• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 16:53
Ik heb sinds kort een JVC LT-37DV1 tv. Het geluid hiervan is helaas niet zo mooi als het beeld dus wilde ik de t aansluiten op mijn receiver/versterker (Yamaha rx-v450). Dit kan alleen dmv een optische toslink aansluiting. Nu kijk ik films enz vanaf mijn htpc, die ook op de yamaha zit en dat loopt prima. Maar het geluid wat de tv naar de versterker stuurt loopt precies tegelijk met het beeld, met als gevolg dat als de receiver ook maar enige geluidsbewerking toepast, of Dolby/DTS gebruikt het geluid achter gaat lopen.

De enige manier waarop het sync loopt is is als ik de receiver op Direct Stereo zet, dus gewoon het geluid direct er weer uit pompen, klinkt al beter maar niet zo mooi als via DTS.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Zit er geen delay-compensatie op je reciever? zou even in het boekje kijken als ik jou was, want vaak kan dit gewoon. Vaak van 0 naar 100ms. Succes :)

Soundcloud

• 3dmaster
Er zit idd een delayer in maar dat vertraagt het alleen maar nog meer :p. Ik heb 't probleem maar dan andersom. :+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09

JdM

Humbled

Bij mij helpt het dan om mijn TV over te schakelen naar AV kanaal, enige nadeel is dan dat ik niet meer kan zappen, maar het geluid loopt dan wel weer sync.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

3dmaster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:14:
Er zit idd een delayer in maar dat vertraagt het alleen maar nog meer :p. Ik heb 't probleem maar dan andersom. :+
Misschien bedoeld kaos- onbewust of dat niet per ongeluk in staat gesteld op >0 msec.
Logischerwijs moet die dan naar 0 msec. :)

Alles kan stuk.

• 3dmaster
Staat op 0, maar het is het probleem andersom, receiver loopt achter, of tv voor, hoe je 't bekijkt :+ . Alleen Direct Stereo loopt sync. Maar ik denk dat het mission impossible is om het te fixen, een omgekeerde delayer is er niet, en in de TV zit ook geen delay functie :')

Verwijderd

Als jij goeie boxen hebt dan heb je geen DTS effecten of wat dan ook nodig.
Direct 5.1 is goed toch? Zonder bijeffect van je versterker.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Weet je zeker dat het geluid achter loopt? Dit is werkelijk de allereerste keer dat ik dit tegen kom!

Het beeld dat achter loopt op het geluid vanwege beeldverwerking hoor je wèl heel vaak natuurlijk.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Maar hij heeft het dus ook andersom aangesloten..
Alles komt op zijn tv binnen en daarna pas naar de versterker.

Als je dus geen optie hebt om het beeld te vertragen dan zou ik je opstelling om gooien en alles via je versterker laten lopen en daarop dat het geluid te vertragen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1