Wij gebruiken een Zyxel 2602-HW modem voor internet en bellen. Eerst via Tiscali ADSL en nu via Compuserve.
Het is een 20 Mbit lijn die intraint op 16Mbit.
Gedurende de afgelopen jaren hebben we nooit problemen gehad met de modem, maar sinds kort doet de LAN verbinding vreemd: internet is zo ontzettend traag. DU meter laat een download via Firefox/IE zien van minder dan 1 kbyte per seconde. Wat daarbij erg vreemd is, is dat Newsleecher gewoon de volle 16Mbit haalt... Op de PC staat de Windows Firewall aan, Microsoft Security Essemtials en NOD32 Antivirus.
Geen virussen of mall/spyware worden gevonden.
Naast de LAN-verbinding doet WiFi het gewoon goed. Daarom tik ik dit ook op de laptop.
Ook m'n iPhone en Xbox Live werken via WiFi goed. Telefonie werkt ook naar behoren.
Als ik nu naar de modem-LEDs kijk, zie ik dat het LAN lampje onophoudelijk knippert, zelfs als de PC uitstaat! Switchen naar een andere LAN-poort heeft hetzelfde resultaat: het LAN-LED begint meteen te knipperen.
Ik heb de modem reeds een aantal keren gereset (achterkant modem) zonder resultaat. Een andere (kortere) kabel maakt ook niets uit. Aan en uitzetten heeft ook geen effect.
Ik heb een andere modem (zonder WiFi) geprobeerd en deze werkt wel goed.
M'n PC heeft een schone installatie van XP SP3 en is volledig geupdate. Over het algemeen geeft de PC geen problemen met de verbinding, maar soms geeft de verbinding aan maar beperkt te werken. Dan blijkt dat de PC geen IP-adres toegewezen heeft gekregen. Een enkele keer geeft de pc aan dat er een conflict van IP-adressen is gevonden.
Ik heb op internet een aantal vergelijkbare verhalen gevonden, maar uiteindelijk zonder oplossing.
Ik ben erg slecht met netwerken enzo en heb er dan ook weinig ervaring. Meestal werkt het gewoon...
Het lijkt of mijn modemm kaduuk is... klopt dat of ligt het aan de instellingen?
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!
LAN-settings
DHCP
DHCP: Server
Client IP-pool Starting Address 192.168.1.1
Size of Client IP-pool: 32
Primary DNS-server: 0.0.0.0
Secondary DNS-server: 0.0.0.0
Remote DHCP Server: N/A
TCP/IP
IP Address: 192.168.1.254
IP subnet mask: 255.255.255.0
RIP Direction: None
RIP Version: N/A
Multicast: IGMP-v2
WAN-settings
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
Virtual Circuit ID
VPI: 0
VCI: 34
ATM QoS Type: UBR
Cell Rate
Peak Cell rate: 0 cell/sec
Sustain Cell rate 0 cell/sec
Maximum Burst Size: 0
IP Address
Obtain IP address Automatically staat aan.
Zero Configuration: No
UPNP: alles aan
Het is een 20 Mbit lijn die intraint op 16Mbit.
Gedurende de afgelopen jaren hebben we nooit problemen gehad met de modem, maar sinds kort doet de LAN verbinding vreemd: internet is zo ontzettend traag. DU meter laat een download via Firefox/IE zien van minder dan 1 kbyte per seconde. Wat daarbij erg vreemd is, is dat Newsleecher gewoon de volle 16Mbit haalt... Op de PC staat de Windows Firewall aan, Microsoft Security Essemtials en NOD32 Antivirus.
Geen virussen of mall/spyware worden gevonden.
Naast de LAN-verbinding doet WiFi het gewoon goed. Daarom tik ik dit ook op de laptop.
Ook m'n iPhone en Xbox Live werken via WiFi goed. Telefonie werkt ook naar behoren.
Als ik nu naar de modem-LEDs kijk, zie ik dat het LAN lampje onophoudelijk knippert, zelfs als de PC uitstaat! Switchen naar een andere LAN-poort heeft hetzelfde resultaat: het LAN-LED begint meteen te knipperen.
Ik heb de modem reeds een aantal keren gereset (achterkant modem) zonder resultaat. Een andere (kortere) kabel maakt ook niets uit. Aan en uitzetten heeft ook geen effect.
Ik heb een andere modem (zonder WiFi) geprobeerd en deze werkt wel goed.
M'n PC heeft een schone installatie van XP SP3 en is volledig geupdate. Over het algemeen geeft de PC geen problemen met de verbinding, maar soms geeft de verbinding aan maar beperkt te werken. Dan blijkt dat de PC geen IP-adres toegewezen heeft gekregen. Een enkele keer geeft de pc aan dat er een conflict van IP-adressen is gevonden.
Ik heb op internet een aantal vergelijkbare verhalen gevonden, maar uiteindelijk zonder oplossing.
Ik ben erg slecht met netwerken enzo en heb er dan ook weinig ervaring. Meestal werkt het gewoon...
Het lijkt of mijn modemm kaduuk is... klopt dat of ligt het aan de instellingen?
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!
LAN-settings
DHCP
DHCP: Server
Client IP-pool Starting Address 192.168.1.1
Size of Client IP-pool: 32
Primary DNS-server: 0.0.0.0
Secondary DNS-server: 0.0.0.0
Remote DHCP Server: N/A
TCP/IP
IP Address: 192.168.1.254
IP subnet mask: 255.255.255.0
RIP Direction: None
RIP Version: N/A
Multicast: IGMP-v2
WAN-settings
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
Virtual Circuit ID
VPI: 0
VCI: 34
ATM QoS Type: UBR
Cell Rate
Peak Cell rate: 0 cell/sec
Sustain Cell rate 0 cell/sec
Maximum Burst Size: 0
IP Address
Obtain IP address Automatically staat aan.
Zero Configuration: No
UPNP: alles aan