Thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Beste Tweakers, binnenkort gaan wij twee slaapkamers verbouwen. Hierbij willen wij graag in beide kamers twee wall-jacks plaatsen, met beide 4 internet poorten en 2 stopcontacten.

Hoe moet hierbij een internetpoort worden aangesloten? gewoon de draad splitsen en in elke poort doen, of moeten er 4 aparte internetkabels naar een wall-jack?

Ik praat hierbij over dit soort blokjes (die je zo in die plaatjes kan klikken)

http://www.radioshack.com...dex.jsp?productId=2102539
(nee ik haal deze niet bij radioshack, maar het is even een voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: http://rsk.imageg.net/graphics/product_images/pRS1C-2264715w345.jpg

Alvast bedankt!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is in theorie (en ook wel in praktijk hoor) mogelijk om via één UTP-kabel twéé connecties aan te leggen. Dit had je ook kunnen vinden in de NT FAQ.

Voor 4 aansluitingen zul je dus minimaal twee kabels moeten trekken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Maar, let op..voor 100 Mbit volstaan 4 aderen, Gigabit heeft echter de volledige 8 nodig. Als je dit nu of in de toekomst wilt gebruiken, die je dus 4 kabels te trekken.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Op de outled staat aan de zijkant een codering.Je moet daar de b codering van aanhouden,niet de a codering.De gebruikte aders voor 10/100 zijn wit/oranje,oranje en wit/groen,groen.De wbruine en de blauwe paar kan je gebruiken voor de andere outled,maar op de outled wel op de oranje en groene paren aansluiten,anders gaat ie het niet doen.

• D4NG3R
  • Nu online
Ok, nee ik will 4 full-speed plugs hebben. Dan trek ik wel 4 kabels :)

Spul wat er (oa) achter gaat:
Xbox 360
Computer
Laptop
Blu-ray speler

Daarvoor wil ik wel graag full speed hebben :). Toch bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:05

M2M

medicijnman

D4NG3R NL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:18:
Ok, nee ik will 4 full-speed plugs hebben. Dan trek ik wel 4 kabels :)

Spul wat er (oa) achter gaat:
Xbox 360
Computer
Laptop
Blu-ray speler

Daarvoor wil ik wel graag full speed hebben :). Toch bedankt!
maar als ik jouw was zou ik voor 10 euro een switch kopen en slechts 1 kabel trekken. De kans dat je die volle 4 gigabit later gaat gebruiken is namelijk zeer klein. (en de kans op moeilijkheden met dikke netwerk kabels door een klein buisje die ook nog eens aan crosstalk kunnen doen is ook aanwezig)

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 24-07-2009 21:32 . Reden: laat de crosstalk dan maar zitten... ]

-_-

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 19:01
M2M schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:52:
[...]

maar als ik jouw was zou ik voor 10 euro een switch kopen en slechts 1 kabel trekken. De kans dat je die volle 4 gigabit later gaat gebruiken is namelijk zeer klein. (en de kans op moeilijkheden met dikke netwerk kabels door een klein buisje die ook nog eens aan crosstalk kunnen doen is ook aanwezig)
Crosstalk? we leven toch niet meer in 1900? Heb in bedrijven 16km kabel naast elkaar zien liggen en nog nergens last van hebben...

Even niets...

• Osiris
  • Niet online
thijs_cramer schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:00:
[...]
Crosstalk? we leven toch niet meer in 1900? Heb in bedrijven 16km kabel naast elkaar zien liggen en nog nergens last van hebben...
Sinds wanneer is inductie en crosstalk een tijdsafhankelijk verschijnsel? Bedrijven e.d. zullen wel nadenken en shielded zooi neerleggen, maar voor thuissituaties krijg je vaak unshielded spul mee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pfff.
Voor 20% meerprijs heb je dezelfde kabellengte ook in STP. Vraag je lokale installatiebedrijf er maar eens om, ik heb 30 meter shielded kabel zonder problemen geleverd kunnen krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• D4NG3R
  • Nu online
ik heb beneden ook al een switch(*?) liggen

gewoon een kabeltje vanaf die switch naar boven laten gaan en daar NOG een switch neerzetten :S?

(*switch is de officiele naam voor splitter? dit kastje is via 1 kabel aangesloten op de router en splitst de verbinding in... 4 andere)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

[...]
(en de kans op moeilijkheden met dikke netwerk kabels door een klein buisje die ook nog eens aan crosstalk kunnen doen is ook aanwezig)
:o

Heb je de kabelbundels bij bedrijven wel eens gezien? Die komen met tien/honderdtallen samengebundeld binnen in een patchruimte en dat is gewoon unshielded Cat5e..

• Osiris
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:13:
Pfff.
Voor 20% meerprijs heb je dezelfde kabellengte ook in STP. Vraag je lokale installatiebedrijf er maar eens om, ik heb 30 meter shielded kabel zonder problemen geleverd kunnen krijgen.
Ik zei ook niet dat STP niet te krijgen was :+

Verwijderd

Osiris schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:11:
[...]
Bedrijven e.d. zullen wel nadenken en shielded zooi neerleggen, maar voor thuissituaties krijg je vaak unshielded spul mee?
Nope, UTP heeft in Nederland makkelijk 75% van de zakelijke markt (en ik vermoed zelfs hoger) in België is het niet veel anders.
Shielded is goed wanneer je een perfect TN-S (electriciteits)netwerk kunt garanderen. In bedrijven is dit helaas zeer moeilijk en complex te garanderen. Zodra je op één extra punt een N(eutraal) verbind met een PE (protective earth) heb je een TN-C netwerk ipv TN-S... hierdoor kan je stroom krijgen op je shielded snoeren en kabels. bye bye goede performance.
Doordat je thuis geen zware machines hebt staan (of trafo's) ga je hiervan totaaal geen last hebben, dus zou je shielded thuis kunnen toepassen, maar totaal overkill.

Crosstalk tussen UTP kabels (voor CAT5e en CAT6) is enkel een probleem bij 10Gbps ! En hiervoor bestaat CAT6a UTP !

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

. (en de kans op moeilijkheden met dikke netwerk kabels door een klein buisje die ook nog eens aan crosstalk kunnen doen is ook aanwezig)
Meh.
3/4" PVC buizen gebruiken in plaats van de gebruikelijker 5/8" PVC elektra buis.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
alt-92 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:09:
[...]

Meh.
3/4" PVC buizen gebruiken in plaats van de gebruikelijker 5/8" PVC elektra buis.
Moet er wel 3/4"buis in de dekvloer gelegt zijn.Anders kan je maximaal 3 cat5e kabels in 1 pijp krijgen.Misschien 4,maar dan moet je ze heel strak naast elkaar invoeren en niet teveel bochten hebben.

• D4NG3R
  • Nu online
Jarpse schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:20:
[...]

:o

Heb je de kabelbundels bij bedrijven wel eens gezien? Die komen met tien/honderdtallen samengebundeld binnen in een patchruimte en dat is gewoon unshielded Cat5e..
Klopt

• D4NG3R
  • Nu online
Ok mensen, wat ik dus moet doen is:

Splitter -> Router* -> Switch -> 4 Poorten

*Thompson Speedtouch 546 - Voor als iemand hier naar vraagt. maar we nemen binnenkort sneller internet (15mb) dus wss hebben we dan een nieuwe router

maar HOE moet ik deze switch dan plaatsen? want ik kan echt niet 8 kabels trekken (kan er ongeveer 2 of 3)

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 20:57 ]

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-03 21:19
Een (1) kabel van de router naar de switch trekken en dan per computer/wantcontactdoos een kabel trekken naar 1 poort van de switch.

• M2M

M2M

medicijnman

toch snap ik nog niet helemaal waarvoor je nu persé 4 netwerk kabels door een kokertje moet willen drukken? alleen om wat kilowattuurtjes te besparen op de switch? Terwijl de meeste data waarschijnlijk tussen de 4 eindpunten zal plaatsvinden?

Anyway, meeste handige situatie zoals ik het zie: Internetaansluiting in de muur --> Router --> muurkabel (1x) --> Switch van 10 euro --> 4 apparaten. 1 lange kabel en de rest kort houden.

Eventueel kun je er een gigabit switch neerleggen. Een beetje moderne gigabit switch en je kunt een simpele 100mbit router houden terwijl je wel met gigabitsnelheid tussen de 4 apparaten kunt communiceren.

-_-

• D4NG3R
  • Nu online
Ok, na wat gelul met mn pa hebben we besloten toch maar een draadloos netwerk te nemen.

[ Voor 146% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 23:28 ]

• D4NG3R
  • Nu online
Ok nu ben ik even in de war..

(vanaf de splitter gezien)
Router, hier gaat het DSL kabeltje in. er zijn nog 4 plugs (meestal 4) over hierin KAN je een cat5 kabel doen om hem bedraad met je PC te linken.

Wat moet ik hebben om een draadloos signaal te ontvangen, en te versturen naar 4 andere computers (door middel van een kabeltje.

oftewel:

Telefoonlijn > Splitter > Draadloos Modem >(DRAADLOOS SIGNAAL) ???> Computer/xbox/laptop ect

wat moet ik hebben op dat ??? plekje? een wireless switch of gateway?

AAAAAH nvm!

Ik moet een wireless acces point (WAP) hebben, en die weer verbinden met een 2e router (kan deze bedraad zijn?)!

Heel lomp gemaakt in paint.. maar dit klopt wel of niet?
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/333/lompheid.png

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 23:42 ]

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Zoekt u maar eens op een "wireless bridge"...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• BHQ

BHQ

Bridge ja, of een AP in client-mode (wel erop letten dat eea. werkt met WPA2). Maar voor 4 kabelgootjes op 100mbit heb je genoeg aan 2 kabels in principe, 4 aders per poortje.

• D4NG3R
  • Nu online
Heb het al :)
Thx!

Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/thumb/3/3a/Standard_bridge_large.jpg/798px-Standard_bridge_large.jpg

Weet er iemand een goedkoop setje (nieuw)?

gezien vanaf de splitter!

[ Voor 110% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 23:56 ]

• Osiris
  • Niet online
Let wel dat DD-WRT een custom firmware is voor de WRT54G(L) en sommige andere routers en dat het dus eigenlijk "hacken" is. (Nieuwste versies van de WRT54G werken ook niet meer geloof ik)

Het lijkt me beter om in jouw vorig schema de rechter-wireless router en switch te vervangen door een Access Point met gigabit-poortjes. Geen idee of die bestaan though.

Hm, ze bestaan weldegelijk, maar niet echt goedkoop.

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 25-07-2009 00:09 ]

• D4NG3R
  • Nu online
even als voorbeeld..

Router:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.linksysbycisco.com/images/dynamic/techspecs,26.png
maakt verbinding met bridge:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.linksysbycisco.com/images/dynamic/techspecs,29.png
en daar zit dan weer een switch achter:
Afbeeldingslocatie: http://downloads.linksysbycisco.com/images/dynamic/techspecs,131.png
en daar zit dan weer een computer / Xbox-360 achter

(alledrie van linksys, beste voorbeeld IMO)

of (in plaats van bridge + switch) bridge met switch ingebouwd
(voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=sK8xONiIEFU)

ik kijk wel even wat duurder is :) (nee ik haal geen linksys... daar kan je veel te makkelijk in komen van buitenaf IMO! (En het is veel te duur!!!)

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2009 00:28 ]

• Osiris
  • Niet online
'veel te makkelijk inkomen van buitenaf'? WTF? Die mag je onderbouwen.

Ennuh, volgens mij is een WiFi-bridge van Linksys nog duurder dan een WiFi-Access Point. Dus als die AP ook de mogelijkheid heeft om als WiFi client te werken (als bridge dus), dan zou ik mooi die nemen.

• GeeBee
  • Laatst online: 02-03 22:18

GeeBee

Oddball

Eerst miepen over persé full-speed GBit willen hebben en dan na even overleg toch maar beslissen voor draadloos? Dán lever je pas in op snelheid :)
Enniewee: bedraad is goedkoper en makkelijker te installeren (softwarematig). Het kost wél iets meer hardwarematig installatiewerk maar daarna is het een fluitje van een cent.
Dus: als het niet teveel geboor door plafonds e.d. oplevert: ga voor bedraad!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• D4NG3R
  • Nu online
Osiris schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:22:

Ennuh, volgens mij is een WiFi-bridge van Linksys nog duurder dan een WiFi-Access Point. Dus als die AP ook de mogelijkheid heeft om als WiFi client te werken (als bridge dus), dan zou ik mooi die nemen.
ELK restaurant waar ik kom en probeer in te loggen met mijn psp is zo makkelijk! ze hebben allemaal "linksys" en ik hoef niks nada noppes aan wachtwoorden in te vullen om er in te komen!

Heb geen zin als de kinderen van de buren (die hebben alledrie een ds) constant op mijn server zitten :S
GeeBee schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:33:
Eerst miepen over persé full-speed GBit willen hebben en dan na even overleg toch maar beslissen voor draadloos? Dán lever je pas in op snelheid :)
Enniewee: bedraad is goedkoper en makkelijker te installeren (softwarematig). Het kost wél iets meer hardwarematig installatiewerk maar daarna is het een fluitje van een cent.
Dus: als het niet teveel geboor door plafonds e.d. oplevert: ga voor bedraad!
Dat snap ik, maar algemeen is het makkelijker.. + onze internetsnelheid is 4MB nu, 8MB is max op onze locatie (glasvezel beginnen ze hier volgend jaar pas aan...) binnenkort nemen we dan ook 8 (10 mb eigenlijk)mb internet. als 54mb het max is van een gemiddelde netwerkrouter wat maakt het dan uit?
tis alleen voor internet (en online gaan op mn xbox) geen datatransport tussen de computers zelf! (dat doe ik liever via een usb stick ofzo.. gaat 10x zo snel xD)

Maare dit schema zou moeten kloppen:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4151/kladderen.png

(rechterkamer is die van mij, onderste van mijn zusje.. zij heeft alleen een computer dus daar hoeft geen switch!)

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2009 00:41 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
Osiris schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:22:

Ik dacht dat hij dit gelezen had: Exploit in router-software DD-WRT gevonden
D4NG3R NL schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:33:
[...]
ELK restaurant waar ik kom en probeer in te loggen met mijn psp is zo makkelijk! ze hebben allemaal "linksys" en ik hoef niks nada noppes aan wachtwoorden in te vullen om er in te komen!
Heb geen zin als de kinderen van de buren (die hebben alledrie een ds) constant op mijn server zitten :S
[...]
De reden die jij geeft is natuurlijk een drogreden. Je moet je netwerk natuurlijk wel beveiligen met een fatsoenlijke encryptie.

[ Voor 24% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-07-2009 00:39 ]

My favorite programming language is solder.

• M2M

M2M

medicijnman

D4NG3R NL schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:33:
[...]

Dit is een kwestie van een fatsoenlijke beveiliging instellen, mac filter + WPA2 + elke maand een nieuwe WPA2 key en dan zijn er maar weinig mensen die je netwerkje nog kunnen kraken. Dat de "openbare" wireless netwerkjes geen beveiliging ingesteld hebben wil nog niet zeggen dat linksys daar verantwoordelijk voor is. En desnoods hack je je WRT54G met een 3rd party firmware en doe je zelf wat aan de beveiliging :)
Dat snap ik, maar algemeen is het makkelijker.. + onze internetsnelheid is 4MB nu, 8MB is max op onze locatie (glasvezel beginnen ze hier volgend jaar pas aan...) binnenkort nemen we dan ook 8 (10 mb eigenlijk)mb internet. als 54mb het max is van een gemiddelde netwerkrouter wat maakt het dan uit?
tis alleen voor internet (en online gaan op mn xbox) geen datatransport tussen de computers zelf! (dat doe ik liever via een usb stick ofzo.. gaat 10x zo snel xD)
54 Mbit/s is het maximale. Sta je er een meter vanaf dan haal je misschien net 40 Mbit/s. Zitten er muren / plafonds tussen, deel per muur de snelheid door 2en. Gewapend? delen door 3

kortom je houd niet veel over als je 8 MegaByte per wil transporteren, draadloos.
Wireless N standaard is sneller over het algemeen, maar dan ben je ook veel meer kwijt aan hardware.

dus ook mijn advies: houd het bedraad. (en als je dan gelijk op gigabit overstapt (dus een gigabit router + gigabit switch) dan is dat waarschijnlijk nog sneller dan je USB stick (met de juiste hardware, kabels en instellingen). USB2 komt fysiek niet verder dan 480mbit, praktisch met een USB stick ongeveer 20 MegaByte per seconde. geen match voor een fatsoenlijk gigabit lannetje.

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 25-07-2009 00:45 ]

-_-

• D4NG3R
  • Nu online
Bedrading is idd wel beter.. maar het probleem zit hem in het kabel trekken. waar? we hebben nergens een plek waar we kabels door de muren ect heen kunnen halen.. er is 1 plek (waar ik nog over zit te twijvelen) achter de TV waar ook de kabel van de TV doorheen gaat naar mijn slaapkamer.. maar mijn zusje wil ook graag internet dus daarom doen wij (waarschijnlijk) draadloos!

maare volgens mij zag niemand dit:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4151/kladderen.png

dit schema klopt toch?

• Puch-Maxi
Waarom die Wireless bridge gebruiken voor één enkele computer? Zet daar gewoon een Wireless netwerkkaart in. Ik zou zelf een kabeltje aanleggen.

• BHQ

BHQ

M2M schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:42:
[...]
54 Mbit/s is het maximale. Sta je er een meter vanaf dan haal je misschien net 40 Mbit/s.
Was het maar zo, effectief sleep je d'r ~22mbit doorheen ;)
kortom je houd niet veel over als je 8 MegaByte per wil transporteren
Lang leve de kunst van het letterlijk nemen ;)

Wanneer leert men nou eens dat een megabit en een megabyte niet hetzelfde zijn..

• D4NG3R
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:53:
Waarom die Wireless bridge gebruiken voor één enkele computer? Zet daar gewoon een Wireless netwerkkaart in. Ik zou zelf een kabeltje aanleggen.
Owja

Nouwja, mijn pa en ik zitten nu behoorlijk te twijfelen, dus we komen later nog eens terug op dit onderwerp o.O.

Wat ik denk te doen:

Ik heb netjes langs de muur van onze woonkamer een internetkabel gelegd naar onze tv toe, de kabel zit nu aangesloten op mijn xbox-360. ik denk dat ik gewoon een female-to-female blokje tussen zet, en hem ietsje verder trek. naar een gat in het plafond waar nu alleen nog de kabel van de TV doorheen gaat. en dan boven zet ik een switch neer!

Dat lijkt mij het optimale systeem (jullie ook dus) misschien zet ik daar dan een wireless bridge en een draadloze netwetwerkkaart in mijn zusjes PC om dat probleem ook te fixen (ze MSN'nt alleen of zoekt spul op voor school.. dus ping maakt haar niet veel uit xD)

de internetkabel is dan +- 20m lang, dit betekent toch niet al te veel verlies he? (zal wel minder zijn als draadloos xD)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2009 01:00 ]

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

macnerd

No Apples please :-)

Ik had een soortgelijk probleem een paar jaar geleden: beneden in de woonkamer wilde ik draadloos voor onze laptops, maar op zolder staat mijn desktop en ook zit ik daar wel eens met mijn laptop. De draadloze verbinding boven was veel te zwak en een kabel zou op een paar plaatsen zeer duidelijk zichtbaar zijn. De oplossing: powerline. Heel stabiele verbinding en geen enkele moeite om te installeren.

Ondertussen heb ik mijn netwerk een upgrade gegeven: 200mbit powerline en een gigabit switch voor op zolder (Wireless-N staat nog op het verlanglijstje).

MacNerd

• D4NG3R
  • Nu online
Je bedoelt via het stopcontact..

Ik vind dat wel verdomt duur :S 70 euro voor een zon stekkertje :S

Edit:

pricewatch: Sweex Powerline Ethernet Adapter 85 Mbps

is 85mb voldoende?
(gebruik: Online gaming op mijn xbox 360 & downloaden op de PC

Boven wil ik dan wel een "switch" erop aan kunnen sluiten? werkt dat ook?

[ Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2009 01:09 ]

• BHQ

BHQ

20 meter is niets voor 100mbit :z

Ikzelf heb zonder isues >85MB/sec (dat zijn megabytes, ja) gehaald over een brak geknepen Cat5e'je van >50 meter die door de drek lag op Campzone..

die Powerlines.. Die 85mbit is waarschijnlijk gewoon net zo hard niet waar als '300'mbit bij N-netwerken, dus tsja. Verder is het maar hopen dat het werkt als je op verschillende groepen bezig bent. Verder zal een switch gewoon werken waarschijnlijk, die dingen manglen je packets niet (denk layer 2).

[ Voor 45% gewijzigd door BHQ op 25-07-2009 01:11 ]

• D4NG3R
  • Nu online
Ok mensen, ik ben er uit!

Ik trek gewoon dat kabeltje door (cat5e gooi ik er in) tot mijn slaapkamer, en mijn zusje mag nog even met deze pc beneden doen!

Edit: Hoeveel maakt warmte uit voor een KABEL? want het liefst zou ik hem achter de verwarming langs halen (dus ga uit van zon 60 tot 80 Celsius in de winter)

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2009 01:13 ]

• Puch-Maxi
Ik zou niet graag jullie cv aan willen raken, 80 graden is veel te warm! Zo heet zal hij wel niet worden.
Verder kan die kabel het wel aan hoor! meestal tot 50-60 mag niet veel problemen opleveren bij gebruik langs een radiator. Test

[ Voor 30% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-07-2009 01:31 ]

• D4NG3R
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:15:
Ik zou niet graag jullie cv aan willen raken, 80 graden is veel te warm! Zo heet zal hij wel niet worden.
Verder kan die kabel het wel aan hoor! meestal tot 105 graden ofzo.
ok xD, het is tot 67c btw (verwarming dan) gewoon kraanwater gaat tot 80c bij ons

Hij loopt er straks onderdoor (zon 15cm van de radiator af dus) en een meter of 3 zit die er RECHT tegenaan (omdat we hem vast maken aan de buizen die omhoog lopen)

dit kan gewoon goed?

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2009 01:34 ]

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

Smurf

Detri

Ik heb toen ik nog thuis woonde jarenlang een kabel van mijn pc langs de verwarmingsbuizen naar de kamer van mijn broertje gehad. (dat was de enige plek waar we met simpele middelen (lees: schroevendraaier) een gat in de zoldervloer kregen) We hadden het bestaande gat naast de verwarmingsbuis wat ruimer gemaakt en die kabel erlangs gepropt.

Heb toevallig die kabel daar verwijderd deze maand ivm leegruimen huis, maar ook na al die tijd was er nog niks aan te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Smurf op 29-07-2009 20:16 ]

)

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-03 23:55
Als je toch een kabel trekt kan je net zo goed er een switch achter hangen.

de kabel die naar boven gaat prik je in een aansluiting en de pc's ook en dan bereid je gewoon je bestaand netwerk uit met een x aantal poorten boven.

Heb hier één netwerkkabel naar mijn kamer liggen die in de meterkast op een wrt54g is aangesloten en hier boven op een oude sweex router. waar ik de kabel in een pc aansluiting heb geprik en dan dhcp uitgeschakeld waardoor het als een switch functioneert.

haal daarmee de volle 100Mbit (98Mbit) van de netwerksnelheid naar elke pc. 50m en 2 routers

Dus dan ben je van je probleem af.

Dan heb je wel maximaal de snelheid van de lijn van boven naar beneden. maar de rest kan sneller afhankelijk van de router/switch

Draadloos raad ik je af. Je zegt in het begin al dat je bang bent voor de snelheid met één kabel. draadloos haal je die snelheid nagenoeg niet. sowieso niet stabiel.

[ Voor 10% gewijzigd door bassiexp op 29-07-2009 20:43 ]

• D4NG3R
  • Nu online
Ik trek 2 kabels omhoog (2 pluggen boven) en ik gooi een switch achter een denk ik..

ATM hoef ik er niet meer (xbox-360 en Computer) maar als ik er nog wat meer moet bied een switch dus uitkomst :)

Pagina: 1