heb de laatste tijd nogal problemen met het afspelen van (hd) films. sinds een tijdje haperen ze constant. ik heb een behoorlijke videokaart. en heb eigenlijk nooit problemen gehad, tot dus een tijdje terug. is er iemand die mij hiermee kan helpen? wordt er namelijk nogal gefrustreerd van!
welke videokaart heb je? Heb je iets veranderd (drivers oid.)?
Heb je een driverupdate geinstalleerd?
(sorry dat ik jou meer vragen stel dan andersom, maar het is zo lastig te zeggen wat het probleem is
)
Heb je een driverupdate geinstalleerd?
(sorry dat ik jou meer vragen stel dan andersom, maar het is zo lastig te zeggen wat het probleem is
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Speel eigenlijk voornamelijk full en 720p af.
Gebruik Windows Vista.
Gebruik voornamelijk Media Player Classic. Waarvan ik onlangs de nieuwste versie heb gedownload.
Paar weken geleden (toen het probleem zich begon voor te doen) de cccp pack gedownload en geinstalleerd. Mocht helaas niet baten.
Heb een Nvidia Geforce 8600 GTS.
Gebruik Windows Vista.
Gebruik voornamelijk Media Player Classic. Waarvan ik onlangs de nieuwste versie heb gedownload.
Paar weken geleden (toen het probleem zich begon voor te doen) de cccp pack gedownload en geinstalleerd. Mocht helaas niet baten.
Heb een Nvidia Geforce 8600 GTS.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 16:09 ]
Een GeForce 6400 is geen 'dikke grafische kaart' en ondersteund nauwelijks hardwareversnelling, misschien dit nog eens controleren 
Verder zijn codec-packs nooit handig omdat je gewoon veel meuk mee installeert, gooi die er eens af, reboot en zet er alleen de nieuwste ffdshow-codec op.
Verder zijn codec-packs nooit handig omdat je gewoon veel meuk mee installeert, gooi die er eens af, reboot en zet er alleen de nieuwste ffdshow-codec op.
Het hangt er ook een beetje af wat voor een soort content je afspeelt. Legale films maken vaak gebruik van de H.264 codec, die een videokaart kan ondersteunen en daardoor amper op de processor hangt. Echter illegale content maakt gebruik van X.264. Dit wordt niet door de videokaarten ondersteund en maakt voornamelijk gebruik van de processorkracht.
Bedoel je met legaal en illegaal: wel of niet gedownload?
Heb ik trouwens geen mkv iets nodig?
Heb ik trouwens geen mkv iets nodig?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 16:36 ]
Legaal = Gekocht in de winkel + of via internet
Illegaal = Via Torrent, Usenet, Kazaa, MKV etc
Illegaal = Via Torrent, Usenet, Kazaa, MKV etc
[ Voor 5% gewijzigd door Cardinal op 23-07-2009 18:16 ]
Volgens mij snap jij ook niet waar je het over hebt...cardinal808 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:19:
Het hangt er ook een beetje af wat voor een soort content je afspeelt. Legale films maken vaak gebruik van de H.264 codec, die een videokaart kan ondersteunen en daardoor amper op de processor hangt. Echter illegale content maakt gebruik van X.264. Dit wordt niet door de videokaarten ondersteund en maakt voornamelijk gebruik van de processorkracht.
http://www.videolan.org/developers/x264.html
Eerste regel:
x264 *is* dus H264x264 is a free library for encoding H264/AVC video streams.
Er zijn ook elders op GoT meer dan genoeg topics hierover geweest. Verschil is juist dat x264 nagenoeg alle H264 features gebruikt, waar anderen soms slechts een subset benutten. Sommige playback codecs doen alleen die subset en niet heel H264, dat is waar het "x264 <> H264" gedoe vandaan komt. De TS is al verward genoeg, niet erger maken aub.
Maar even los daarvan, TS, op GoT is het de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en als je er niet uitkomt dat je in een topicstart duidelijk laat zien waar je zelf gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je aan de hand daarvan geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en hoe je dan tenslotte verder gegaan bent.
Aangezien dat alles ontbreekt hier lijkt het erop dat je zonder zelf de moeite te doen GoT als een helpdesk gebruikt. Dat is niet genoeg inzet voor ons, dus gaat dit topic dicht.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()