Ik heb een korte vraag waarop ik zelf geen antwoord kan vinden. Ik wil google latitude gebruiken maar daar heb je mobiel internet voor nodig. De kaart moet tenslotte geladen worden. Ik vraag mij af of latitude wel je locatie doorgeeft aan vrienden ookal heb je geen internet.
Nee, dat kan niet. Je vrienden zullen toch op de een of andere manier de coördinaten van je moeten kunnen ontvangen.
Je hebt ook wel programmatjes (ik weet niet wat voor telefoon je hebt) die aan de hand van een sms een sms terug sturen met je locatie er in. Misschien is dat iets voor je
Wat me ook te binnen schiet: om de kaarten van Google Maps in te laden heb je toch ook internet nodig?
@hammer, welke programma's?
@damarcus, dat laatste zei ik ook in mijn openingsbericht. Maar als ik de kaart niet hoef te zien en ik wil alleen dat mijn locatie doorgegeven wordt. Is daar internet voor nodig? Ik weet niet of google die info ook via de gsm masten kan ontvangen en versturen.
@damarcus, dat laatste zei ik ook in mijn openingsbericht. Maar als ik de kaart niet hoef te zien en ik wil alleen dat mijn locatie doorgegeven wordt. Is daar internet voor nodig? Ik weet niet of google die info ook via de gsm masten kan ontvangen en versturen.
"Where is my Phone" bijv. voor Windows MobileHammerT schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:34:
Je hebt ook wel programmatjes (ik weet niet wat voor telefoon je hebt) die aan de hand van een sms een sms terug sturen met je locatie er in. Misschien is dat iets voor je
Location Messenger voor android
Maar je hebt ook internet nodig om je locatie te bepalen aan de hand van de GSM masten en/of WiFi netwerken in de buurt. Een GSM mast of WiFi netwerk zenden niet hun locatie uit maar alleen een ID, dus dan vraagt je telefoon via internet de locatie.
Verwijderd
Here I Am (in Android Market) kan je locatie ook SMS doorgeven, dus geen Internet nodig. Ook heeft hij geen Internet nodig om kaarten te ophalen: hij geeft gewoon de coordinaten door via e-mail (met http-link naar Google Maps voor het bijbehorend kaartje) of via SMS dus.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 21:32 ]
Verwijderd
Ook via de ingebouwde GPS kun je de locatie bepalen. Je hebt niet per se Internet nodig. Ook niet voor de Maps. Dit soort tooltjes trekken gewoon de co-ordinaten uit de GPS-data en versturen deze met een klik per SMS naar je vrienden. Zij kunnen dat inrammelen in Google Maps en ze zien direct het ook op een kaartje. Via de e-mail functie heb je wel Internet uiteraard nodig, dan stuurt hij automagisch een processed http-link mee met de data voor kaartje.HammerT schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:15:
Maar je hebt ook internet nodig om je locatie te bepalen aan de hand van de GSM masten en/of WiFi netwerken in de buurt.
Pagina: 1