Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39
Hoi allemaal,

ik heb een leuk canon ixus 90is cameraatje. niet veel gebruikt, ongeveer een jaartje oud. de laatste tijd geeft hij nogal wat problemen namelijk:

een vasthanger bij opstarten,
lens komt niet naar buiten,
lens komt wel naar buiten,
beeldscherm + camerafuncties doen het niet en reageert nergens op,
lens naar buiten, beeldscherm aan, reageert niet op knoppen (of alleen foto maken, niet terugkijken of uitzetten)

enige optie is uitzetten door de accu er uit te pakken en opnieuw aan te zetten.

dat is al irritant genoeg, maar foto's raken ook vaak corrupt op de kaart en windows krijgt ze niet ingelezen of gecopieerd, explorer hangt zichzelf gewoon op.

een optie zou kunnen zijn om er eens nieuwe firmware op te zetten, weet iemand hoe dat moet en waar je die kan vinden?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als niet in de meegeleverde handleiding staat hoe dat moet, dan kan je het waarschijnlijk niet zelf uitvoeren. Ik kan ook geen nieuwe firmware voor deze camera vinden bij Canon op de site.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
dat viel mij ook al op inderdaad... maar ik heb geen bonnetje meer (cadeau gekregen) en opsturen + repareren kost ook weer klauwen met geld

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Even de stoute schoenen aantrekken en terug naar de winkel waar die aangeschaft is en vragen of zij onder de gegevens van jouw of de koper de bon terug kunnen halen. De hamvraag is natuurlijk of de bon op naam staat of niet. Als ze de bon kunnen vinden kan je 'm ook ter reparatie opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
waarschijnlijk gekocht bij een media markt oid...

echt niemand die iets weet van zelf nieuwe firmware op een digicam zetten? opsturen, repareren, etc kost me meer dan dat de camera waard is eigenlijk...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Daarvoor heb je de garantie toch! Verder kan ik geen firmware updates van je camera vinden. Waarschijnlijk gaat het updaten via Canon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel rofarepair...

Als ik dit lees denk ik eerlijk gezegd niet dat het oplosbaar is met firmware. Ik denk eerder aan vochtschade of aan een los contact oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nee, ik snap ook niet goed waarom firmware de magische oplossing zou zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Wijnands schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:32:
Nee, ik snap ook niet goed waarom firmware de magische oplossing zou zijn.
doet me nog het meeste denken aan windows die niet helemaal lekker wil opstarten.

vochtschade zou kunnen, paar keer een paar (motregen) druppeltjes op gekomen. maar hoe zou dan een los contact ontstaan zijn? omdat hij het vaak ook gewoon wel normaal werkt.

BThGvNeOA

Pagina: 1