• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 07:46
Sinds een paar dagen wil mijn computer niet meer opstarten.. het lijkt alsof hij te weinig stroom krijgt want de fans gaan heel langzaam draaien maar soms ook niet.
Het is nu zo dat als eerste de fan van de voeding heel langzaam begint en dan 5 a 10 sec de cpu fan pas begint en dan gaan ze steeds een klein beetje sneller draaien.
Hij heeft ook een paar keer een keiharde piep gemaakt welke niet van de speaker afkwam... :/ .
Gisteren startte hij 2 keer maar liep vast bij het starten van windows, ik ben wel een keer in het bios geweest en de temps waren gewoon goed.
Een paar maanden geleden heb ik precies hetzelfde gehad maar na een dag of twee deed hij het weer perfect.

Specs:
asrock dual sata2
AMD Opteron 170
8800GT 512mb
4x512 ddr

Wat ik geprobeert heb:
Bios reset, andere voeding, alles eruit(t/m geheugen) en alle jumpers en kabels gecontroleerd.
Ik zie ook geen lekkende condensatoren of andere beschadigingen aan het moederbord.

Ik ben bang dat de conclusie is dat het moederbord gewoon stuk aan het gaan is(+/- 4 jaar oud en heel vaak gebruikt).
Maar voordat ik weer €250 neergooi voor een nieuwe set wil ik het toch nog even hier proberen O+ want op zich was hij snel genoeg voor wat ik ermee deed.. ik game namelijk amper.

[ Voor 7% gewijzigd door kadooosh op 24-07-2009 11:47 ]

Verwijderd

Mocht het een defect moederbord blijken te zijn, ik heb nog wel een socket 939 bord wat op zich in de verkoop kan, is een Asus A8N-SLI Deluxe.

edit: Ja, ik weet dat V&A daarvoor bedoeld is, is puur ter info.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:43 ]

• kadooosh
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:42:
Mocht het een defect moederbord blijken te zijn, ik heb nog wel een socket 939 bord wat op zich in de verkoop kan, is een Asus A8N-SLI Deluxe.

edit: Ja, ik weet dat V&A daarvoor bedoeld is, is puur ter info.
Ik denk dat ik dan wel een nieuwe koop, de processor+geheugen kunnen wel in een andere pc.

• kadooosh
Heb nog een andere voeding geprobeerd en bij deze startte alles op maar als ik de videokaart erin doe dan hoor ik een keiharde piep maar ik heb de voedingskabel voor de videokaart niet aangesloten... die voeding heeft er namelijk geen.
De eerste voeding waarmee ik het probeerde bleek ook stuk te zijn.

Dus als die piep normaal is dan zal de voeding toch wel stuk zijn :).
Het is trouwens een recom power engine van 450w van 2,5 jaar oud.

Heb net even de voeding getest met een paperclip(http://www.overclock.net/...art-power-supply-psu.html) maar die fan van de voeding gaat niet aan en de dvd speler ook niet.
Dus kan ik dan constateren dat de voeding stuk is?

Als iemand dit kan bevestigen ga ik zo ff deze halen http://www.mycom.nl/Produ...0eXtreme,460W/171686.aspx :).

[ Voor 30% gewijzigd door kadooosh op 24-07-2009 13:14 ]

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Ik zou het ook zoeken in de voeding, als je dat kunt uitsluiten zou ik zeggen dat je moederbord langzaam naar de filestijnen gaat, maar zoek eerst maar eens een goede voeding om te testen, of anders een videokaart die geen aparte voeding nodig heeft, dan kun je de voeding die je nu hebt gebruikt om te testen proberen. Je kunt eventueel ook je huidige voeding op een andere pc proberen, maar als je voeding stuk is, is dat toch wat riskant.

Wat je hotwire methode betreft, ik heb het ook wel eens geprobeerd en het werkt niet altijd (misschien ben ik gewoon een kluns hoor). Maar het lijkt me niet echt goed als ie niets doet 8). CM eXtreme lijkt me prima, ben er niet bekend mee, maar CM voedingen in mijn directe omgeving hebben nog niet de geest gegeven.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• kadooosh
DjDuivert schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:06:
Ik zou het ook zoeken in de voeding, als je dat kunt uitsluiten zou ik zeggen dat je moederbord langzaam naar de filestijnen gaat, maar zoek eerst maar eens een goede voeding om te testen, of anders een videokaart die geen aparte voeding nodig heeft, dan kun je de voeding die je nu hebt gebruikt om te testen proberen. Je kunt eventueel ook je huidige voeding op een andere pc proberen, maar als je voeding stuk is, is dat toch wat riskant.

Wat je hotwire methode betreft, ik heb het ook wel eens geprobeerd en het werkt niet altijd (misschien ben ik gewoon een kluns hoor). Maar het lijkt me niet echt goed als ie niets doet 8). CM eXtreme lijkt me prima, ben er niet bekend mee, maar CM voedingen in mijn directe omgeving hebben nog niet de geest gegeven.
Heb de modxstream 500w gehaald http://www.mycom.nl/Produ...0500W%20%20EU/230076.aspx
En hij draait weer als een zonnetje :D .

Die recom voeding had ik gekocht voor €30... weer een lesje geleerd goedkoop=duurkoop ;).

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

idd op een voeding meot je nooit besparen ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Pagina: 1