[OpenSolaris] op Sunfire V120 installeren

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 13:46

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik ben al de halve dag bezig geweest om op een oudere Sunfire V120 OpenSolaris te installeren maar het lukt me maar niet om vanaf CD te booten. Ik krijg de volgende melding:
Can't read disk label.
Can't open disk label package

Can't open boot device
ok
Ik heb een SPARC-ISO gedownload vanaf opensolaris.org en deze gebrand op CD. Zelfs tot tweemaal toe, omdat ik dacht dat het aan de CD lag.

Ik kan via LOM mezelf aanmelden op de server en op die manier kan ik met bijv. probe-ide zien wat voor ATA-apparatuur er in hangt. Ik ben er dan ook achter gekomen dat de DVD-speler in de server netjes te zien is als ATA-apparaat. Het vreemde is dat de DVD-speler om de seconde knippert, al vanaf het moment dat de server aangaat. Of ik er nou de CD in doe of hem leeg laat, hij blijft aan-/uitknipperen.
Verder kan ik met een commando als boot cdrom probren vanaf CD op te starten, maar dat lukt me dus niet. Hij blijft dezelfde foutmelding geven.

Ik las ook dat de oudere Sun-servers niet goed kunnen werken met de nieuwste OpenSolaris-bootstructuur. Ik kom er dus niet echt uit nu waar het probleem zit. Via USB booten schijnt ook geen mogelijkheid te zijn omdat de Sunfire V120 daar in principe geen massaopslag-geheugen op ondersteunt.

Iemand die ervaring heeft met OpenSolaris en Sun-servers/installeren en ook het niet willen booten probleem herkent?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb thuis een V120 die Solaris 10 draait, die heb ik vanaf 't netwerk geboot omdat ik geen cd drive heb. Wat je kunt doen is de boot mode naar 'forth' zetten , dan kom je in Open Firmware (je prompt moet dan 'ok>' zijn). Vanaf daar kun je boot cdrom zeggen en dan zou 'ie moeten booten.

Als dat niet werkt, kun je dit proberen als je nog een linux server rond hebt slingeren: http://www.427.org.uk/?p=32
Zo heb ik 't dus gedaan, en dat werkt iig prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

En heb je de hash gechecked of het klopte?

Waarschijnlijk kan de iso niet integer zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 12:02 ]

Verwijderd

Mocht het nu echt niet lukken dan kan je er altijd nog Debian opzetten :p