Router/modem ter vervanging van Livebox?

Pagina: 1
Acties:

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-02 08:33
Hallo Tweakers,

we krijgen binnenkort nieuw internet+bellen van Online, en daarvoor hebben we een Livebox gekregen. Alleen ben ik hier niet zo blij mee, want deze heeft heel weinig instelmogelijkheden, geen wireless, en te weinig poorten voor al onze computers thuis. Verder vertrouw ik de beveiliging ook niet zo... Kortom, ik ben op zoek naar een third-party modem-router die de livebox kan vervangen. Ik weet dat er een heleboel router-modems zijn, maar het moet er een zijn waarbij de telefoon via de router gaat. Dat is het 'bijzondere' aan de livebox, de telefoon en alles gaat via de livebox zelf. Op dit moment hebben we nog een Linksys WAG354G met een splitter om de telefoon en modem op te gebruiken.

Het andere modem-router moet niet te duur zijn, liefst wireless-N hebben en vier LAN-poorten. Ook moet het van een goed merk zijn! En natuurlijk werken met Online ADSL Extra + Bellen Totaal ;)

Ik hoop heel erg dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,
Thomas

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik denk niet dat dat gaat. Je kan er wel een router achter zetten, maar je zal waarschijnlijk vast zitten aan je livebox, gezien online deze vereist.
Telefonie via iets anders dan de livebox gaat absoluut niet: Online geeft de benodigde informatie niet vrij en het niet uit de livebox te halen.

Copy.com

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik heb bij een goede vriend van mij zijn livebox vervangen door een Speedtouch 780WL. Hij gebruikt echter de VOIP lijnen niet dus ik kan niet garanderen dat VOIP gaat werken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld XS4ALL heeft Online niet de benodige (SIP) gegevens op de website staan.

• TheMOD
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal eens kijken naar die Speedtouch, en anders zet ik gewoon mijn huidige router er achter.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Online gebruikt in de livebox geen sip protocol,maar het H.323 protocol.Wat ze in de speedtouch gebruiken weet ik niet,maar dat zal wel sip zijn

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 21:14
Online geeft geen instellingen voor telefonie vrij. Als je alleen internet had kun je best een ander modem nemen maar met telefonie erbij gaat dat waarschijnlijk niet lukken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Toen ik nog Online/Wanadoo had gebruikte ik zowel de Livebox als mijn Speedtouch.
Ik had mijn Speedtouch aangesloten op mijn Livebox en op de Livebox alle poorten (1-65535) geforward naar mijn Speedtouch; en die zond het weer verder en was ingesteld om te bellen via SIP en kreeg de "vaste" lijn binnen via de livebox die op de FXO poort van de Speedtouch was aangesloten.

Dubbel NAT is het dan wel; maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Pvouput live

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TheMasterofDome schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:43:
Hallo Tweakers,

we krijgen binnenkort nieuw internet+bellen van Online, en daarvoor hebben we een Livebox gekregen. Alleen ben ik hier niet zo blij mee, want deze heeft heel weinig instelmogelijkheden, geen wireless, en te weinig poorten voor al onze computers thuis. Verder vertrouw ik de beveiliging ook niet zo... Kortom, ik ben op zoek naar een third-party modem-router die de livebox kan vervangen. Ik weet dat er een heleboel router-modems zijn, maar het moet er een zijn waarbij de telefoon via de router gaat. Dat is het 'bijzondere' aan de livebox, de telefoon en alles gaat via de livebox zelf. Op dit moment hebben we nog een Linksys WAG354G met een splitter om de telefoon en modem op te gebruiken.

Het andere modem-router moet niet te duur zijn, liefst wireless-N hebben en vier LAN-poorten. Ook moet het van een goed merk zijn! En natuurlijk werken met Online ADSL Extra + Bellen Totaal ;)

Ik hoop heel erg dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,
Thomas
Sinds gisteren heb ik de nieuwe firmware van de livebox O+
Je kan nu veel meer qua beveiliging instellen en je kan ook logs opvragen.
Over je poorten en wireless probleem.
Bij het aanmelden kon je kiezen voor een livebox met wifi of zonder :+
Tevens kan je of een switch erachter hangen of een router in switch modus.
Gewoon de DHCP en Firewall uit van de router en de de kabel uit de livebox in één van de lanpoorten van de router stoppen.
Als je dan nog poorten te kort komt.... pak eens een switch erbij.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hoe kom je aan die firmware? Ik ben ook wel geinteresseerd, want de huidige is vrij buggy. Bovendien kan ik niet eens een DHCP reservering maken in dat ding :{

Vicariously I live while the whole world dies

• TheMOD
Oke, ik heb nu gewoon mijn router-modem omgetovert in een router, en het werkt perfect (nieuwe firmware is idd stuk fijner dan de vorige)

Kan iemand mij nu toevallig nog vertellen hoe ik poorten kan forwareden op de livebox?

• LuckY
  • Niet online
Via de "firewall" functie in de standaard interface.

• TheMOD
Oke, ik heb nu bij de 'Firewall' gekeken, maar daar stond uTorrent (programma dat ik wil forwarden) al in! Toch zegt uTorrent dat de poort dicht is, ik heb nog wat geprobeerd met met een andere naam toevoegen, maar de poort blijft dicht... Ik heb de poort zowel op de livebox als op de router geforward.

• LuckY
  • Niet online
Maak anders gebruik van de DMZ functie van de livebox te vinden onder Geavanceerd firewall policies en dan DMZ geef daar het IP op van je router. (als die als router ingesteld staat, niet als switch)en forward dan alleen nog de port in je router. daar de desbetreffende host.
(want nu heb je zeker direct het IP van de pc in de livebox open gezet (dat gaat niet werken want hij kan niet door je router heen (zou je met statische routes moeten gaan werken(en dan de firewall uit) ;))

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

LuckyY, wat hij nu waarschijnlijk gedaan heeft is een dubbele NAT. Je router krijgt een IP-adres in de 192.168.1.1-reeks (laten we zeggen: 192.168.1.254. Je forward dan de poort die je wilt naar 192.168.1.254. Vervolgens forward je die poort in je router weer naar je PC (laten we zeggen: 192.168.2.10). De Livebox hoeft dit adres niet te kennen, want die hoeft alleen maar een portforward naar het WAN IP-adres van de router daarachter te doen, en dat adres zit in zijn eigen subnet.

Vicariously I live while the whole world dies

• LuckY
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:51:
LuckyY, wat hij nu waarschijnlijk gedaan heeft is een dubbele NAT. Je router krijgt een IP-adres in de 192.168.1.1-reeks (laten we zeggen: 192.168.1.254. Je forward dan de poort die je wilt naar 192.168.1.254. Vervolgens forward je die poort in je router weer naar je PC (laten we zeggen: 192.168.2.10). De Livebox hoeft dit adres niet te kennen, want die hoeft alleen maar een portforward naar het WAN IP-adres van de router daarachter te doen, en dat adres zit in zijn eigen subnet.
Ja ik weet dat hij een dubbele nat heeft ;) maar waarschijnlijk heeft hij in de livebox het ip van de client op gegeven en niet het ip van de router :)
Zou wel even mijn stukje nalezen misschien heb ik het verkeerd neergezet :+ het is nog vroeg :Y)
Ik geef afaik gewoon aan dat hij direct de pc in de livebox open heeft gezet (dus in jou geval 192.168.2.10) en die kan de livebox niet zien :)

Maar sowieso is een dubbele nat vies en het houd echt geen virussen buiten oid... het maakt het iets moeilijker imo.

Tevens heeft de livebox een officiële bug *O* wat ze nu aan het reproduceren zijn en fixen :)

[ Voor 6% gewijzigd door LuckY op 30-07-2009 10:00 ]

• TheMOD
Dubbele NAT??? Vast wel... Ik heb geen idee wat dat precies is, ik heb het werkend en ik vind het wel best :P (Tenzij jullie een beter idee hebben) Ik weet ook niet of ik er een router of een switch van heb gemaakt, ik heb gewoon de DHCP sevrer uitgezet en de Firewall uitgezet en toen deed hij het. Ik denk een router trouwens want hij ontvangt ook het draadloos, of kan een switch dat ook? Ik weet wel dat de livebox bij ons 192.168.1.1 is en de router (of switch) heb ik 192.168.1.2 GEGEVEN, geen DHCP gedoetje dus.

Maar als ik het goed begrijp moet ik op de livebox de router forwarden en op de router de pc?

P.S. ik ben nu op vakantie, dus ik kan er nu niet aan werken, maar zodra ik weer thuis ben ga iik het proberen ;)
Pagina: 1