Verwijderd

Topicstarter
Via google ben ik op deze site terechtgekomen.

Sinds 2,5 jaar ben ik in het bezit van een Lg 32LC2R HD-ready en nog geen problemen gehad.
Ik ben nu een paar dagen in het bezit van een Dreambox 800HD die via de scart goed werkt.
Vandaag heb ik de Dreambox aansloten op de HDMI ingang maar geen beeld, de Xbox werkt wel op de HDMI aansluiting.
Zou het kunnen komen omdat de kabel die ik gebruik (wordt bij de Dreambox geleverd) een DVI naar HDMI kabels is?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet, want nu heb ik niks aan een HD ontvanger.

Mvg
Doesje

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

R-B

Blokkert

Heb je de instellingen van de Dreambox wel nagelopen voordat je overging op de DVI aansluiting?
Dreambox her-start na toepassen van de andere aansluiting?

Misschien dat er iets omgezet moest worden?

DVI -> HDMI moet overgens goed werken. Neem aan dat er gewoon een digitale signaal doorheen gaat namelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door R-B op 24-07-2009 16:43 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Neem aan dat je wel dvi aan hebt gezet in de dreambox onder menu > instellingen > systeem > audio/video.

En al andere video modus geprobeerd in dat menu 576i of p 720p ,180i.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,
Ik heb alles nog een keer doorlopen wat jullie zeggen, maar helaas geen beeld.
Ik denk zelf dat het echt in de tv zit, als ik mijn dreambox bij een bekende op de tv aansluit dan werkt het wel.
Hij heeft alleen een Full HD lcd met de Dreambox 800.

Als jullie nog meer suggesties hebben dan hoor ik het wel.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:28
Firmware updates. Da's mijn tip.

Kijk of er een nieuwere firmware voor je TV is, en iets vergelijkbaars voor de Dreambox. Er zijn vaker gevallen geweest waarbij twee apparaten niet goed met elkaar konden praten en een firmware update het kon oplossen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

kijk eens op http://www.sat4all.com/ daar weten ze veeel meer over ontvangers dan hier.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
waarschijnlijk staat de dreambox op een resolutie uitvoer die jouw tv niet aankan.

Als jij bijv een hdready lcd hebt van een ouder type, dan zou dat verklaren waarom die dreambox bij een vriend met een full hd wèl beeld geeft.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:48:
waarschijnlijk staat de dreambox op een resolutie uitvoer die jouw tv niet aankan.
Dat lijkt me idd het te bewandelen pad.
Als jij bijv een hdready lcd hebt van een ouder type, dan zou dat verklaren waarom die dreambox bij een vriend met een full hd wèl beeld geeft.
De DM800 kan 720p, 720i en 1080i uitsturen. Dus dan lijkt me de 720p de beste optie.
Op mijn HD-ready tv werkt het iig goed. Maar of de DHCP het probleem geeft, denk het niet. Een firmware update voor de TV kan wel helpen maar lijkt me niet echt plausible.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

DHCP? HDCP zul je bedoelen.
Pagina: 1