Reprogrammable audio bordje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56
Een aantal maanden geleden was er bij de Albert Heijn een Efteling thema. Bij de flessenautomaat een kastje met sensor, en als er een fles in de automaat viel, hoorde je "Lege flessen hier, Dank u wel". Nou heb ik vandaag, met toestemming één van de kastjes mee naar huis genomen.

Het lijkt erop dat je zelf een bericht kan inspreken, want er zit een PROG poort op met een MIC, REC, en VSS pin. De poort zelf is trouwens gewoon een molex fan connector. Even Googlen lijkt dit te bevestigen (Edavin, Nov 25th 2008). Nu wordt er echter niet verteld hoe het één en ander aangesloten moet worden. Iemand een idee?

De gegevens van de printplaat:
• PUSH BUTTON 2-polige poort, aan de andere kant van de connector staat CON3.
• CDS poort met +, T, en - pin, aan de andere kant van de connector staat CON2.
• PROG poort met MIC, REC en VSS pin, aan de andere kant van de connector staat CON1.
• In zwart plastic gegoten chip, aan de andere kan van de printplaat staat daar 'MICREF' en 'PL'.
• Op de printplaat zelf staat onderaan IT-CS22-V2.

Alvast bedankt :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

foto's bitte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Met stom ^^. Lijkt me trouwens dat PUSH_BUTTON het play-knopje is en PROG een opname-knop tussen VSS en REC en een elektret-microfoontje tussen VSS en MIC moet hebben. CDS zou de spannings-toevoer kunnen zijn.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EI32TxREIpsdVWm62wurqyrL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ek086Q8eh1FVPINyj6VPYUf2/full.jpg
U vraagt, wij draaien :)

@sprite: Op CDS zat altijd de sensor-bord aangesloten (microcontroller + wat elco's + vermoedelijk infraroodsensor) en op pushbutton niks. Het is wel zo dat de pushbutton verbinden inderdaad het geluid geeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Sebazzz op 24-07-2009 22:44 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ah, nou, dan zijn we er uit lijkt me :) Micje en knopje verbinden en gaan met die banaan :P

[ Voor 70% gewijzigd door Sprite_tm op 24-07-2009 22:44 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joah echt fout zal het niet gaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Try-time dan maar >:)

edit: Hmmz het lukt niet.
Wat ik doe:
1. Mic + VSS aansluiten op topje + sleeve van microfoon of geluidskaart output.
2. VSS + REC kortsluiten zolang er opgenomen moet worden (paar seconden, korter dan het originele geluid
3. Het zou nu afspeelbaar moeten zijn?

Het originele geluid blijft op dat ding, ik vermoed dat ik dat geluid eerst moet wissen, maar ik heb geen idee hoe.

[ Voor 100% gewijzigd door Sebazzz op 24-07-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 12:25
wij hadden ze inderdaad ook in het filiaal, en even als aanvulling: zodra de flessen achter de scanner kwamen, kwam hij langs een simpele pir-sensor (zo-eentje die ook in buitenverlichting zit), welke ervoor zorgde dat er geluid uit kwam. overigens ging dat kreng ook altijd af als je er te dicht langs liep... mocht je dr meer willen hebben, ik kan eens zoeken of ze dr nog zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Heb je toevallig nog zo'n sensor bordje over? Dat zou wel fijn zijn. Die zitten gewoon met een molex fan connector vast aan het apparaatje. Als je het witte beschermkapje van de sensor er af haalt, moet ie in een envelop kunnen. :)

Ik krijg het niet geherprogrammeerd, heeft iemand tips? Wat is trouwens dat ding in die gele cirkel aan de rechterkant op het onderste plaatje. In de behuizing zat er boven dat ding een gat met een plaksticker op (zodat het apparaat het aan de automaat kan hangen). Toen ik jonger was en zo'n elektronica experimenteer setje had, kon je een soortgelijk printplaatje met zo'n banenpatroon erop, voor vochtdetectie gebruiken, maar wat doet in dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Dat is een koolstofschakelaar.
Die worden geschakelt met een stukje siliconen met koolstof erin.

http://img.alibaba.com/photo/227852822/Rubber_button.jpg (groot plaatje)
Pagina: 1