werkt ja of nee.

Overigens heb jij het over een login script, want je wil iets in jouw gebruikerssessie laten uitvoeren.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 25-07-2009 09:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PaulZ
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 07:36:
[...]Voor de zekerheid; indien er van het register gebruik wordt gemaakt, welke map moet ik gebruiken Run of RunOnce?
Hangt er vanaf. Zie bijvoorbeeld deze link van Microsoft via zoeken in Google op 'registry run runonce'.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RunOnce wordt (zoals de naam al aangeeft) maar één keer gebruikt, is een volatile key die weer leeggegooid wordt.
Merk ook op dat Vista niet genoemd wordt in dat artikel.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 25-07-2009 12:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1