Wireless & Gaming

Pagina: 1
Acties:

• LoSTnoMaD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Hey,

Ik weet niet goed of het in deze topic goed staat. Normaal wel want het gaat specifiek over een netwerk met daaraan gekoppeld Gaming :)

Ik ben een hevige Online Gaming fanaat (TF2 / BF2 / BF Heroes / MMORPG / ...)

Ik ben onlangs verhuisd en heb nu een Telenet aansluiting (kabelaansluiting).
De Desktop werd naar boven verhuisd en aangezien de aansluitingen op het gelijkvloers zitten ben ik overgestapt op een wireless usb stick.

Nu recent begin ik ontelbare lagspikes te krijgen binnen TF2 (omdat ik dit het meeste speel). Vroeger had ik dit niet en dan zat ik met een Ethernetkabel.
Dus ik heb de oorzaak van het probleem al gevonden (denk ik) in de wireless usb stick. Het is er een van het type ASUS model WL-167g.
De meest 'recente' drivers dateren van 2005 - 2006. Nu ik heb dit reeds aangekaart op een TF2 Forum waar ze mij bevestigen dat het probleem bij de wireless ligt.
Nu komt mijn vraag :

Er zijn 3 mogelijkheden op de markt om wireless op je desktop te hebben :
1/ Wireless usb Stick
2/ PCI(e) Wireless card
3/ Wireless Ethernet/Gaming Adapter

Welke is de beste oplossing (volgens jullie kennis?)
En is het het beste om binnen het merk te blijven? Ik heb nu een D-Link switch model DES-1005D met apart Wireless AP (ook D-Link)(Telenet installeert deze) die gekoppeld is aan een Telenet router/modem (voor Telefonie, Internet en Digitale TV), blijf ik dan bij één van bovenstaande opties ook best binnen D-Link? Of maakt dit weinig uit?

Thanks!

It's Nice To Be Important But It's More Important To Be Nice

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Geen van allen punt. Gewoon een kabel trekken als je wilt gamen want WIFI is gewoon onbetrouwbaar.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoeft niet .. tot 2 ms ping met server en dat is met wireless :)

ik zit hier met zo'n sitecon gaming router+usb ding.. werkt als een zonnetje:)

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 24-07-2009 23:50 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...totdat de buren de diepvrieskip ontdooien in de microgolfoven, of iemand een babyfoon aanzet, of... of...

Bij draadloze verbindingen ben je altijd afhankelijk van externe invloeden. Ook al gaat het 99.9% van de tijd goed, die ene 0.1% is funest als je in competitief verband online aan het gamen bent.

Ik kan de Sitecom WL-306 (en z'n onnodig duurdere WL-308 broertje) prima aanbevelen, maar voor het gamen absoluut bedraad. Draadloos is leuk met laptop op schoot op de bank, niet als vervanging van vaste verbindingen.

Oslik blyat! Oslik!

• LoSTnoMaD
Thanks voor de info

Dus het beste is een gat boren tot boven en een netwerkkabel trekken?

Of is de mogelijkheid om Ethernet via het electriciteitsnetwerk te sturen ook een goede oplossing?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beter dan draadloos, maar het voegt weer een aparte bridge en dus latency toe.

Met een beetje creativiteit (kabel langs plint bijv) hoef je overigens niet te boren. UTP mag 100m lang zijn, dus je kunt *erg* kreatief zijn voordat het te lang wordt voor goede signaaloverdracht.

Oslik blyat! Oslik!

• LoSTnoMaD
Boren zou het gemakkelijkste zijn omdat de pc juist boven de router staat :)

Bedankt voor de info!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Wanneer er centrale verwarming is, dan heb je gaten door de vloeren voor de verwarmingsbuizen. Daar kan vaak ook wel een netwerkkabel door.

_██_
(ಠ_ృ)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zie ook:
[Vista x64]Wireless gaming+lag spikes

Omdat kabels trekken bij mij een onwenselijke actie was, ben ik inmiddels tot volle tevredenheid overgestapt op Koenig 85Mbps adapters waarmee ik mijn pc aan de router verbind via het elektriciteitsnet. Misschien voor jou ook een optie?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Atomsk schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:33:
Wanneer er centrale verwarming is, dan heb je gaten door de vloeren voor de verwarmingsbuizen. Daar kan vaak ook wel een netwerkkabel door.
ja tot bij jaren 80 huizen daarna liggen die buizen in de vloer
wat dan erg lastig wordt kan ik je vertelllen :p

mijn ouwelui hadden dat ook. daar gingen 6 kabels langs ,.

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 26-07-2009 16:39 ]

Iperf

Verwijderd

Het verdient zicht terug. Huur desnoods een boorhamer met grote boor (8-10 mm), en boor de muren door. Je hebt ook mooie afdekplaatjes, om het weg te werken. Ga niet met siliconen kit de gaten dichtmaken, Je weet nooit of er ooit later een nieuwe kabel doorheen moet.

De huurkosten van de hamer, zijn misschien net zo veel als de router / wireless ding... maar je hebt 100% zekerheid dat je echt geen gezeik hebt. Waarom denk je dat (bijna) alle bedrijven bedraad zijn? Om geen gezeik te hebben met signaal, beheer, storingsvelden etc.... De sysadmin heeft genoeg aan "verloren passworden", kan niet inloggen, "waar is mijn PC gebleven", en "waar is any key" problemen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:16:
Het verdient zicht terug. Huur desnoods een boorhamer met grote boor (8-10 mm), en boor de muren door. Je hebt ook mooie afdekplaatjes, om het weg te werken. Ga niet met siliconen kit de gaten dichtmaken, Je weet nooit of er ooit later een nieuwe kabel doorheen moet.

De huurkosten van de hamer, zijn misschien net zo veel als de router / wireless ding... maar je hebt 100% zekerheid dat je echt geen gezeik hebt. Waarom denk je dat (bijna) alle bedrijven bedraad zijn? Om geen gezeik te hebben met signaal, beheer, storingsvelden etc.... De sysadmin heeft genoeg aan "verloren passworden", kan niet inloggen, "waar is mijn PC gebleven", en "waar is any key" problemen.
o.k. niet om de intelligentie van de ts te beleden, maar om het toch gezegt te hebben

Er kunnen leidingen in de vloer liggen zorg dat je zeker weet dat je de boor niet op een leiding zet met bn een leidingzoeker, em common sense. (zet er een contactdoos dichtbij etc.)

Iperf

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 22:29
Ikzelf heb een WNR3500N icm met een WN121T USB adapter en een Ziggo 25 MBit lijn. Ik haal hiermee gemiddeld 23 MBit download en heb in games meestal de een na laagste ping, rond de 10, soms lager bij goeie servers(!) het enige waar problemen bij voorkomen, is als iemand op datzelfde wireless met slecht ingestelde torrentclient bezig is (Vuze eet echt internet op alsof het chocolate chip cookies zijn)

Ik praat ook wel eens met iemand op skype die een 54 Mbit Linksys router gebruikt, die heeft echt elke minuut een lagspike met een ping van 3000ms, dat is idd niet aan te raden zo'n router.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan gebruik je waarschijnlijk geen Vista?
Pagina: 1