Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SB: X-Fi Xtreme Audio

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Weet iemand ook of het mogelijk is om het geluid (stereo-bron - bijv. Youtube) op mijn SB: X-Fi Xtreme Audio over 4 speakers te laten lopen.

In Foobar doe ik dit d.m.v. een DSP (Convert stereo to 4 channels), maar het lukt me met geen mogelijkheid om dit in te stellen voor stereobronnen zoals op Youtube.

Waar kan ik dit instellen?

De luidsprekers zijn geconfigureerd als quadraofonisch en als ik dat test met een testsignaal dan wordt dat prima weergegeven over de 4 speakers.

Iemand een idee?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
CMSS 3D....

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:48
Youtube zendt toch gewoon stereo signaal uit, je speakers zullen dan nooit alle 4 laten spelen (tenzij je bv de G51 hebt, die kan dit signaal wel naar 5.1 gooien)....

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb het nu ingesteld en het geluid gaat inderdaad over 4 speakers.

Ik dacht dat dit meer een soort simulatie was, maar als ik het goed begijp is het gewoon een stereo uitbreiding en kun je aangeven hoeveel volume je wilt toekennen aan de achterspeakers t.o.v. de voor speakers. Klopt dat?

Het is dus gewoon een (pure) kanaalscheiding?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
M. Mulder schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:43:
Heb het nu ingesteld en het geluid gaat inderdaad over 4 speakers.

Ik dacht dat dit meer een soort simulatie was, maar als ik het goed begijp is het gewoon een stereo uitbreiding en kun je aangeven hoeveel volume je wilt toekennen aan de achterspeakers t.o.v. de voor speakers. Klopt dat?

Het is dus gewoon een (pure) kanaalscheiding?
Klopt :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
CMSS-3D kan stereo upmixen naar 5.1 of 7.1, en tevens zorgen voor 'virtual surround sound' wanneer je een koptelefoon of 2.0/2.1 speakerset gebruikt.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Bedankt voor de info. Ik ben weer helemaal tevreden.

Ik was aan het overwegen, vanwege een nieuwe systeem, om de geluidskaart plaats te laten maken voor de Auzentech Forte 7.1

Afbeeldingslocatie: http://www.auzentech.com/site/images/xfiforte/images/forte_angle_med.jpg

http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_forte.php

Maar ik weet niet of het de investering waard is, betreffende een beter geluid. Ik hecht veel waarde aan een goed (stereo) geluid. Monitorspeakers zouden beter zijn voor mij. Zijn alleen niet zo subtiel, qua grootte.
Een M-Audio Audiophile 192 ( http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile192.html ) is ook nog een optie. Zal dat alle surround kaarten overstijgen m.b.t. een stereogeluid? Bij een standalone versterker is dat wel het geval doorgaans.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kijk of je een x-meridian van auzentech kunt vinden. Die worden erg hoog aangeschreven.
Ik heb er zelf ook een , en ben er zeer tevreden over. Je kunt evt de opamps swappen, maar van zich is het stereogeluid heel aardig.
Pagina: 1