Welke cooler van de 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Stomme en hele korte vraag...de search noch Google leverde mij iets op...

Welke van de 2 coolers is stiller/beter?

Zalman CNPS7000C-Cu

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.com/DataFile/product/CNPS7000C-Cu_01_b.jpg

of

Intel Socket 775 Boxed cooler

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/products/large/000660.jpg

Wordt gemonteerd op :

Asus p5gc-mx s775
Intel Core 2 Duo E4500

+ Arctic Cooling MX-2 pasta

Thanks...

Ik hoop een reactie voordat er een slotje komt...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://www.hardware.info/...jkingstest_61_CPUkoelers/ < een vergelijkingstest van 61 CPU koelers waaronder bovengenoemde
http://www.hardware.info/...ngstest_46_Coole_Koelers/ < een iets oudere met 46 koelers, maar nog steeds met bovengenoemde

[ Voor 34% gewijzigd door Wiethoofd op 24-07-2009 13:02 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Zalman presteerd beter omdat dit een aftermarket cooler is deze presteren al snel beter dan de boxed cooler, en dan ook nog de zalman is van koper integenstelling tot de boxed ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Xenomorphh schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:10:
Zalman presteerd beter omdat dit een aftermarket cooler is deze presteren al snel beter dan de boxed cooler, en dan ook nog de zalman is van koper integenstelling tot de boxed ;)
Dat zegt niets, zalman is alsnog een redelijke bak herrie als je de fan niet terugregelt of er een weerstand tussen zet. Handiger en stiller is gewoon een koeler met een losse fan die dan te vervangen is maar ook meteen stiller is omdat deze in bijna alle gevallen groter is en dus langzamer kan draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 17:01

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

ik zou het zo niet zeggen, als je niet gaat OC'en, neem dan de boxed cooler, als je vel gaat OC'en neem dan de zalman.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:10
Xenomorphh schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:10:
Heeft de intel dan niet ook gewoon een koperen core en de zalman is toch ook niet volledig van koper?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Intel boxed als je niet OC't. Is zo goed als geruisloos en koelt voldoende.
Geen ervaring met OC'en, dat zal je dan zelf verder moeten uitzoeken.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wiethoofd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:15:
[...]

Dat zegt niets, zalman is alsnog een redelijke bak herrie als je de fan niet terugregelt of er een weerstand tussen zet. Handiger en stiller is gewoon een koeler met een losse fan die dan te vervangen is maar ook meteen stiller is omdat deze in bijna alle gevallen groter is en dus langzamer kan draaien om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen.
Bij de zalman cooler zit gewoon een fan controller hoor.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
ForrestX schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:59:
Ik hoop een reactie voordat er een slotje komt...
Eh? Waarom post je het dan als je al weet dat er een slotje op gaat komen???

Anyway: Hierboven worden al links naar revies gegeven, dus daar moet je wel verder mee komen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.