Goed, ik ben een beetje de weg kwijt. 
Ik bouw een website in boekvorm, en het idee is dat er hoofdstukken zijn, en dat hoofdstukken weer onder andere hoofdstukken kunnen vallen, etc. Het parent/child verhaal dus.
Je moet je dat een beetje zo voorstellen:
Nu heb ik het artikeltje van crisp gelezen, en ik denk dat ik dat aardig begrijp. Met enkel PHP code is er niks aan de hand, ik krijg een fraaie nested list.
Maar zoals de topictitel al doet vermoeden maak ik gebruik van een templateparser, Smarty. Ik heb eea. opgezocht en kwam toen hier uit, maar dat topic helpt je volgens mij alleen verder als je een nested array levert aan Smarty, en het is me een raadsel hoe ik van de array die ik nu heb (zoals in het artikel van crisp) een nested array moet maken.
Ik zou het liefst m'n template in elkaar zetten zoals de code van crisp, dat lijkt me het makkelijkst. Dan zou ik dus een functie moeten definen en die vervolgens aanroepen binnen de template. Maar hoe doe ik dat in vredesnaam? Moet ik daar dan eerst een plugin voor schrijven, of is er een makkelijkere oplossing?
Geeft me dus de volgende array:
Heeft iemand dit wel eens gedaan, wie kan me een beetje sturen?
Ik bouw een website in boekvorm, en het idee is dat er hoofdstukken zijn, en dat hoofdstukken weer onder andere hoofdstukken kunnen vallen, etc. Het parent/child verhaal dus.
Je moet je dat een beetje zo voorstellen:
- Home
- Accommodatie
- Licht
- Koken en verwarmen
- Frituurpan
- Brochureaanvraag
Nu heb ik het artikeltje van crisp gelezen, en ik denk dat ik dat aardig begrijp. Met enkel PHP code is er niks aan de hand, ik krijg een fraaie nested list.
Maar zoals de topictitel al doet vermoeden maak ik gebruik van een templateparser, Smarty. Ik heb eea. opgezocht en kwam toen hier uit, maar dat topic helpt je volgens mij alleen verder als je een nested array levert aan Smarty, en het is me een raadsel hoe ik van de array die ik nu heb (zoals in het artikel van crisp) een nested array moet maken.
Ik zou het liefst m'n template in elkaar zetten zoals de code van crisp, dat lijkt me het makkelijkst. Dan zou ik dus een functie moeten definen en die vervolgens aanroepen binnen de template. Maar hoe doe ik dat in vredesnaam? Moet ik daar dan eerst een plugin voor schrijven, of is er een makkelijkere oplossing?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $cSQL = mysql_query("SELECT * FROM vv_chapters ORDER BY cParent, cNavigationOrdering"); $pages = array(); while($cResult = mysql_fetch_assoc($cSQL)) { $pages['items'][$cResult['cName']] = $cResult; $pages['parents'][$cResult['cParent']][] = $cResult['cName']; } $smarty->assign("pages", $pages); |
Geeft me dus de volgende array:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Array ( [] => Array ( [0] => 404 [1] => home [2] => accommodatie ) [accommodatie] => Array ( [0] => koken_verwarmen [1] => slapen [2] => savonds [3] => licht ) [koken_verwarmen] => Array ( [0] => frituurpan ) ) |
Heeft iemand dit wel eens gedaan, wie kan me een beetje sturen?
[ Voor 21% gewijzigd door mcdronkz op 24-07-2009 05:38 ]