Faillisementverkoop auto's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.799 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Zijn er niet onwijs veel autohandelaren die failliet gaan? Waar kan je hun voorraad kopen? Zoek namelijk goedkoop een leuke auto :p

Groet, Dennis

[ Voor 15% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 23-07-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Bij faillissementen is de belastingdienst meestal de grootste schuldeiser. Allerlei goederen uit faillissementen (maar ook ex-staatseigendommen, onroerend goed, in beslag genomen goederen van gangsters, enz) wordt verkocht door de dienst Domeinen van het MinFin. http://www.domeinenrz.nl/

Auto's staan het meest bij Soesterberg, aan de A28 tussen Utrecht en Amersfoort, het ligt direct aan de afslag. Je kan als particulier daar kopen. De biedingen zijn wel gesloten, dat wil zeggen dat je een bod uit kunt brengen op een auto maar dat je niet weet wat een ander eventueel ook geboden heeft. Daarnaast wil de overheid er minimaal een x bedrag voor terugzien, dus voor 1 euro zul je nooit een auto meekrijgen. Maar desondanks zijn de prijzen vrij laag en heb wel eens verhalen gehoord van mensen die er iets leuks hebben gekocht. Maar let wel, je kunt de auto alleen even zien van binnen maar kan niet worden gestart (of uberhaupt onder de motorkap gekeken worden). Het kan dus zomaar zijn dat er een Lamborghini te koop staat waar in in de soep gelopen motorblok in zit.

Let wel; het terrein is niet openbaar (je kunt niet 'ff' alvast eens kijken) het ligt namelijk op een militair grondgebied, zie hier: http://maps.google.nl/map...0.00471,0.009645&t=h&z=17 Dus even lezen op de site is het advies als je een keer langs wilt gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door ebia op 23-07-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 23:40

JdM

Humbled

www.bva-auctions.com
vanaf volgende maand komen er elke week wel 2 failliete dealers bij, succes met bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
pfff.. heb even gekeken maar wat een gedoe joh :p die bva auctions is wel nice, op zich best wat te koop.
ebia schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:18:
Bij faillissementen is de belastingdienst meestal de grootste schuldeiser. Allerlei goederen uit faillissementen (maar ook ex-staatseigendommen, onroerend goed, in beslag genomen goederen van gangsters, enz) wordt verkocht door de dienst Domeinen van het MinFin. http://www.domeinenrz.nl/

Auto's staan het meest bij Soesterberg, aan de A28 tussen Utrecht en Amersfoort, het ligt direct aan de afslag. Je kan als particulier daar kopen. De biedingen zijn wel gesloten, dat wil zeggen dat je een bod uit kunt brengen op een auto maar dat je niet weet wat een ander eventueel ook geboden heeft. Daarnaast wil de overheid er minimaal een x bedrag voor terugzien, dus voor 1 euro zul je nooit een auto meekrijgen. Maar desondanks zijn de prijzen vrij laag en heb wel eens verhalen gehoord van mensen die er iets leuks hebben gekocht. Maar let wel, je kunt de auto alleen even zien van binnen maar kan niet worden gestart (of uberhaupt onder de motorkap gekeken worden). Het kan dus zomaar zijn dat er een Lamborghini te koop staat waar in in de soep gelopen motorblok in zit.

Let wel; het terrein is niet openbaar (je kunt niet 'ff' alvast eens kijken) het ligt namelijk op een militair grondgebied, zie hier: http://maps.google.nl/map...0.00471,0.009645&t=h&z=17 Dus even lezen op de site is het advies als je een keer langs wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 15:53

Dentheman

Zie signature

SamuraiP1zzaCat schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:45:
pfff.. heb even gekeken maar wat een gedoe joh :p die bva auctions is wel nice, op zich best wat te koop.

[...]
Ik heb een keer een auto naar bva gebracht, moet er niet aan denken 'm te kopen :X Maarja dat was ook een bouwvakkersbus met tegen de 2 ton op de teller. Stonden toen wel wat leuke auto's tussen hier en daar :9

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 11:38
Binnenkort komt Kroymans op BVA, ben benieuwd. Mijn ervaring met andere artikelen op die site (o.a. horloges) is dat er uiteindelijk bijzonder veel voor wordt betaald.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:31
Hou rekening met bieden dat er opgeld en (eventueel) BTW bij komt en in die volgorde, meeste faillissementen zijn van bedrijven en dan moet er nog een keer btw over betaald worden. En als je biedt, moet je kopen (als je dus de hoogste bent).

[ Voor 6% gewijzigd door 6killer op 24-07-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ebia schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:18:

Je kunt wel onder de kap kijken, ze laten namelijk alle kappen op een kier staan ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:02
BVA is al een tijdje niet meer echt goedkoop nu steeds meer mensen de weg hier naar toe weten te vinden. Me pa heeft jaren zijn auto's daar gekocht. Maar als je mond op mond reclame krijgt over een plaats waar je goedkoop auto's kan krijgen, treed al snel de wet van vraag & aanbod in.

Wat je met BVA wel hebt is dat er een keuring vooraf plaatsvind. De ervaring leert dat deze keuring een goede indicatie geeft van de staat van een voertuig, en vaak eerlijker dan bij je handelaar of dealer.

Verder zijn het dure dealers die failliet gaan. Betrouwbare jopie en zijn autohandelcollega's hebben het nog steeds erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Voor hoeveel zou die Ferrari over de toonbank gaan bij domeinen? Al gauw 70.000 denk ik? Koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
tdw schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:02:
[...]

Je kunt wel onder de kap kijken, ze laten namelijk alle kappen op een kier staan ;)
Oh dat wist ik niet. Ik ben er ooit eens geweest, maar wat mij van toen bijstond is dat dat niet het geval was. Maar goed. Ook had ik het idee dat bij sommige 'objecten' af en toe wat intimiderende handelaars aanwezig waren, om je zo genoeg af te schrikken om op een bepaald object mee te bieden. (maar misschien heb ik dit ook fout gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En dan moet je nog de sleutels zien te regelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bij Pijnacker staat ook een loods van Domeinen, staat regelmatig ook erg leuk spul.(je kan als je erlangs rijdt op het terrein kijken.)

komen bij de BVA ook spullen die in beslag zijn genomen? van drugshandelaars bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 15:53

Dentheman

Zie signature

shameete schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:03:

komen bij de BVA ook spullen die in beslag zijn genomen? van drugshandelaars bijv?
Hoop je wat te vinden? :+

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bij Pijnacker staat ook een loods van Domeinen, staat regelmatig ook erg leuk spul.(je kan als je erlangs rijdt op het terrein kijken.)

Ik denk het niet, die gaan echt via Domeinen. Zou je dat willen dan? Ik hoeft geen auto die van een of andere zware crimineel is geweest. Wie weet vergist iemand zich als ze je zien rondrijden ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Nee, volgens mij zijn dit alleen spullen uit faillissementsverkoop. Een curator van een failliet bedrijf kan dus beslissen dat deze handel verkocht via een bedrijf als BVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
zou wat zijn zeg, heb je een dikke duitser gekocht en vind je onder de stoelen een pak geld :P

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 26-07-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:44

SeatRider

Hips don't lie

buddhole schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:02:
Binnenkort komt Kroymans op BVA, ben benieuwd. Mijn ervaring met andere artikelen op die site (o.a. horloges) is dat er uiteindelijk bijzonder veel voor wordt betaald.
Sowieso vind ik dat tweedehands auto's al geen kont meer kosten, ik kwam pas een Golf V tegen van 2006 voor net geen 7000 euro. Ik zou dus niet weten waarom je moeilijk zou willen doen via een veiling, met alle risico's van dien.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neem deze http://www.bva-auctions.com/auction/lot/4727/2105030 als voorbeeld. Indicatie rest BPM staat op 2300 Euro, dient dat dan ook nog betaald te worden? Lijkt me niet als het geen import auto is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoewel ontopic is het kicken van een 3 jaar oud topic niet echt de bedoeling ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.