• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 09:28

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Hallo,

Heb net Oblivion weer eens geïnstalleerd maar na een tijdje spelen kapt hij ermee, nog wel zie je de npc's bewegen en met hun ogen knipperen maar ik kan m'n controls niet meer gebruiken. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ArmouredSPony op 24-07-2009 17:20 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Ja? En wat wil je nu?

Verwijderd

Maar hij geeft geen error? Dan denk ik dat er iets mis is met je installate...
Bewaar je save file (%userprofile%\my documents\my games\oblivion) en gewoon nog eens reinstallen zou ik proberen, als het dan niet lukt misschien game downloaden, maar wel jouw key gebruiken (dat is legaal volgens mij).
Succes nog!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Is Oblivion up-to-date met de laatste patches? Zo nee, zie hier.
Hoewel het niet heel waarschijnlijk klinkt dat het daaraan ligt, vraag ik het toch maar. Heb je ook de laatste videokaart-drivers? Voor nVidia en ATi. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Hij deed het de vorige keer wel. Maar zal even patchen en dan weer kijken. :Y

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik mis de vraag.

Maar als ik het goed begrijp 'freezed' het spel niet zozeer maar valt je keyboard input weg?

Wat je kunt proberen is je Oblivion.ini openen, vervolgens zoeken naar bUse Joystick en deze op '0' zetten. Zo dus:

bUse Joystick=0

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Avalaxy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:10:
Ik mis de vraag.

Maar als ik het goed begrijp 'freezed' het spel niet zozeer maar valt je keyboard input weg?

Wat je kunt proberen is je Oblivion.ini openen, vervolgens zoeken naar bUse Joystick en deze op '0' zetten. Zo dus:

bUse Joystick=0
Ja en muis ook. Hoewel ik net heel iets beweging had. Het gekke is dat hij het eerst wel een tijdje doet. (Ongeveer 8-10 minuten)

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Nog geen verbetering met de patch erbij. :{

• Avalaxy
drumstickNL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:43:
Nog geen verbetering met de patch erbij. :{
Ook niet met die tweak die ik je gaf?

Verwijderd

Staan je graphics op de aanbevolen instellingen?
probeer ze anders eens nog wat lager te zetten, werkt het dan nog steeds niet dan zou ik zeggen: opnieuw installeren!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je geeft ons nogal weinig informatie. Vul eens aan nadat je SPV FAQ en de daar gegeven links doorlopen hebt, met een topic als deze kunnen we enkel raden ;)

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:24:
Staan je graphics op de aanbevolen instellingen?
probeer ze anders eens nog wat lager te zetten, werkt het dan nog steeds niet dan zou ik zeggen: opnieuw installeren!
Dat zal ik eens proberen. @Avalaxy: Nee maar als ik het begrijp, zegt die tweak dat het programma dan geen andere hardware moet gebruiken buiten het toetsenbord & muis dat verklaart niet waarom ik daarvoor wel tien minuten normaal kan spelen zonder enige errors.

Dit doe ik:
Start Oblivion op
Laad een savegame
Speel het spel tien minuten normaal (Zoals hij het vroeger op precies dezelfde PC ook altijd deed) op Windows XP, NVIDIA GeForce 6600 GT.
Spel reageert niet meer op controls maar ik zie npc's nog wel ademhalen, ogenknipperen en zie de muis ook nog heel iets bewegen in het begin.

Misschien dat dit mijn probleem beter beschrijft.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

drumstickNL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:17:
[...]
Dat zal ik eens proberen. @Avalaxy: Nee maar als ik het begrijp, zegt die tweak dat het programma dan geen andere hardware moet gebruiken buiten het toetsenbord & muis dat verklaart niet waarom ik daarvoor wel tien minuten normaal kan spelen zonder enige errors.
Mwah, dat soort dingen gebeuren wel vaker op onverklaarbare momenten hoor. Zo valt de AI van mijn Half-Life2 op willekeurige momenten uit (maakt het spel vrij saai). Door iets op 0 te forcen weet je zeker dat hij die optie never-nooit-niet kan pakken.

Even gegoogled, en het probleem leek bij nog wat mensen voor te komen. Maar zij komen niet verder dan "oh, it fixed itself", of nog minder ver...

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 24-07-2009 23:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Dan zal ik het nu even doen. :Y

• Avalaxy
drumstickNL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:17:
[...]

Nee, dat verklaart helemaal niks. Probeer het maar gewoon :>
Pagina: 1