Ik heb een Sony AVCHD camera. Ik wil HD video's maken om te tonen op een HD TV. Het signaal vanuit deze camera (Full HD, HDMI kabel) naar een HD ready TV is perfect.
Wanneer ik materiaal vanuit de camera importeer in Final Cut Express en vervolgens een Quicktime movie aanmaak, dan ziet de afgespeelde video, vanuit de computer (iMac 24”, HDMI kabel) naar de TV, er niet meer scherp uit.
Het beeld is bij rustige panshots onscherp (zowel het onderwerp als de achtergrond vervaagt en dit maakt het beeld onacceptabel om te bekijken). Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de bitrate van deze camera; maar 16 Mbps terwijl de AVCHD standaard 24 Mbps aankan.
Heeft iemand dit vervagings-effect ook waargenomen, of weet iemand er een oplossing voor?
Details:
Camera: Sony HDR-SR12 AVCHD (120 GB HDD, Memory Stick) Full HD
Final Cut Express 4.01 import settings
Easy Setup:
Format: HD
Rate: (All rates)
Use: AVCHD-Apple Intermediate Codec 1920x1080i50
Export settings
File > Export > QuickTime movie
Wanneer ik materiaal vanuit de camera importeer in Final Cut Express en vervolgens een Quicktime movie aanmaak, dan ziet de afgespeelde video, vanuit de computer (iMac 24”, HDMI kabel) naar de TV, er niet meer scherp uit.
Het beeld is bij rustige panshots onscherp (zowel het onderwerp als de achtergrond vervaagt en dit maakt het beeld onacceptabel om te bekijken). Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de bitrate van deze camera; maar 16 Mbps terwijl de AVCHD standaard 24 Mbps aankan.
Heeft iemand dit vervagings-effect ook waargenomen, of weet iemand er een oplossing voor?
Details:
Camera: Sony HDR-SR12 AVCHD (120 GB HDD, Memory Stick) Full HD
Final Cut Express 4.01 import settings
Easy Setup:
Format: HD
Rate: (All rates)
Use: AVCHD-Apple Intermediate Codec 1920x1080i50
Export settings
File > Export > QuickTime movie