Ik wil graag het volgende voor elkaar krijgen:
Een webpagina die in 2 frames is opgedeeld.
In het linkerpaneel heb je een nieuwsoverzicht met slechts de kopjes (aanklikbaar!)
In het rechterpaneel heb je het nieuwsartikel zelf, met de reacties van de gebruikers daaronder.
(net als de frontpage van tweakers.net)
Als je op één van de kopjes klikt in het linkerpaneel, dan moet natuurlijk het aansluitende artikel verschijnen in het rechterpaneel.
Ik wil dit graag in HTML/PHP/MySQL programmeren.
Nu heb ik alles voor het rechterpaneel al geprogrammeerd. De query in MySQL bestaat overigens uit:
Bijv.
Ik wil het nu dus als volgt aanpakken:
Ik klik op een link (kopje van nieuwsartikel) in het linkerpaneel.
Vervolgens wordt in het rechterpaneel dat artikel geladen (incl. de reacties).
Hoe moet dit worden gedaan? Volgens mij moet iedere link in het linkerpaneel een uniek artikelnummer hebben.
Als op deze link geklikt wordt, dan wordt dit artikelnummer naar het rechterpaneel gestuurd.
Dan wordt in het rechterpaneel het volgende uitgevoerd:
Let er dus wel op dat er met 2 frames wordt gewerkt, een linker- en rechterpaneel.
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen....
Een webpagina die in 2 frames is opgedeeld.
In het linkerpaneel heb je een nieuwsoverzicht met slechts de kopjes (aanklikbaar!)
In het rechterpaneel heb je het nieuwsartikel zelf, met de reacties van de gebruikers daaronder.
(net als de frontpage van tweakers.net)
Als je op één van de kopjes klikt in het linkerpaneel, dan moet natuurlijk het aansluitende artikel verschijnen in het rechterpaneel.
Ik wil dit graag in HTML/PHP/MySQL programmeren.
Nu heb ik alles voor het rechterpaneel al geprogrammeerd. De query in MySQL bestaat overigens uit:
- id (primary)
- artikelnummer
- titel
- datum/tijd
- gebruiker
- inhoud
Bijv.
id | artikelnummer | titel | datum/tijd | gebruiker | inhoud |
1 | 1 | Ferrari bezig met inhaalslag | 23 juli 2009 | Redactie | Het hele artikel.... |
2 | 1 | RE: Ferrari bezig met inhaalslag | 23 juli 2009 | Pietje | reactie van Pietje |
3 | 1 | RE: Ferrari bezig met inhaalslag | 23 juli 2009 | Bob | reactie van Bob |
4 | 2 | Porsche introduceert nieuw model | 24 juli 2009 | Redactie | Het hele artikel.... |
5 | 2 | RE: Porsche introduceert nieuw model | 24 juli 2009 | Joep | reactie van Joep |
6 | 2 | RE: Porsche introduceert nieuw model | 24 juli 2009 | Paulus | reactie van Paulus |
Ik wil het nu dus als volgt aanpakken:
Ik klik op een link (kopje van nieuwsartikel) in het linkerpaneel.
Vervolgens wordt in het rechterpaneel dat artikel geladen (incl. de reacties).
Hoe moet dit worden gedaan? Volgens mij moet iedere link in het linkerpaneel een uniek artikelnummer hebben.
Als op deze link geklikt wordt, dan wordt dit artikelnummer naar het rechterpaneel gestuurd.
Dan wordt in het rechterpaneel het volgende uitgevoerd:
Het probleem is, ik weet niet hoe ik dat artikelnummer kan meegeven aan de script hierboven (misschien met POST/GET ?) Het komt er in feite op neer dat als er op een link in het linkerpaneel geklikt wordt, dat deze een waarde meegeeft aan WHERE artikelnummer=' .... ', waarbij de ..... dus de variabele is, zodat het artikel inclusief de reacties uit de query kan worden worden opgehaald en ingeladen.<?php
mysql_connect("localhost", "username", "w8woord") or die(mysql_error());
mysql_select_db("database) or die(mysql_error());
$result = mysql_query("SELECT * FROM linkerpaneel
WHERE artikelnummer='??????' ORDER BY id") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
echo $row['titel']." - ".$row['datumtijd']." - ".$row['gebruiker']." - ".$row['inhoud']. "<br/>";
//ik heb de tabelstructuur die ik wil gebruiken voor het weergeven van de queries eruit gelaten en voor de overzichtelijkheid voorlopig even 'echo' gebruikt
}
?>
Let er dus wel op dat er met 2 frames wordt gewerkt, een linker- en rechterpaneel.
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen....