Ik heb dus een K9N Neo (PCB 1.0) mobo en wil deze uitbreiden met een 1 TB schijf, maar ik kan nergens terug vinden hoeveel dit mobo aankan, iemand hier die dit toevallig weet ?
Ik weet niet zeker. maar ik heb nog nooit gehoord van een mobo wat een bepaalde schijfgrote neit aankan. wel moet je ff letten op de aansluiting vand e schijf want je hebt: ide, ata, sta, sata-300 etc. etc.
Nou dit mobo is van mei 2007 (of ouder) en is rev 1.0 en ik ken mensen die dus problemen met oude mobo hadden zelf na bios update (wat overigens niet over dit type mobo ging)
Vroeger was dat schering ende inslag.hellfighter87 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:25:
Ik weet niet zeker. maar ik heb nog nooit gehoord van een mobo wat een bepaalde schijfgrote neit aankan. wel moet je ff letten op de aansluiting vand e schijf want je hebt: ide, ata, sta, sata-300 etc. etc.
Mijn K8N (socket 939) kan TB-schijven aan. K9N moet het zonder problemen kunnen
Verwijderd
Heb een MSI K9AG Neo-F A690V uit zomer 2007 staan met 1tb Samsung.
wel met verse bios.
(edit: versie 8.14)
wel met verse bios.
(edit: versie 8.14)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 21:34 ]
Er zijn meerdere K9N Neo's. Welke bedoel je? (dan heb ik zelf nog maar even aangenomen dat je een MSI meoderbord hebt)
* K9N2G Neo (GeForce 8200)
* K9N Neo V2 (nForce 520) of
* K9N Neo V3 (nForce 560)
Let er dus wel even op dat je volledig bent in het geven van specs
* K9N2G Neo (GeForce 8200)
* K9N Neo V2 (nForce 520) of
* K9N Neo V3 (nForce 560)
Let er dus wel even op dat je volledig bent in het geven van specs
Rail Away!
Waarom zou het níet kunnen? In de tijd van de P3 kon je nog bordjes tegenkomen die geen 48bit LBA ondesteunden en zo geen schijven groter dan 128/137GB aan konden. Zit er een P-ATA controller op die minimaal ATA-6 (UDMA100) ondersteunt of een S-ATA controller dan kun je er vanuit gaan dat er ook 48bit LBA ondersteuning is, en de limiet dus ergens in de petabytes zit.
Voor de duidelijkheid het is een V1 versie met nforce 550, maar als ik de reacties hier lees ga ik er vanuit dat het geen probleem moet worden om 1 TB erbij te zetten.
Pagina: 1