Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:03
Ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen. Nu is de keuze voor mijn moederbord gevallen op de Asus P5N7A-VM. Deze heeft een ingebouwde grafische chip: nVidia GeForce 9300. Motivatie voor koop: als beste keuze getest in PCM maart 2009.

Nu speelt mijn zoon van 7 op mijn oude computer altijd Quake 3 en Quake Wars ET. Voornamelijk offline.

Zijn deze spellen een beetje speelbaar met de NV 9300 of kan ik beter uitkijken naar iets anders? Ik verwacht geen spetterende Frame rates enzo, maar een beetje speelbaar zou prettig zijn.

Ik kon via google geen sluitend antwoord vinden anders dan dat de 9300 DirectX 10 compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Wat heb je zelf al gevonden? De minimum specs en benchmarks van die specs en jouw chipset vergelijken is zo gedaan en geeft een erg goede indicate. Waar speelt je zoon nu op, en kun je die videokaart niet gewoon over zetten in je nieuwe PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:05

deepvreezo

Redacteur
Een benchmark van een aantal ingebouwde chips waaronder de Geforce 9300: gemiddeld 32 fps met ETQW met een schermresolutie van 1024x768 en "high in-game detail levels".

http://techreport.com/articles.x/15690/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kan er later altijd nog een andere kaart insteken waardoor je onboard chip niet meer meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:03
deepvreezo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:35:
Een benchmark van een aantal ingebouwde chips waaronder de Geforce 9300: gemiddeld 32 fps met ETQW met een schermresolutie van 1024x768 en "high in-game detail levels".

http://techreport.com/articles.x/15690/7
Dit betekent waarschijnlijk dat het spel speelbaar is; net wat ik zocht.

@TheZeroorez: Mijn zoon speelt nu via een nVidia GeForce 7900GTX.

De kaart overzetten naar de nieuwe PC is geen optie. Als ik de kast open maak(is verzegeld), dan vervalt de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Glamdring schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:25:
Als ik de kast open maak(is verzegeld), dan vervalt de garantie.
Zo strikt is dat ook weer niet te handhaven, tenslotte is het je eigen (gekochte) hardware en de restrictie die een dergelijke voorwaarde jou als consument oplegt is niet redelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1