Toon posts:

Imac G5 / 1.8GHz PowerPC / 1.5 GB SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Een kennis van mij heeft een Imac G5 / 1.8GHz PowerPC / 1.5 GB SDRAM deze is helaas erg traag, ten eerste zat ik eraan te denken om er 2 GB in te gooien, hij heeft nu 1x 1024 en 1x 512, zal dit merkbaar zijn? Heb volgens mij gehoord dat Mac OSX toch echt wel 2 GB nodig heeft om lekker te draaien..

Ten tweede vroeg hij of ik een complete reinstall wou doen van de Mac, ik zat eraan te denken om een backup te maken via Time Machine hij schaft hier een Time Capsule voor aan, dan Mac OSX opnieuw te installeren via de CD en dan via Time Machine alles wat hij nodig heeft (Documenten etc.) weer terug te zetten, is dit een goede manier of kennen jullie betere manieren om een Mac sneller te maken of een betere manier om een reinstall / backup te doen? Ben nogal een leek op het gebied van mac dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

Thanx in advance! _/-\o_

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

tiger heeft geen timemachine ondersteuning dit is een feature van leopard. ik neem te minste aan dat tiger draait op de g5? sowieso zou ik aanraden om tiger te draaien. dit werkt toch even wat sneller op de g5 dan leopard.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Time machine staat er wel op dus ik ga ervanuit dat het Leopard is, maar hij wilt dit toch heel graag gebruiken dus ik laat deze eropstaan. Met het extra geheugen moet het ook wel lukken toch?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Indien TM erop staat dan is het Leopard ja. Kan ook makkelijk, dat draait op een G5 goed (ietsjes trager dan tiger, maar goed te doen). Of de upgrade van het geheugen erg gaat helpen betwijfel ik wel. De stap van 1,5 naar 2GB is niet zo groot. De herinstallatie kan inderdaad prima met behulp van TM plaatsvinden. Een ideaal backup programma!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, zal die er ook sneller van worden? bij een herinstallatie dan.. want daar gaat het uiteindelijk allemaal om want Mac OS werkt niet met een register voor zover ik weet dus heeft het wel zin?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is zo, waarschijnlijk ga je ook nauwelijks verschil merken na de herinstallatie. De machine is nu gewoon wat ouder en kan wat moeilijker mee komen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1