Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] Uitschakelen MTC voor alle gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik ben bezig met het testen van Office 2007 op een W2K3 Xenapp 5 omgeving.

Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat als in Excel 2007 MTC aan staat één gebruiker de gehele server kan monopoliseren wanneer deze een recalc doet. Voor andere gebruikers op het systeem is dan de server op dat moment onwerkbaar traag.

In excel kunnen gebruikers nu naar eigen goeddunken MTC aan of uitzetten maar ik wil dit voor iedereen dus centraal uit zetten zodat een gebruiker maar maximaal één thread/core kan pakken.

Uiteraard heb ik al gezocht maar heb tot nu toe niet echt iets kunnen vinden, mijn vraag is dus of het mogelijk is wat ik wil?

• mhoogendam
  • Laatst online: 17:26
Ik zou eens kijken of er een policy hiervoor beschikbaar is.

• kwiebus
Misschien dat je mij een hint kunt geven waar ik kan kijken voor zo'n policy want ik had daar al naar gezocht maar niets kunnen vinden?

• mhoogendam
  • Laatst online: 17:26
Heb zojuist de GPO's nagekeken voor Office 2007 en daar helaas niets kunnen vinden.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kwiebus schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:41:
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat als in Excel 2007 MTC aan staat één gebruiker de gehele server kan monopoliseren wanneer deze een recalc doet. Voor andere gebruikers op het systeem is dan de server op dat moment onwerkbaar traag.

In excel kunnen gebruikers nu naar eigen goeddunken MTC aan of uitzetten maar ik wil dit voor iedereen dus centraal uit zetten zodat een gebruiker maar maximaal één thread/core kan pakken.
Dit lijkt me niet zozeer te liggen aan MTC, maar meer aan scheduling. MTC uitzetten is een gekke oplossing, want een user moet dan langer wachten, ook als de capaciteit er gewoon wel is. Als ik even kijk, ondersteund W2K3 Xenapp 5 gewoon prioritering per user zo te zien, dus ik zie het probleem van MTC niet zo.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Helemaal mee eens, ik vind het ook lomp om zomaar threads uit te zetten voor users. Zoiets moet je op Citrix niveau doen, niet op hardware niveau.

• kwiebus
pedorus schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:22:
[...]

Dit lijkt me niet zozeer te liggen aan MTC, maar meer aan scheduling. MTC uitzetten is een gekke oplossing, want een user moet dan langer wachten, ook als de capaciteit er gewoon wel is. Als ik even kijk, ondersteund W2K3 Xenapp 5 gewoon prioritering per user zo te zien, dus ik zie het probleem van MTC niet zo.
Het probleem is alleen dat wij volgens mij niet van de CPU Utilization Management Feature gebruik kunnen maken omdat wij slechts over Xenapp Advanced licenties beschikken.

Uitzetten van MTC lijkt mij dan de enige oplossing hoewel je op een quadcore machine als er 4 gebruikers tegelijkertijd een zware recalc doen waarschijnlijk nog steeds een probleem hebt.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kwiebus schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:38:
[...]

Het probleem is alleen dat wij volgens mij niet van de CPU Utilization Management Feature gebruik kunnen maken omdat wij slechts over Xenapp Advanced licenties beschikken.

Uitzetten van MTC lijkt mij dan de enige oplossing hoewel je op een quadcore machine als er 4 gebruikers tegelijkertijd een zware recalc doen waarschijnlijk nog steeds een probleem hebt.
In dat geval werk je vast bij een wat kleinere organisatie, waardoor je sneller een goedkoop of gratis programmaatje in kan zetten dat ongeveer hetzelfde doet (voorbeeld, geen ervaring).

Juist als je trouwens processen beperkt tot 1 CPU, dan zal de rekentijd langer worden, daarmee de kans dat je 4 gebruikers tegelijkertijd bezig hebt toenemen, waarna je alsnog gescrewd bent, ook zonder MTC... :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
pedorus schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:06:
[...]

In dat geval werk je vast bij een wat kleinere organisatie, waardoor je sneller een goedkoop of gratis programmaatje in kan zetten dat ongeveer hetzelfde doet (voorbeeld, geen ervaring).

Juist als je trouwens processen beperkt tot 1 CPU, dan zal de rekentijd langer worden, daarmee de kans dat je 4 gebruikers tegelijkertijd bezig hebt toenemen, waarna je alsnog gescrewd bent, ook zonder MTC... :)
Thx voor die link naar process lasso ! Zoch al een tijdje naar zo een pakket! Doet precies wat ik wil.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je al eens naar appsense gekeken voor cpu en memory resource management?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1