Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV Kaart doorlussen naar input

Pagina: 1
Acties:

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Hallo

ik heb dus een TV kaart. Om dan daadwerkelijk geluid van de zender in kwestie te kunnen horen moet ik mijn speakers aansluiten op de TV kaart zelf in plaats van op de geluidskaart.

Ik heb echter maar 1 set speakers en ik vind het de moeite niet om daarvoor ook mijn computer-geluid voor te laten vallen.

Ik heb geprobeert om met een kabel de TV-output naar mijn line-in door te lussen, en ik ontvang die ook als ik bijv. met windows recorder kijk of er iets uitkomt.

Maar het probleem is, hoe laat ik die ook "on the fly" afspelen?

Googlen geeft me alleen programmas op om te recorden (dat wil ik dus niet)

Enig idee?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Door in Windows in je Mixer-instellingen de 'mute' optie uit te vinken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
kalizec schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:53:
Door in Windows in je Mixer-instellingen de 'mute' optie uit te vinken.
Alles wat ik maar kan unmuten is geunmute in beide input en output.

Helaas niet dus.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Zonder meer informatie wordt het wat moeilijk. Ik heb nog wel een stuk of tien ideeen, maar het is een stuk handiger als ze gewoon 'af' te strepen zijn door meer informatie.

Welke versie van Windows hebben we het over?
Welk merk/type TV-kaart hebben we het over?
Welk merk/type geluidskaart (of bij onboard, wat voor chip zit er op dat bord)?
Heb je de drivers en mixer-software voor die kaart geinstalleerd of de default software van Windows?
Staat de TV-applicatie op het juiste mixer-device ingesteld en staat het volume hoger dan 0?
Is de applicatie niet gemute?
De Line-out van de TV-kaart is neem ik aan buitenlangs aangesloten op de Line-in van de geluidskaart?
De geluidskaart staat ook ingesteld om die poort als Line-in te gebruiken (sommige stellen dat on-the-fly in)?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik vermoed dat je even in je Window Mixer de lijningang moet selecteren als input. In de meeste TV Tuner software kun je in plaats daarvan gewoon instellen welke input gebruikt moet worden, en kun je dus ook instellen dat het programma die ingang weer moet muten op het moment dat je de applicatie afsluit.
Als je enkel handmatig de juiste input selecteert hoor je wellicht continu TV geluid :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Hoogst waarschijnlijk zul je een kabeltje tussen je TV-kaart en een van je audio-in (hetzij via een 3,5 >3,5 mm extern) danwel via een 4 aderige kabel a la dvd/cd speler kabel naar je cd of aux in op je moederbord moeten laten lopen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Dit heeft niets met overclocking en tweaking te maken. Even een schopje naar overige hardware dus.
Pagina: 1