Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC herinstalleren met OEM Software zonder CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een pc geformateerd en windows xp home OEM opnieuw geïnstalleerd. Gebruik makende van de productcode die op de pc kleeft. Dit verliep allemaal vlot.

Maar nu vraag ik mij af. Voor ik de pc formateerde heb ik ook de productcode opgezocht van de andere software (office, nero). Allemaal software die aanwezig was toen de pc gekocht werd maar waarvan geen cd's bijgeleverd waren en er is uiteraard ook geen backup van de hardeschijf genomen.

Mag je die software nu herinstalleren als je van een andere pc zo een cd'tje zou liggen hebben. Is dit dan nog altijd legaal. Zo niet wat kan ik doen om de software niet nieuw te moeten kopen en toch alles legaal te doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij de licenties daarvoor hebt mag dat gewoon. Op welke wijze je het ding installeert maakt dan eigenlijk weinig uit, het gaat puur om de licentiesticker en bijbehorende code.

Verwijderd

Topicstarter
Geldt dit ook voor de bijkomende software zoals nero en office, waarvan ik een legale key heb maar waarvan er uiteraard geen sticker op de pc kleeft?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

yep

Het maakt geen bal uit waar je de software vandaan hebt.
Het gaat om de stickers/boekjes met licentie codes (dus ook de code gedrukt op de cd sleeve)

als je het leuk vindt om handmatig met diskedit sector voor sector windows te installeren is dat legaal zolang je maar die key hebt :)

If you choose to criticise you choose your enemies