Pioneer DVD 105SZ

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Pioneer dvd 105SZ gekocht en nu wil ik hem veilig regio vrij maken.

Ik heb al nieuwe RPC1 FIRMWARE UPGRADE 1.22F gedownload(http://beam.to/ProgressRamsoftNet/DVD/firmwares.htm) met 3 bestanden 105F_122.hex en AUTOEXEC.BAT en UPG5A.EXE in de readme staat dat ik de dvd op de SECONDARY MASTER moet aanstuiten en het niet moet runnen onder windows (dus onder DOS) verder staat er niet veel hoe ik hem moet upgraden.

Kan iemand die dit al een keer heeft gedaan, in het kort en duidelijk uitleggen hoe ik dit nu moet doen.

Ik draai nu WinME maar kan natuurlijk booten van Cd naar DOS.

Alvast bedankt. :D

• pimpimmers
  • Niet online
Is er hellemaal niemand die dit weet:?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Heb zelf de 104s en de update maar heb het nog niet gedaan:Z
Volgens mij gewoon booten in dos met dat
autoexec en dat hex & exe file en rest gaat
automatisch.
Maar als ie aan het flashen is je pc niet uit
zetten, dus echt wachte tot ie helemaal klaar is..:o
Als het eventueel mis gaat kun je die drive als schilderij gebruiken|:(

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• pimpimmers
  • Niet online
Ik wil toch wel eerst wat meer info van mensen die dit al een keer hebben gedaan.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik heb het ook gedaan.

tis heel gemakkelijk

Bootflop maken, bestanden naar bootflop kopieren. DVD-speler op secondary master.
Computer aanzetten, booten van flop.

en dan effe lezen en knopjes indrukken...

was volgens mij een werkje van 5 a 10 minuten.

-

Verwijderd

Ik heb dit al een keer gedaan, met dezelfde DVD-speler. Denk er wel goed over na want als je PC blijft hangen tijdens het flashen kun je je DVD-speler weggooien. :'(
Ik startte m'n PC op met een win98 opstartdisk (zeer weinig kans op een vastloper). En dan gewoon de upgrade-instructies volgen. Die staan geloof ik wel in de readme. Ik weet zelf nl. niet meer hoe het precies ging, want dat is al een poosje geleden. En schrik niet als de voortgangsbalk een tijdje (zo'n 5 min) stilstaat, dat had ik nl. Ik dacht dat ik em weg kon gooien, maar gelukkig ging de balk weer verder en was het flashen gelukt. Ik hoop dat je nu genoeg weet. Veel succes ermee!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb helemaal geen uitleg in die readme staan daar baal ik ook zo van.
Het iemand ook een URL waar ik ook voor de pioneer dvd 105SZ regio vrije firmware kan downloaden en waar ook bij staat hoe ik het moet doen.
ThinX

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg je thuis niet genoeg aand8 ofzo?

Je post deze vraag 2 keer, dat is niet toegestaan!

Whatever.

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan, moest wel 105F_122.hex renamen naar upgrade.hex, werkt super! Moest wel ME eraf gooien, omdat ik geen mogelijkheid had om in DOS te komen, |:(

En trouwens wat is dat nou allemaal voor een gezeik dat dat ding zoveel herrie maakt? :?
M'n Aopen 1232A maakt veel meer herrie... 8-)

Verwijderd

je moet zowiezo van te voren (of in dos) 105F_122.hex renamen naar update.hex, en dan gewoon wanneer je in dos zit upg5a.exe executen, ff 15 sec. wachten en klaar is kees, je moet alleen wel ff een bootflop van win98se gebruiken, want ME ondersteunt geen DOS |:(

Verwijderd

Dat snap ik ook wel! :Z Wordt alleen ff lastig als je geen diskdrive bij de hand hebt en geen zin om te wachten, 8-)
Pagina: 1