Toon posts:

Data wel of niet kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam in mijn bios tot de conclusie,dat mijn Sata schijf is aangesloten als Enhanced IDE.

Dit was al zo aangesloten bij aflevering,was voor het eerst dat ik een pc geassembleerd liet leveren.

Nu is mijn vraag,als ik de schijf dus gewoon aansluit als gewoon Sata,raak ik dan mijn data kwijt.

HD is in 4 partities ingedeeld en partitie C natuurlijk als opstart met XP.

Als ik dus de boel aansluit zoals het hoort,moet ik dan ook Xp er weer opnieuw opzetten.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

maak een back up en probeer t ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

de data raak je niet kwijt als je van mode wisselt, maar of windows nog opstart is een ander verhaal. Soms heb je dan nog extra drivers nodig voor AHCI modus, die momenteel dus niet in je windows installatie hangen. Zodoende zal windows misschien niet opstarten.

Voordat je gaat tweaken, wel even een backup maken van je belangrijkste bestanden :)

-_-

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals M2M al aangeeft zal je jouw data niet kwijtraken, maar grote kans dat Windows XP niet juist meer wil opstarten, omdat deze een ander type hardeschijf/controller verwacht. Je dient voordat je van modus veranderd er voor te zorgen dat de juiste drivers in Windows XP geinstalleerd zijn.

Verder is dit een onderwerp dat wel al met grote regelmaat aan bod is gekomen, aangezien ik aan jouw openingspost niet kan zien of je zelf al op onderzoek uit geweest bent sluit ik dit topic. Met de reeds gegeven informatie moet je soieso een stuk verder kunnen komen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.