Toon posts:

Router verbonden met internet, laptop met router, maar..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.. maar mn laptop( Vista Home premium, geen servive packs) is niet verbonden met het internet..

Alle nodige lampjes branden op mn router ( linksys wrt54gcv2.0), en mn laptop kan ook verbinding maken met de router(192.168.1.1 doet het gewoon, ook als ik niet via kabel maar draadloos op de router kom).

Ik gok vrees dat termen als IP/DHCP/WINS/DNS/ IPCONFIG /all gaan rondvliegen in dit topic: termen waarvan ik duizelig word..

Graag verzoek ik jullie experts dan ook zo duidelijk mogelijk te beantwoorden: Ik heb al veel dingen geprobeerd en begin langzamerhand wanhopig te worden. Ik heb ook de firmware op de router geupgrade(geen verandering), geprobeerd op een PC met XP ( zelfde probleem), meerdere malen de router gereset etc.

Gegroet,
Heezen
( Alvast excuses als jullie gaan klagen over formaat afbeeldingen.)

ipconfig /all(bij internetverbinding)
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/9544/metinternet.jpg
bij routerverbinding( geen internetverbinding)
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/8492/metrouter.jpg
routerinstellingen(via 192.168.1.1)
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6039/routerz.jpg

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:43
Misschien handig om de topic titel en startpost niet aan elkaar te koppelen. Dat maakt het niet geheel overzichtelijk.

Daarnaast ook slim om duidelijk te vermelden hoe alles vebinding met elkaar maakt. Dus maakt de laptop via kabel of wifi verbinding? Wat heb je voor de rest zel;f allemala geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Lumics op 24-07-2009 15:31 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Als ik zo even zie, lijkt het er op dat de linksys geen extern IP adres heeft.
Klik in de linksys-webomgeving eens op "IP Renew". Misschien dat er dan wel een internet verbinding komt.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid.

De modem, zyxel, is verbonden met de router met een internetkabel, met 4 draadjes aan het uiteinde, de router is met de laptop verbonden met bijna exact hetzelfde soort draadje; alleen de aantal draadjes aan het uiteinde zijn meer. ( Een verschil die ik laatst opmerkte; zijn deze twee soorten kabels verschillend?)

Verder treed er geen enkel merkbaar effect op als ik de internetkabel van mn router eruithaal of erin doe( behalve de lampje op de router; maar op mn laptop, op 192.168.1.1 treed er geen verschil op).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op IP renew gedrukt, maar na een minuut wachten kwam er het volgende:

Error: Failed to get IP address from remote DCHP Server.

• Nielson
  • Laatst online: 19:31
Zyxel modem, dan hebben we het over een ADSL verbinding? Meeste ADSL modems zijn tevens router, je hebt dus twee routers achter elkaar staan. Vaak werkt dit wel maar als ze allebei dezelfde ip-range gebruiken kan het ook mis gaan. In dat geval wordt vaak aangeraden om de router functie van het wireless apparaat niet te gebruiken. Dit doe je door in te loggen in de webinterface, de DHCP server uitzetten, de router een vast ip-adres te geven anders dan het modem maar wel in dezelfde range en vervolgens de wireless via één van de vier LAN aansluitingen aan te sluiten op één van de vier LAN aanslutingen van het modem. Zo creëer je min of meer een wireless switch ipv router.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Heb je geprobeerd om de modem te resetten? Dat wil wel eens helpen als de router geen IP adres krijgt.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Laptop - Linksys - Zyxel - Internet..

De linksys moet met een UTP kabel verbonden zijn met de Zyxel. UTP heeft altijd 8 draadjes, geen 4.
Ik zou zeggen, koop een UTP kabel en plug die eens in. Zal waarschijnlijk wonderen doen.

Copy.com

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
UTP heeft altijd 8 draadjes, geen 4.
Dat is niet waar, alleen voor een Gb-verbinding zijn 8 draadjes nodig, voor 100 Mb en minder kan je toe met twee paar aders, er zijn zelfs apparaten waar maar vier pinnetjes in de aansluiting zitten, maar ze hebben wél altijd een rj45 aansluiting met ruimte voor 8 draadjes.

De oplossing voor het probleem van de TS is volgens mij de linksys router inderdaad niet als router te gebruiken zoals Nielson aangeeft, want dat doet de Zyxel al (gekregen bij je Telfort abbo?).

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Inderdaad wat Nielson zei. Je ziet in de twee plaatjes (als bovenste tenminste is van laptop rechtstreeks op modem aangesloten) ook dat ze allebei IP-adressen uitdelen in de range 192.168.1.x.

Als zijn uitleg niet duidelijk genoeg is, dan kun je nog even zoeken op GoT, want dit probleem (twee routers achter elkaar) komt heel vaak voor. Zie bijv. deze howto (uit de Netwerken FAQ).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik nu zelfs niet meer op 192.168.1.1 of andere nummers zoals op inconfig/all komen.

Ik begin hiermee echt wanhopig te komen: Nu loop ik al op een eerder stadium vast..
Wat is de manier om ALLES te kunnen resetten, cq. default waardes?
Gewoon alles mbt. IP's e.d. resetten..

Oftewel: Ik heb geen degelijk standaard gateway..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 12:25 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor jullie hulp: Ik ben er eindelijk achter..

Bij dezelfde scherm waar je kan kiezen tussen automatische IP en zelf ingestelde IP, heb je een andere tabblad.
(Dus: Status LAN verbinding>Eigenschappen>TCP/IPv4 eigenschappen> alternatieve configuratie> en dan:
IP:192.168.1.2
Subnet:3x255+0 :P
Standaard gateway: 192.168.1.1
.. en de rest laat je zitten.

Vervolgens lukte het me om op de webbased pagina van de router te komen(via 192.168.1.1), en daar veranderde ik de adres naar 192.168.100.1. Met DHCP instellingen heb ik niet gerommeld.

Et voila.. Om op mn andere laptop, draadloos, op internet te kunnen heb ik ook daar , netals mn andere laptop, dezelfde instellingen gedaan( onder Draadloze verbinding eigenschappen.)
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2552/gatheringj.jpg

• Nielson
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:50:
Vervolgens lukte het me om op de webbased pagina van de router te komen(via 192.168.1.1), en daar veranderde ik de adres naar 192.168.100.1. Met DHCP instellingen heb ik niet gerommeld.
Wees even duidelijk over welke router je het hier hebt. Blijkbaar werkt het nu maar heb het idee dat het nog niet ideaal is.

'k Zou als 192.168.1.1 het standaard adres is van je ADSL modem/router deze zo laten staan, het adres van je WiFi router vast op bv 192.168.1.100 zetten, DHCP uit en via LAN aangesloten. Op deze manier kun je gewoon dhcp op alle pc's gebruiken en beide routers via de webinterface benaderen.
Pagina: 1