Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vertraging in te bouwen in MSN

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
Hoi

Ik heb zitten zoeken via Google en hier en weet ik veel waar, maar kan het niet vinden. Dus mijn vraag

Ik heb een dochter (15 jaar, puberteit, ADHD) en die gebruikt dus MSN. Door haar ADHD reageert ze op berichten die ze binnen krijgt zonder eerst na te denken. Normaal is dit aan te leren, bij ADHD mensen gaat dat een stuk lastiger. Maar hierdoor komt ze dus regelmatig in de problemen, juist doordat ze te snel reageert. En dus vraag ik me af of er softwarematig een mogelijkheid is om een soort vertraging tot reageren is in te bouwen ; dus nadat iemand heeft gereageerd duurt het 30 seconden voor er pas een bericht kan worden terug gestuurd.?
En is er de mogelijkheid om het aantal gelijktijdige gesprekken te beperken? Bijv. max 2 gesprekken tegelijkertijd.

P.s. Ik gebruik MSN met MSN Plus

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat 't dan überhaupt helpen als je wel een vertraging inbouwt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

BtM909 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:57:
Lijkt mij eerder dat gesprekken niet meer te voeren zijn. Ik verstuur soms afhankelijk per gesprek per minuut ongeveer 5 berichten :X Mocht je zoiets willen doen lijkt mij dat je eerder iets in de opensourcehoek moet zoeken voor je msn. Maar daar heb je weer het probleem dat zij wel het programma moet snappen.

Niet beter iets om haar duidelijk te maken wat er fout gaat op msn in plaats van digitaal iets inbouwen :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• maartend
BtM909 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:57:
In principe wel, want je dwingt iemand tot denken voor doen.
Touchdomex schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:01:
[...]
Niet beter iets om haar duidelijk te maken wat er fout gaat op msn in plaats van digitaal iets inbouwen :X
Dat is juist een kenmerk van ADHD, nee dus. Want ze snapt het wel, maar kan het niet toepassen als het nodig is.

[ Voor 42% gewijzigd door maartend op 23-07-2009 17:04 ]

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Als het zo erg is gesteld, zou ik eerder mijn heil zoeken buiten de digitale wereld. Medicatie, praten, etc.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 14:06
Software matig zou dit misschien wel mogelijk zijn. Je zou een script request kunnen doen op het
Messenger Plus! Live forum. Echter heb je dan wel Plus! (addon voor MSN) nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Ryan_ op 24-07-2009 13:19 . Reden: Typo ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

maartend schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:03:
[...]

In principe wel, want je dwingt iemand tot denken voor doen.

[...]

Dat is juist een kenmerk van ADHD, nee dus. Want ze snapt het wel, maar kan het niet toepassen als het nodig is.
Sorry, maar ADHD is geen excuus voor het volledig 'niet kunnen' van iets... het kost iets tot veel meer moeite, maar valt zeker te oefenen, al dan niet in combinatie met medicatie.

Zulke kinderen zitten ook op gewone scholen en kunnen dan ook niet zomaar alles roepen...

Probeer daar eens mee te oefenen, of beperk haar tot het gebruik van mail/waarbij het wat langer duurt om te reageren. Ik zeg zo maar wat.. (puur mee brainstormen) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Koop haar een Dvorak toetsenbord. Of een number only (sms) toetsenbord.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dit is wel interesant, ik denk dat je uitkomt bij een webbased messenger.

• maartend
Ryan_ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:10:
Software matig zou die misschien wel mogelijk zijn. Je zou een script request kunnen doen op het
Messenger Plus! Live forum. Echter heb je dan wel Plus! (addon voor MSN) nodig.
dank je, hier ga ik mee aan de slag.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pidgin kun je zelf aanpassen. (open source). Moet je wel kunnen programmeren. ZOu je een timeout op de send button kunnen zetten.

google mail had ook zoiets, een drunk mode, werd eerst je mail voorgelezen voordat hij werd verstuurd.

offtopic...
Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l302/laroquod/4rgb/googleripsxkcd.png

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

maartend schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:03:

Je kan haar wel degelijk aanleren om er fatsoenlijk mee om te gaan. Ook het toepassen. Nadeel is jij moet er wat meer energie insteken om het haar duidelijk te maken. Tenzij haar vorm dusdanig extreem is dat het niet meer wil, maar ik hoop dat het niet het geval is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• maartend
Even tussendoor voor de mensen die zeggen dat het wel lukt met aanleren.

Ik werk in de GGZ, heb aardig wat ervaring met mensen met ADHD, nee, dit gaat me niet lukken op dit moment. Wel op een latere leeftijd, maar de combinatie kind van deze tijd, puberteit en ADHD maakt het nu even onmogelijk.

En datgeen dat ik zoek is juist om eea aan te leren.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 23-07-2009 17:56 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

maartend schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:39:
Even tussendoor voor de mensen die zeggen dat het wel lukt met aanleren.

Ik werk in de GGZ, heb aardig wat ervaring met mensen met ADHD, nee, dit gaat me niet lukken op dit moment. Wel op een latere leeftijd, maar de combinatie kind van deze tijd, puberteit en ADHD maakt het nu even onmogelijk.
Dat is heel jammer, mede doordat ik dus om mij heen wel genoeg mensen met ook ADHD zie die zelfs ik als ADDer (ben al niet de meest gestructureerde of geconcentreerde dus) toch logisch dingen kan bijbrengen die ze vervolgens ook netjes oppakken. Het is allemaal welliswaar niet zo ingewikkeld als dat jij het vermoedelijk doet(ben ook maar scoutsleiding :+ ) maar toch lukt het mij en andere leiding vrij aardig. Leeftijd van de kinderen van mij zijn dus 10 tot 16 jaar. Ook midden in de pubertijd :X

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Touchdomex schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:42:
[...]

Dat is heel jammer, mede doordat ik dus om mij heen wel genoeg mensen met ook ADHD zie die zelfs ik als ADDer (ben al niet de meest gestructureerde of geconcentreerde dus) toch logisch dingen kan bijbrengen die ze vervolgens ook netjes oppakken. Het is allemaal welliswaar niet zo ingewikkeld als dat jij het vermoedelijk doet(ben ook maar scoutsleiding :+ ) maar toch lukt het mij en andere leiding vrij aardig. Leeftijd van de kinderen van mij zijn dus 10 tot 16 jaar. Ook midden in de pubertijd :X
Die ervaring kan ik delen... ik ben docent in het voortgezet onderwijs en zit soms met 5+ van die ADHD`ers in een lokaal. Categorie '12 tot 18 jaar' dus :)

Het is een kwestie van ermee om leren gaan en ze zelf leren ermee om te gaan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1