A7V + Athlon 1GHz Hardware Hell

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Abuis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02-2022
Hallo,
Ik heb net een nieuwe uitrusting gekocht ; Asus A7V Raid + Athlon 1GHz. 256 MB PC133 Ram en 2x 40Gb Seagates HDD. Coolermaster op de CPU, nog een Papst fannetje in de kast, FDisk gestart, alles netjes gepartitioneerd zoals het hoort, geformatteerd en toen Win98 2nd ed. geinstalleerd. Liep allemaal prima tot tegen het einde van de installatie. Ik kreeg toen ineens een hele hoop blauw te zien met allerlei 'fatal exception errors' etc. etc. Heb ik beschadigde hardware of is het probleem op te lossen zonder de hele zooi terug naar de winkel te brengen..

Verwijderd

kijk ff in de BIOS hoe warm alles is, misschien wordt het gewoon te heet, ff nieuwe BIOS flashen en misschien ff je PCI kaarten van slot veranderen en dan weer proberen

Verwijderd

Besturingssysteem opnieuw installeren of ff een ander besturingssyteem installeren...dan weet je dat het aan je hardware ligt of niet. Ik had ook eens bij het installeren van Millenium allemaal blue screens, maar de tweede keer niet |:(

Verwijderd

als je het het hebt install w2k
als dat goed draait is t gewoon je os
geef anders je cpu en mem even wat meer sap of minder
kijk of ie dan stabieler is
eeuh welke videokaart zit erin?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Een shit lading blauwe schermpjes met exception errors, vxd errors etc. Zijn 9 van 10 keer geheugen fouten.

• Abuis
Een GeForce Annihilator Pro DDR.
CPU loopt op 50C, Mobo op 28. Is niet echt koel, maar zou geen problemen moeten geven, toch? heb net weer geprobeerd win98 te installeren, loopt allemaal prima tot na de installatie van de PnP kaarten, krijg dan eerst een fatale uitzondering en dan een blauw scherm met een vette groene balk. Na opgestart te hebben geeft 'ie dezelfde waarschuwing bij het instellen van de klok, windows start daarna wel op... Loopt echter niet stabiel. Zou het kunnen liggen aan de RAID controller die erop zit?

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
heb een gelijkende config: AMD1Ghz+A7V+256RAMpc133+AsusV7100/T+Maxtor20GigATA100+Quantum4.5GigSCSI en de vele vastlopers onder WinME heb ik opgelost door Win2k te installeren met de nieuwe VIA drivers (zie tweakers drivers sectie), de bios te flashen en twee coolers op m'n schijven te zetten die bloedheet werden. jouw problemen lijken toch op temperatuur conflicten. niks nieuws gezegd eigenlijk, maar misschien helpt dit jou.

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Een keer hetzelfde probleem gehad.
Nieuw dimmetje gekocht PC133 geheugen. Dat er thuis ingezet. Toen begon de ellende. Vastlopers, blauwe schermen etc. op bestaande configuratie.
Uit pure wanhoop WIN98 SE weer opnieuw geinstalleerd. Bij de installatie ene vastloper na de andere (en niet te vergeten de blauwe schermen).
Dit een paar keer geprobeerd.
Maar teruggegaan met het dimmetje naar de leverancier. Deze heeft hem zonder problemen omgeruild. Thuis er weer ingezet en het probleem was opgelost. Sindsdien stabiel lopen.
Het zou kunnen dat je dimmetje niet helemaal lekker is.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• Abuis
Heb net mijn pc133 RAM vervangen door oude pc100, m'n geforce eruit gerukt en een oude 4mb agpkaart erin gestoken. krijg exact hetzelfde te zien.. ga nu proberen een van de harde schijven op de gewone ide controller te laten lopen. misschien lost dat wel wat op. Het wordt een lange nacht...

• Abuis
Een klein succesje :) Heb net het hele RAID verhaal uitgeschakeld en een HDD gewoon op de IDE gezet. Geboot, geformatteerd, windows geinstalleerd, en dat alles zonder enig probleem.... Heb m'n pc133 ram er weer in gepropt, nu gaat m'n geforce er weer in, kijken hoe het spul reageert. Als alles gewoon functioneert blijft de vraag; hoe kan ik in godsnaam die RAID controller gebruiken? |:( But first thing's first ik ga geloof ik maar eens :Z

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De hele zooi terugbrengen en intel halen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Abuis als je eruit komt zeg hier dan ff hoe, jou problemen lijken verdacht veel op de mijne, welk onderdeel en wie wat waar?

/me is ondertussen zwaar pissig, dit zou een klusje van een paar uurtjes moeten zijn, ff nieuw Mobo/proc/ram, en 3 uur later ffr AvP spelen. Nee dus al 3 avonden klooien verder, en geen steek verder.
Ik ga maar eens aan een 700 MhZ Athlon systeem in elkaar zetten, met mijn oude mobo, heb ik er iig eentje klaar.

Greets 0krewl

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 03:32 schreef outlaw het volgende:
De hele zooi terugbrengen en intel halen.
Intel Intel zie je niet dat het aan de reet controllert ligt? Pretentieus ventje.

Verwijderd

wel zover ben je dus heb je wat betreft je bios de laatste al geflashed?
VIA® KT133 Chipset

A7V (5 PCI, 200MHz FSB, UltraDMA/100, AMR, multi-USB, ATX)
- BIOS Upgrade and Road Map :

a7v1007.zip
A7V BIOS Ver. 1007 03/01/2001
Solve conflict problem when using IDE in Promise channel and audio card in slot 4 / 5.
a7v1006.zip
A7V BIOS Ver. 1006 02/16/2001
February Release.

--------------------------------------------------------------------------------
zou t wel eens kunnen zijn toch?

• Abuis
ZOU het kunnen zijn; helaas heb ik een A7V133, nieuwste bios is 1003 beta. Heb 'm al geflashed, maakt niets uit. Ben er inmiddels wel achter dat het 100% zeker aan de promise ligt, want als ik de 2 hdd's op de ATA100 controller hang, kom ik nog minder ver; het hele systeem wijgert uberhaupt te booten. Heeft iemand nog tips? Ik zit op't moment echt vast |:(
PS Okrewl check ff de FAQ op www.amdmb.com uit; misschien staat daar iets tussen dat jou uit de brand helpt. Er is overigens net een nieuwe bios uit; rev 1003a. Die ga ik maar es proberen..

Verwijderd

Abuis, lees ff mijn post over Athlon 1 GHz etc. ik heb geloof ik wat betreft de delen waar het om gaat een gelijk systeem, klopt dat?
En hoever was je gekomen, met die hoopgevende post van je? Kreeg je een mooi draaiend systeem? Wat na de reboot met (Kies wat van toepassing is) Blauw scherm, corrupte explorer, beschadigde registry, missende/beschadigde .vxd's enzovoorts kwam?

Dan zitten we namelijk echt met hetzelfde prob.

Greets 0krewl

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 03:12 schreef Abuis het volgende:
Een klein succesje :) Heb net het hele RAID verhaal uitgeschakeld en een HDD gewoon op de IDE gezet. Geboot, geformatteerd, windows geinstalleerd, en dat alles zonder enig probleem.... Heb m'n pc133 ram er weer in gepropt, nu gaat m'n geforce er weer in, kijken hoe het spul reageert. Als alles gewoon functioneert blijft de vraag; hoe kan ik in godsnaam die RAID controller gebruiken? |:( But first thing's first ik ga geloof ik maar eens :Z
^^^^deze bedoelde ik dus (Sorry ik ben nog niet zo thuis op dit Msg Board.)

greets 0krewl

• Abuis
Ik krijg tijdens de installatie van win98 de eerste foutmelding, dit gebeurt op het moment dat de klok wordt ingesteld, na het opgeven van het registatienr. en naam, bedrijf etc. Veilige modus loopt om een of andere reden wel, maar zogauw ik windows normaal wil opstarten, komt' ie weer met blauwe schermen of met een 'beschermingsfout'. Dit alles met RAID, met ATA100 kan ik niet eens vanaf de floppy booten..

Verwijderd

Ik krijg tijdens de installatie van win98 de eerste foutmelding, dit gebeurt op het moment dat de klok wordt ingesteld, na het opgeven van het registatienr. en naam, bedrijf etc. Veilige modus loopt om een of andere reden wel, maar zogauw ik windows normaal wil opstarten, komt' ie weer met blauwe schermen of met een 'beschermingsfout'.
[bold] Dit heb ik dus ook [/bold]
Dit alles met RAID, met ATA100 kan ik niet eens vanaf de floppy booten..
==========
Wat ik dus heb is alle drives op de gewone IDE controller, Drives die ik op de ATA 100 zet ziet hij gewoon niet, wel in de bios maar niet onder enig OS. (Met linux een leuk effect, fdisk starten, na booten van CD, geen filesystemen gevonden om te bewerken :( )
Heb je mijn post ook gelezen? dat we idd hetzelfde aan HW hebben?

Greets 0krewl

• Abuis
Okrewl,
heb net je post gelezen, we hebben niet helemaal dezelfde HW, en het ziet ernaar uit dat jouw problemen van een iets andere aard zijn. Gebruik je Linux? mijn leverancier vertelde mij dat de asus niet zo blij is met Linux (lees: er niet mee werkt). Ik krijg een concrete foutmelding en dat is een 'fatale uitzondering 0D op 001D:00010000'
Is er iemand die hier iets mee kan?:P
Ik zet nog maar ff mijn hardware op een rijtje:
Athlon 1Ghz
Asus A7V-133 (duh)
2x 40Gig. seagate HDD's beide op de RAID (1prim. master 2sec. master)
Creative GeForce pro DDR in de agp slot
1 HP CDRW 8x4x32 IDE sec master
1 Pioneer DVD 105S losgekoppeld
1 LS 120 Zip drive IDE sec slave
win98 2nd ed.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De abit moederborden geven de laatste tijd veel problemen. Het is niet voor niets dat AMD abit afraadt. http://www2.tweakers.net/nieuws/15963

Wil je echt van alle problemen af zijn koop dan Intel.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Abuis
Op vrijdag 02 maart 2001 18:27 schreef outlaw het volgende:
De abit moederborden geven de laatste tijd veel problemen. Het is niet voor niets dat AMD abit afraadt. http://www2.tweakers.net/nieuws/15963

Wil je echt van alle problemen af zijn koop dan Intel.
Ja, en we hebben het niet over Abit mobo's, maar over ASUS :9

• Abuis
JAAAAAAH! *D Probleem opgelost! Lag dus inderdaad aan de OS. Heb nu Win ME stabiel draaien. Het probleem met win98 is gewoon dat hij niet met de RAID controller weet om te gaan. Daarom moet je de drivers installeren, maar ja, dan moet je WIN 98 al hebben draaien.. Paradoxje? Alternatief is natuurlijk om 3 harde schijven te gebruiken; 1 op de gewone IDE en dan later de overige 2 op de RAID, maar daar had ik niet zoveel zin in :P
Bedankt voor de tips, ik ga nu ff serieus tweaken! Mzzl.
Pagina: 1