Samsung Schijf als 32 GB herkend

Pagina: 1
Acties:

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:49

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Samsung 250 GB Spinpoint HDD. Deze schijf wordt herkent als een 32 GB sSchijf. Schijnbaar komt dit vaker voor (met name 1 TB schijven).

Oplossing is schijnbaar ESTool (voor F1 schijven) downloaden van de Samsung site en dan 'Set Max Adress -> Recover Native Size'.

Voor ES tool kun je een boot CD maken en dan is de gehele schijf weer beschikbaar. Helaas krijg is een foutmelding als ik dit programma draai. De foutmelding is dat er te weinig geheugen beschikbaar is.

Ik heb de HDD dan ook even aan een andere PC gehangen en dan werkt het wel. Als ik de schijf dan echter weer terug zet in de originele PC, dan wordt helaas de schijf weer herkent als 32 GB.

Ik heb gezocht naar een andere oplossing, bijvoorbeeld om de schijf te herstellen met een ander programmatje onder Windows, maar ik krijg niets gevonden wat het zelfde doet als ES Tools. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar zijn er misschien andere programma's om dit probleem op te lossen?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

je hebt hem als fat32 geformatteerd probeer maar is ntfs ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze problematiek is al veel vaker hier voorbij gekomen. Een van de mogelijke oplossingen heb je reeds geprobeerd, overigens waarom geeft de Samsung tooling een foutmelding? Ik zou daar ook eens naar gaan kijken. Daarnaast heb je al eens een normale test gedaan met de Samsungtooling, heb je eventueel naar een nieuwer BIOS gekeken voor het moederbord?

Wat is de overige hardware die je gebruikt, moederbord etc. Ik merk dat je de search wel hebt gebruikt, anders was je hoogstwaarschijnlijk niet achter de mogelijke oplossing met de Samsung tooling gekomen, maar toch mis ik nog wat in jouw OP.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 24-07-2009 14:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GB != Gb.
Titelfixje dus.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:49

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Xenomorphh schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:40:
nee, toch wel als NTFS.
_Dune_ schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:48:
Deze problematiek is al veel vaker hier voorbij gekomen. Een van de mogelijke oplossingen heb je reeds geprobeerd, overigens waarom geeft de Samsung tooling een foutmelding? Ik zou daar ook eens naar gaan kijken. Daarnaast heb je al eens een normale test gedaan met de Samsungtooling, heb je eventueel naar een nieuwer BIOS gekeken voor het moederbord?

Wat is de overige hardware die je gebruikt, moederbord etc. Ik merk dat je de search wel hebt gebruikt, anders was je hoogstwaarschijnlijk niet achter de mogelijke oplossing met de Samsung tooling gekomen, maar toch mis ik nog wat in jouw OP.
Moederbord is een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (met laatste BIOS versie, F3A)
geheugen is 2 gig DDR2 766 Mhz
CPU is C2D4300

verder heb ik uiteraard gezocht naar een oplossing van de foutmelding, maar dat krijg ik niet opgelost. De enige oplossing zie ik dan ook in een ander programma, om ook de Native Size te recoveren.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 23:10
Xenomorphh schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:40:
Fat32 kan wel meer aan dan 32GB hoor ;) 2TB, om precies te zijn

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

straffe_hendrik schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:34:
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar zijn er misschien andere programma's om dit probleem op te lossen?
Je hebt sowieso deze faq over het hoofd gezien: BalusC in "OM FAQ"

[ Voor 9% gewijzigd door job op 26-07-2009 11:44 ]

Pagina: 1