[Kabels] Kiezen: VGA, HDMI, DisplayPort kabels trekken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 13:34
Ik heb een vraag over de optimale aansluiting van onze bedrijfsapparatuur. In een nieuw pand wat nu gebouwd komen beamers, smartboards en LCD-tv's te hangen. Onze medewerkers hebben laptops met VGA (heeft iedereen behalve de Apple's) en of DisplayPort of HDMI of Mini DisplayPort (Apple).

Om kosten te besparen willen we niet drie kabels trekken vanaf de beamer, LCD-TV of smartboard naar het aansluitpunt in de tafel.
Ik zat zelf te denken aan:

1) alleen HDMI -> vraag zijn er verloopjes van VGA (uit laptop) naar HDMI? Voor displayport en minidisplayport zijn er verloopjes volgens mij naar HDMI

of als bovenstaande niet kan:

1) HDMI (om HDMI, DisplayPort en Mini DisplayPort vanaf de laptop aan te sluiten)
2) VGA om alle oude laptops en gasten te voorzien

Daarnaast sowieso een losse audio kabel omdat de meeste DisplayPort implementaties geen audio meesturen (iig de Apple Macbooks niet)

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Ik dacht dat ze er niet waren, VGA naar HDMI converters (vanwege het analoog naar digitaal verhaal) Of heel duur waren. Maar een simpele google zoek actie (vga to hdmi converter) levert het volgende resultaat op.
Voila
Is niet eens heel erg duur.

Voor displayport zijn er ook converters naar HDMI. Wel moet je nog steeds audio los aansltuiten.
Dus het kan met converters

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-08 13:31
Feit blijft wel, dat die converter VEEEEEL duurder is als een VGA kabel...
Ik zou een VGA en een HDMI kabel leggen, HDMI kan namelijk wel naar DVI (oude macbooks') en naar (mini)displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen geluid nodig hebt kan je natuurlijk een DVI-I kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 13:34
Dank voor jullie antwoorden.

Ik ga om converterkastjes te voorkomen het volgende doen:

HDMI en VGA en audio kabel trekken. Dan kan alles wat daartussen of boven zit (DVI, Displayport) met verloopstekkers aangesloten worden.