Voeding en uitlezen fans splitsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik heb een Zalman ZM-MFC3 fancontroller gekocht waar een frontdisplay bij zit. Daarop kun je de snelheid van je fans regelen en uitlezen, 4 temperaturen, powerload, etc.

Wat is mijn bedoeling hiermee: ik wil de aansturing van mijn fans aan het moederbord overlaten, omdat ik de instellingen van Asus FanXpres wel handig vind. Maar ik zou wel graag de toeren-info van die fans op het display van de Zalman ZM-MFC3 willen zien, dus zonder dat die zich verder bemoeit met de toerenregeling.
Nu heb ik wel eens van die gesplitste Fan-kabeltjes gezien, waarbij de toeren-info over 1 los kabeltje liep en de voeding over de 2 andere kabeltjes.

Kan ik nu van de kabeltjes die van het moederbord naar de fans gaan, het kabeltje met de toeren-info van 1 naar 2 splitsen, zodat er 1 net als gebruikelijk naar het moederbord gaat, en de extra 2e naar het display? Volgens mij moet die ene naar het moederbord ook, omdat anders Asus FanXpert niet "ziet" hoe snel de fan draait.
En als dit kan, welke kleur moet ik dan hebben om te splitsen, wit, rood of zwart? Als ik de tekening in de manual van het moederbord (Asus P6T DeLuxe OC Palm) goed begrijp is wit voor het toerental, rood voor +12V en zwart voor ground.

:?

[ Voor 6% gewijzigd door wvexeltweakers op 23-07-2009 22:14 . Reden: Aanvulling ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
"Ja, dat kan." kabels mobo > controller > kabels fan

Heb je het al geprobeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door diedazz op 24-07-2009 11:27 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
En het werkt. Ik heb het als volgt gekoppeld:
- van de 3-aderige fankabel heb ik de witte doorgeknipt, met een kroonsteentje weer doorverbonden en met een extra enkeladerig kabeltje op de Aerocool Touch 2000 fancontroller aangesloten. Er gaat dus geen stroomkabel van de fan naar de extra Aerocool Touch 2000 fancontroller.

Nu zie ik het toerental op mijn frontpanel, en Asus FanXpert van het moederbord regelt de toeren.

Perfect. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door wvexeltweakers op 24-07-2009 22:06 ]

Samsung S23 Ultra 256GB