3 Monitor setup -> nieuwe kaart nodig

Pagina: 1
Acties:

• Labyras
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb nu bijna een half jaar een dual screen setup staan. Ik heb 2x 19" monitoren staat die allebei aangesloten zijn op mijn Club3D GeForce 7600GT (PCI-e 16x). Maar een week terug heb ik een mooie nieuwe HDTV aangeschaft (LG 32LH3000) en deze wil ik natuurlijk ook aansluiten op mijn PC. En daar is het probleem.

Ik heb gelezen dat je door een nieuwe videokaart in je PC te zetten je gewoon extra monitoren kan aansluiten, maar moeten deze kaarten dan hetzelfde zijn qua slot?
Mijn moederbord heeft maar 1 PCI-e slot, en daarnaast nog eens 4 gewone PCI slots.
Ik heb geprobeerd om er een gewone PCI kaart (Club3D GeForce 6200) in te doen en dan alles aan te sluiten, maar het wil niet helemaal werken...

Weet iemand of het ook gewoon niet kan of moet ik iets aan instellingen aanpassen?
Ik heb wel een paar opmerkingen op Google en zelfs hier op GoT gevonden van mensen die zeggen dat het zou moeten lukken, dus heeft iemand een antwoord voor mij?

Bij voorbaat dank!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Welk O.S. gebruik je?
Niet ieder O.S kan goed overweg met meerdere grafische kaarten.
Bij mijn weten kan je in Vista geen meerdere beeldschermen aansturen over meer dan 1 grafische kaart.
Dit in tegenstelling tot XP, die kan wel overweg met verschillende/meerde grafische kaarten en veel schermen.

Verwijderd

Je schrijft dat het niet helemaal wil werken. Wat werkt er dan wel? Ziet je bios de kaart niet of is het een OS probleem. Wellicht een goed idee om de forceware drivers opnieuw te installeren als windows een probleem heeft.

Zelfs in vista kun je meerdere grafische kaarten aansturen, moeten beide wel dezelfde wddm driver gebruiken. Wil je 2 verschillende kaarten bv ati en nvidia dan zal je in vista de xpdm drivers moeten installeren. Je gebruikt dan de xp drivers met de coresponderende functionaliteit.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Klunssmurf schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 02:01:
Welk O.S. gebruik je?
Niet ieder O.S kan goed overweg met meerdere grafische kaarten.
Bij mijn weten kan je in Vista geen meerdere beeldschermen aansturen over meer dan 1 grafische kaart.
Dit in tegenstelling tot XP, die kan wel overweg met verschillende/meerde grafische kaarten en veel schermen.
Kwestie van klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt (al zit je wel dichtbij).

In Vista is het niet mogelijk meer dan een videokaart driver tegelijk actief te laten zijn. Maar het is wel mogelijk om meerdere kaarten die met dezelfde driver werken, tegelijk te gebruiken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Labyras
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 02:37:
Je schrijft dat het niet helemaal wil werken. Wat werkt er dan wel? Ziet je bios de kaart niet of is het een OS probleem. Wellicht een goed idee om de forceware drivers opnieuw te installeren als windows een probleem heeft.
Sorry voor de onduidelijkheid in mijn vorige post, maar ik draai op Windows XP Retestrak SP2.
Mijn computer herkent de kaart wel, want elke keer als ik mij PC nu opstart met deze nieuwe (6200) kaart erin opent hij een map waar de setup files instaan. Maar als ik deze setup wil uitvoeren vraagt hij of ik zeker weet of ik deze driver wil installeren, aangezien ik al een nieuwere versie heb (van mijn andere oudere (7600GT) kaart neem ik aan). Ik heb ook geprobeerd dit gewoon te doen, maar dan pakt hij die nieuwe (6200) kaart als main-kaart voor grafische processen (dit denk ik in ieder geval, want toen ik een blu-ray wou afspelen vroeg hij om updates terwijl ik met mijn oude (7600GT) kaart hier geen last van had). Maar hij herkende wel de 2 monitoren die aan de oudere (7600GT) kaart hingen...
Het klinkt misschien vaag maar ik heb toch geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 08:49
begin is met het verwijderen van alle videokaart drivers en dan de driver opnieuw installeren

• Labyras
martijn- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:35:
begin is met het verwijderen van alle videokaart drivers en dan de driver opnieuw installeren
Oke dit heb ik gedaan, er is niet veel veranderd.

En toen ik naar de NVIDIA site ging voor de drivers van mijn nieuwe (6200) kaart, bleek deze driver precies hetzelfde te zijn als mijn andere (7600GT) kaart. Heeft dit er misschien wat mee te maken?

@ Emptor22
Ik lees nu dat je zei probeer de forceware drivers opnieuw te installeren, maar deze heb ik helemaal niet eens. Ik heb de nieuwste geprobeerd te installeren maar dit helpt ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Labyras op 26-07-2009 12:01 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
kalizec schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Kwestie van klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt (al zit je wel dichtbij).

In Vista is het niet mogelijk meer dan een videokaart driver tegelijk actief te laten zijn. Maar het is wel mogelijk om meerdere kaarten die met dezelfde driver werken, tegelijk te gebruiken.
Aaaah, oké...dat wist ik niet.
Ben Vista zo zat dat ik het niet meer gebruik, vandaar dat ik er ook bij schreef "bij mijn weten".

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 07:22
Klunssmurf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:00:
[...]

Aaaah, oké...dat wist ik niet.
Ben Vista zo zat dat ik het niet meer gebruik, vandaar dat ik er ook bij schreef "bij mijn weten".
In vista werkt het perfect hoor, ik heb hier 4 schermen aan mijn pc hangen (9600gt en 7800gt)

34,06kwp installatie, full electric

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

De ultieme oplossing zou zijn als je gewoon 3 schermen op 1 kaart kon aansluiten. De eerste moet ik nog zien ;(

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 07:22
Twazerty schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:06:
De ultieme oplossing zou zijn als je gewoon 3 schermen op 1 kaart kon aansluiten. De eerste moet ik nog zien ;(
Er zijn al schermkaarten met 2xdvi + displaypoort dacht ik.
en anders zijn er schermkaarten met dsub+dvi+s-video :p

34,06kwp installatie, full electric

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nock372 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:12:
[...]

Er zijn al schermkaarten met 2xdvi + displaypoort dacht ik.
en anders zijn er schermkaarten met dsub+dvi+s-video :p
maar nu nog alle 3 tegelijk kunnen gebruiken. Ook al heb je 3 uitgangen, je kunt er maar 2 gebruiken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:36
Vroeger kon ik dacht ik 3 schermen (2 schermen, 1beamer toen) aan mn 9800pro hangen :P
*denkt terug aan goeie ouwe tijd*
heb nu 8800GT dus, kan maar 2 schermen aan...

• Klunssmurf
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om de volgorde van het aansluiten op de videokaart te veranderen?
1x 19" en HDTV op 7600gt en het 2e 19"scherm op de 6200?
Misschien dat het wat te maken heeft met evt. hardwareversnelling voor HD content. (al weet ik niet precies in hoeverre dit ondersteund wordt door de GF7 of GF6)

Normaal gesproken zou je setup gewoon moeten werken..

Zelfs AGP en pci met verschillende grafische chips werkt normaal gesproken.

• Labyras
Klunssmurf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:33:
Heb je al eens geprobeerd om de volgorde van het aansluiten op de videokaart te veranderen?
1x 19" en HDTV op 7600gt en het 2e 19"scherm op de 6200?
Misschien dat het wat te maken heeft met evt. hardwareversnelling voor HD content. (al weet ik niet precies in hoeverre dit ondersteund wordt door de GF7 of GF6)

Normaal gesproken zou je setup gewoon moeten werken..

Zelfs AGP en pci met verschillende grafische chips werkt normaal gesproken.
Zo had ik de aansluitingen al staan, en heb nu alles veranderd en nogsteeds geeft/geven de monitor/monitoren aan de 6200 kaart geen beeld...
Vervelend dat het niet wil werken aangezien het bij andere mensen wel gewoon werkt.
Toch blijf ik het raar vinden dat ik niet twee verschillende drivers voor beide kaarten kan installeren, je zou denken dat elke kaart er 1 nodig heeft?

• Bitage
  • Laatst online: 25-04 14:14
Hoe zit het eigenlijk met Windows 7 en het mengen van ATi en nVidia kaarten? Gebruikt 7 dezelfde WDDM als Vista of is dit verbeterd en kun je nu wel twee verschillende drivers laden?

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
is een tripplehead2go van matrox geen oplossing?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nog nooit gehoord van een map met drivers die opent als je een nieuw apparaat insteekt, waar staat die map dan?

Heb je al eens getest om in apparaatbeheer de drivers te updaten en de pc zelf te laten zoeken?

Wat staat in de bios hierover? Moet je daar niet zeggen welke kaart hij als main kaart moet zien?

• Labyras
Oke dom van mij!
Ik deed mijn computerkast nog eens open, om er achter te komen dat de kaart er niet eens helemaal goed inzat 8)7
Heb de kaart er GOED ingedaan, en toen ik mijn PC daarna op startte installeerde windows zelf de benodigde elementen, en na nog een reboot kon ik gewoon alle 3 de schermen aan zetten en kreeg ik beeld!

Iedereen bedankt voor de hulp in ieder geval!
En reken me er niet te hard op af :+

[ Voor 3% gewijzigd door Labyras op 29-07-2009 13:07 ]

Pagina: 1