Media Notebook voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ga International Media & Entertainment Management studeren en heb daar een notebook voor nodig met hele moeilijke specificaties binnen mijn budget. Hier de link met de minimale specs:

http://www.nhtv.nl/defaul...31-4370-b3f5-5e480ba9a469

De eis die dit alles zo moeilijk maakt is de 7200 RPM rotatiesnelheid van de HDD. Daardoor vallen heel veel laptops af.

Ik heb de Asus N70SV-TY029C gezien maar daarover wordt op de ene site gezegd dat het een 5400 RPM HDD heeft en op de andere staat 7200 RPM.

Verder heb ik ook nog de 760wun serie van XXODD gezien die ik zelf naar wens kan upgraden.

Het probleem is dat ik bij de Asus geen duidelijkheid krijg over de specs en dat ik het merk XXODD vrijwel niet ken en het eng vind om dat aan te schaffen.

Samengevat zijn mijn minimale eisen:

Intel Core 2 duo 2,4Ghz.
4GB RAM.
160GB 7200RPM.
Nvidia(!) 256 MB videokaart.
Het liefst een 15'' of 17'' scherm.
Numeriek toetsenbord is een pre.
Geen Acer!

Budget maximaal 1200 euro.

Ik heb al veel gezocht in Laptopland maar ik kom er maar niet uit. Kan iemand mij alsjeblieft helpen???

Alvast bedankt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.