Ik heb een excel bestand gemaakt om kosten en winst te kunnen bereken bij verkopen op eBay en verkoop op andere sites. Ik was een als voorwaarde aan het ingeven voor het berekenen van de totale winst uitgedrukt in procent. Hij geeft hier een foutmelding, maar ik begrijp niet waarom mijn voorwaarde fout is. Ziet iemand mijn fout en kan iemand die ook uitleggen.
Dit is de voorwaarde:
Ik heb hier redelijk wat werk in gestoken dus laat dit bestand nooit door gaan als eigen werk.
Nu vraag twee.
Hoe kan ik de wisselkoersen importen in het excel bestand(dus ik open of refresh het bestand en de actuele koersen worden getoont). Ik weet dat je bij data->From web gegevens kunt binnenhalen maar dan haalt hij een hele webpagina binnen en daar ben ik natuurlijk niets mee. Je kan ook niets selecteren als je naar data aan het zoeken bent lang from web.
alvast bedankt
Dit is de voorwaarde:
excel zegt dat de eerste G32 in de volgende voorwaarde fout is.=IF((G10+G21+G32)=0;0;IF((G10*G32*G21)>0;(G10+G21+G32)/3;IF((G10*G21)>0;(G10+G21)/2;IF(G21*G32)>0;(G21+G32)/2;IF(G32*G10)>0;(G32+G10)/2;IF(G10>0;G10;IF(G21>0;G21;G32)))
Ik heb het excel bestand geupload zodat het duidelijker is. Alleen de gele vakjes moeten/mogen ingevuld worden de rest berekent zich zelf of hoeft niet veranderd te worden.IF(G21*G32)>0;(G21+G32)/2
Ik heb hier redelijk wat werk in gestoken dus laat dit bestand nooit door gaan als eigen werk.
Nu vraag twee.
Hoe kan ik de wisselkoersen importen in het excel bestand(dus ik open of refresh het bestand en de actuele koersen worden getoont). Ik weet dat je bij data->From web gegevens kunt binnenhalen maar dan haalt hij een hele webpagina binnen en daar ben ik natuurlijk niets mee. Je kan ook niets selecteren als je naar data aan het zoeken bent lang from web.
alvast bedankt