Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt weg bij aanmelden msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit dus met een redelijk gek probleem al een hele tijd.

Ik heb een account van hotmail al jaren en het laatste halfjaar als ik me hiermee aanmeld bij live messenger en me op online zet (want status op offline heb ik dit probleem niet) dan valt binnen de 5 minuten wel mijn hele internet (draadloos) uit voor een seconde en gaat hij ook weer vanzelf aan (zeer irritant). En dit blijft duren als ik me weer aanmeld. Ik dacht dus eerst dat het aan mijn pc lag maar ook op andere pc's heb ik dit probleem. Met andere accounts van hotmail heb ik dit probleem niet op de geteste computers.

Ik dacht het probleem dus redelijk makkelijk op te lossen door een nieuw account aan te maken bij hotmail dit werkte ... ik voegde slechts enkele personen toe op msn om even te testen of het probleem zich niet weer opnieuw voor ging doen en dit bleek niet het geval te zijn. Vervolgens heb ik via de voorziene functie in live messenger al mijn contactpersonen geëxporteerd van mijn oude account en geïmporteerd op mijn nieuwe account. Tot mijn grote verbazing begon vanaf dat moment alle problemen weer opnieuw op mijn nieuwe account dus....

(De verbinding valt echt volledig weg aan de logs van mijn router te zien)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een oorzaak of oplossing weet?

Ik kan enkel verzinnen dat ik een contactpersoon toegevoegd heb die op een server van hotmail staat waar iets goed mis mee is kweet niet of dit ervoor kan zorgen dat mijn hele internet kan uitvallen mah het probleem lijkt zich dus enkel voor te doen wanneer ik mijn contactpersonen importeer :s

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niemand die een oorzaak of oplossing weet?
Zonder dat jij aangeeft welke ISP je hebt, wat voor draadloze setup je hebt, wat er gebeurt als je het bedraad probeert en zo nog een paar dingen: nee, wij zijn ook niet helderziend :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:23:
[...]

Zonder dat jij aangeeft welke ISP je hebt, wat voor draadloze setup je hebt, wat er gebeurt als je het bedraad probeert en zo nog een paar dingen: nee, wij zijn ook niet helderziend :o
ISP: Telenet
router: Netgear WNR834B
en als ik bedraad probeer lukt alles perfect... evenals ik me draadloos met een ander account aanmeld op msn is ook alles perfect. Problemen doen zich enkel voor als ik me aanmeld met mijn account

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Dus bedraad werkt het wel? (
en als ik bedraad probeer lukt alles perfect
Dan ligt het toch aan je pc?

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:29
Misschien toch iets met je firewall, welke gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:31:
Misschien toch iets met je firewall, welke gebruik je?
Dan ligt het toch aan je pc?
Dit kan beiden niet want op een andere pc heb ik het ook... :s

En firewall gebruik ik gwn die wat standaard in vista zit

Ik heb het trouwens ook niet altijd nu bijvoorbeeld gaat het perfect maar het is echt heel vaak dat de problemen die ik beschreef zich voordoen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 13:51 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als het niet aan je PC ligt, dan moet het wel aan je WiFi router liggen. Update de firmware eens (indien mogelijk) en reset 'm daarna naar factory defaults. Vergeet uiteraard niet je WPA/WEP beveiliging weer aan te zetten ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:14:
Als het niet aan je PC ligt, dan moet het wel aan je WiFi router liggen. Update de firmware eens (indien mogelijk) en reset 'm daarna naar factory defaults. Vergeet uiteraard niet je WPA/WEP beveiliging weer aan te zetten ...
Geen updates beschikbaar...

en reset heb ik al vaak geprobeert helpt niet....

mah als het aan de router zou liggen dan zouden er toch ook andere problemen moeten zijn en niet enkel wanneer ik me met mijn account aanmeld op msn... want voor de rest gwn surfen gaat perfect enkel als ik me aanmeld met mijn account op msn begint alles uit te vallen:s

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik het weer dat mn internet verbinding voortdurend uitvalt... als ik me gwn afgemeld laat op msn dan is alles opeens opgelost zo gelijk nu het geval is.

En dat het probleem zich pas voordeed wanneer ik mijn oude contactpersonen importeerde is dus echt geen zever.... dat kan dan toch niet aan mn router liggen want die heeft daar niet echt zaken mee of ik nu gwn aant surfen ben of op msn zit laat staan contactpersonen importeer...

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:29
Nieuwste MSN versie geïnstalleerd? Alle opties in het menu al doorlopen? Misschien dat daar nog iets vreemds tussen staat, en anders is het misschien toch ruzie tussen het modem en MSN.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan dus ook niet denk ik want als ik me met een ander account aanmeld op msn (deze pc dus met dezelfde msn versie) heb ik deze problemen niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 14:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:10:
[...]

ISP: Telenet
router: Netgear WNR834B
en als ik bedraad probeer lukt alles perfect... evenals ik me draadloos met een ander account aanmeld op msn is ook alles perfect. Problemen doen zich enkel voor als ik me aanmeld met mijn account
Ik ken die router niet persoonlijk, maar zaken als dit kunnen nogal eens komen door een firewall op de router die Statefull Packet Inspection (SPI) doet en daarbij in de war raakt als verschillende servers dezelfde verbinding bedienen. Dat ben ik iig tegengekomen bij een Thomson WiFi router (ook daar ging alles bedraad goed, maar werd gek genoeg CSS op sommige sites tegengebouden).

Mocht die WNR834B aan SPI doen (of überhaupt een ingebakken firewall hebben), probeer dat eens uit te zetten en kijk of dat wat doet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:27:
[...]

Ik ken die router niet persoonlijk, maar zaken als dit kunnen nogal eens komen door een firewall op de router die Statefull Packet Inspection (SPI) doet en daarbij in de war raakt als verschillende servers dezelfde verbinding bedienen. Dat ben ik iig tegengekomen bij een Thomson WiFi router (ook daar ging alles bedraad goed, maar werd gek genoeg CSS op sommige sites tegengebouden).

Mocht die WNR834B aan SPI doen (of überhaupt een ingebakken firewall hebben), probeer dat eens uit te zetten en kijk of dat wat doet.
Kheb het net geprobeerd en nog steeds zelfde problemen:s...

pff kan niet meer online kome gwn onmiddelijk valt mn internet uit

Verwijderd

Probeer eens pidgin om op msn te komen en kijk of het dan nog steeds gebeurd.. dan weet je of het aan het msn protocol icm met je router ligt, of aan msn zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:45:
Probeer eens pidgin om op msn te komen en kijk of het dan nog steeds gebeurd.. dan weet je of het aan het msn protocol icm met je router ligt, of aan msn zelf.
hier heb ik het niet mee...

mah oude versies van msn heb ik al geprobeerd te installeren en die vereisen allemaal update naar nieuwste versie vooralleer je kan aanmelden ook al veel geprobeerd om te omzeilen mah dat werkt niet meer
Pagina: 1