Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een collega met een sap R/3 installatie die erg traag is in vergelijking met andere collegae.
Het volgende heb ik getest en vergeleken:

Test met Firefox. Resultaat was snel. deïnstallatie IE7, test met IE6 was ook langzaam. Add-ons vergeleken (Java versies zijn dezelfde).

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat het aan de browser ligt, en geef vooral eens veel meer informatie over de te vergelijken computers, wat de traagheid inhoudt (lang wachten bij het openen van dingen, of gewoon alles duurt ietsje langer, of komt het ding af en toe na een minuut pas op, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere applicaties lopen wel vlotjes. IE7 opent wel snel andere webpagina's (nog geen andere webpagina's met Java getest). Sap draait op een intranet. Wanneer de portal geopend wordt, gaat de progressbar meteen op groen, maar daarna reageert IE7 niet en lijkt er wel een standaard vertraging van zeg 10 seconden in te zitten na elke klik op een link binnen de portal. Met Firefox 2 is dit niet het geval, maar deze verprutst de opmaak evenals IE8 (IE8 heb ik van horen zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien heb je een IE instelling die vertraging oplevert - de exacte configuratie van IE op de ééne en andere PC vergelijken lijkt me aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:17:
zo te zien heb je een IE instelling die vertraging oplevert - de exacte configuratie van IE op de ééne en andere PC vergelijken lijkt me aan de orde.
Ja dat zijn nogal wat vinkjes om te vergelijken. Enig idee in welke richting ik het moet zoeken? Add-ons zijn het zelfde. IE7 is overal op dezelfde manier uitgerold via WSUS. Wellicht is een reinstall van het systeem de enige juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik heb zelf meegemaakt dat een webapplicatie traag was in de ene versie browser en in een andere wel weer snel. Na het uitschakelen van HTTP 1.1 onder het advanced tabblad ging de webapplicatie stukken vlotter reageren.

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens of die user het probleem vanaf een andere pc ook heeft, en of jijzelf dit probleem op zijn pc ingelogd ook hebt. Goede kans dat het natuurlijk niet in de pc zit maar in het gebruikersprofiel, of zelfs de userconfiguratie binnen SAP.

Zelf al het een en ander geprobeerd? Ik zie daar erg weinig over.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:07:
Kijk eens of die user het probleem vanaf een andere pc ook heeft, en of jijzelf dit probleem op zijn pc ingelogd ook hebt. Goede kans dat het natuurlijk niet in de pc zit maar in het gebruikersprofiel, of zelfs de userconfiguratie binnen SAP.

Zelf al het een en ander geprobeerd? Ik zie daar erg weinig over.
Ik heb inderdaad onder mijn eigen profiel ingelogd op die bak met hetzelfde resultaat.
Of de user hetzelfde probleem heeft op een andere pc is nog een goede om te testen.
Pagina: 1