Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om een ringflits voor occasioneel gebruik aan te schaffen. Voor portretten en eventueel wat licht macro werk. Nu vind ik op internet niet meteen een review over de flits, buiten het feit dat deze blijkbaar niet zo goed met pentax werkt.

Het zou gaan over de sunblitz 6000i macro ring flash.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 19:00 . Reden: klein schrijffoutje ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb er een tijdje een gebruikt op een Pentax, na een week vloog ie in brand :/

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Bij normaal gebruik? ik trek meestal elke 10 min een foto, dus niet 3-4 keer per minuut. Ze staan nu bij konijnenberg wel HEEL voordelig, dat ik er toch over twijfel.

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Een macro ringflitser heeft doorgaans niet bepaald genoeg power voor portretfotografie. Weet niet wat het richtgetal van deze Sunblitz is, maar als er macro in de naam staat vermoed ik dat je er voor portretten niet echt iets aan hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Marten op 24-07-2009 21:53 . Reden: Sunblitz marten, niet Sunpack :P ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Aangezien je al flitsers heb zou je ook een opzet adapter kunnen overwegen (zoiets) maar of dat beter/even goed/minder werkt dan een losse ringflitser weet ik niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd al 2 sb-600. Wat het richtgetal betreft: http://www.sunblitz.com.sg/Digimacro%206000i.html

hij staat bij KE in belgie nu voor 60 euro. Zal eens zien wat de adapter kost, maar ik moet hem ook wel bij KE hebben.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Meeste van die adapters die ik gereviewd heb gezien hadden toch wat moeite met evenwichtige verlichting en dat zie je bij macro toch erg snel.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• breinonline

breinonline

Die Sunblitz is zeker goedkoper dan het voorbeeld wat ik gaf, ik had eigenlijk niet gekeken wat die kostte :$

[ Voor 16% gewijzigd door breinonline op 24-07-2009 22:22 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
ja die rayflash adapters kosten 200 euro, terwijl dat ringflitsje amper 60 staat in belgie bij FK. Ik denk persoonlijk dat je voor dat geld niet kan sukkelen. Of ben ik daar zo mis in. Ik denk dat het richtgetal iets van een 14 is, en ik zou hem alleen gebruiken voor close ups van gezichten, en macro. Het richtgetal is dus de helft van een SB-600

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:59:
ja die rayflash adapters kosten 200 euro, terwijl dat ringflitsje amper 60 staat in belgie bij FK. Ik denk persoonlijk dat je voor dat geld niet kan sukkelen. Of ben ik daar zo mis in. Ik denk dat het richtgetal iets van een 14 is, en ik zou hem alleen gebruiken voor close ups van gezichten, en macro. Het richtgetal is dus de helft van een SB-600
Nou haal je meters en feet door elkaar denk ik. Sunblitz heeft een richtgetal van 16 feet, de SB-600 een van 98 feet.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:50:
Bij normaal gebruik? ik trek meestal elke 10 min een foto, dus niet 3-4 keer per minuut. Ze staan nu bij konijnenberg wel HEEL voordelig, dat ik er toch over twijfel.
Bij normaal gebruik ja. Maar ik kan ook toevallig een maandagochtend model hebben gehad :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je daarme erasmo, met het maandagochtendmodel. Wat zouden jullie doen voor 60 euro?

• breinonline

breinonline

Tja, ik denk dat je voor dat geld niet al te veel moet verwachten: dit type flitsers is bij merk eigen flitsers duurder dan een gewone flitser en 60 euro is dan niets....

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Voor portretten moet je het niet doen, daar is het ding VEEEEEEEEELS te klein voor. Je kan het ook helemaal niet vergelijken met een Rayflash, Orbis of studio ringflitser.

Voor macro kan het leuk zijn, maar voor portretten; niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
spijtig, want het lijkt me echt wel een leuke toevoeging.
Pagina: 1