[Ubuntu] Flash werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Goedenavond,

Ik heb zojuist een nieuwe installatie gedaan van Ubuntu 9.04. Alles werkt prima, behalve de Flash-plugin in Firefox. Sommige dingen doen het wel gewoon, zoals filmpjes op Youtube. Maar als ik op een site kom met met een Flash-element dan staat er eerst een soort van grote Play-knop. Als ik daar dan op druk wordt het Flash-element wel getoond meestal. Maar andere dingen doen het weer niet. Zo krijg ik bij South Park Studios alleen een zwart scherm te zien als ik een aflevering wil afspelen. Ook zag ik net dat knoppen in bepaalde Flash-elementen niet werken, zoals drop-down menu'tjes e.d. En als ik op weer.nl kijk naar het Actuele weer, wordt de weerkaart niet goed geladen. Ik heb gewoon de Adobe-plugin gebruikt, maar daarnaast ook nog aanvullende packages geinstalleerd Ubuntu Restricted Extras die volgens mij ook iets van Flash bevat. Herkent iemand dit probleem? Wanneer ik op internet zoek kom ik veel mensen tegen die problemen hadden met Flash in Ubuntu, maar alle problemen lijken weer anders van aard. Als ik belangrijke informatie vergeten ben hoor ik dat graag.

edit
Play-knop in kwestie:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/o51i77.png

[ Voor 7% gewijzigd door Skatespeare op 23-07-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net hetzelfde posten. Ik heb hetzelfde probleem, maar ook op Youtube worden filmpjes niet goed afgespeeld ( ze haperen constant ).
Op netlog ( Belgische variant van Hyves ), kan ik zelf helemaal geen filmpjes bekijken. Na op de grote play-knop geduwd te hebben ( zie afbeelding in TS ) krijg ik gewoon een grijs scherm.

Er is echter ook wel een voordeel aan dit probleem verbonden: Ik heb geen last meer van lastige reclame op deze manier!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik krijg dat scherm ook (maar dat is dan wel m'n eigen keuze :P). Als het is wat ik denk dan voorziet Ubuntu nu standaard een flash-alternatief? Ik krijg dit scherm namelijk bij het gebruik van mplayer voor flash-video's.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Standaard installatie gebruikt volgens mij gnash als flash speler, alhoewel die keurig werkt met oudere flash dingen, geeft het inderdaad vaak wat problemen.

Adobe flash kan je installeren met:

sudo apt-get install flashplugin-installer of via synaptic

Uiteraard kan het ook via de Adobe website, voor de laatste versies

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Ja het voordeel heb ik idd ook ondervonden :P En ook ik heb mplayer geinstalleerd. Waarschijnlijk staat het dan ook los van het probleem dat Flash-elementen zelf vaak niet goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Swindle schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:40:
Standaard installatie gebruikt volgens mij gnash als flash speler, alhoewel die keurig werkt met oudere flash dingen, geeft het inderdaad vaak wat problemen.

Adobe flash kan je installeren met:

sudo apt-get install flashplugin-installer of via synaptic

Uiteraard kan het ook via de Adobe website, voor de laatste versies

Succes :)
Die heb ik al geinstalleerd. Zoals in de OP ook stond vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Ah, daar had ik overheen gelezen. Ik installeer altijd via Adobe.com

http://get.adobe.com/flashplayer/

Probeer die eens, zou dan perfect moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Swindle schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:44:
Ah, daar had ik overheen gelezen. Ik installeer altijd via Adobe.com

http://get.adobe.com/flashplayer/

Probeer die eens, zou dan perfect moeten werken.
Had eerst gewoon via die website geinstalleerd. Daarna via apt-get. Maar het probleem is echt ingewikkelder dan dat, want het is niet dat Flash niet werkt. Flash werkt wel, maar sommige onderdelen gewoon niet zoals het hoort. Voorbeeld: Videos op Southparkstudios.com worden in principe gewoon in Flash weergegeven, maar volgens mij zijn daar ook weer verschillende codecs voor. Dus waarschijnlijk heeft het daar iets mee te maken, maar geen idee wat ik daaraan moet doen. Ook heb ik dat bepaalde Flash-applicaties niet goed werken, waardoor je bijvoorbeeld geen drop-down menutjes kunt uitklappen... van die rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Ok, het probleem is opgelost. Het bleek een conflicterende plugin te zijn.
Pagina: 1