Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Media Center] Voor- en achteruitspoelen in X264 erg traag

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Voor het afspelen van beelmateriaal op mijn HTPC gebruik ik Windows Media Center (Vista) in combinatie met mijn Media Center Remote. Het materiaal dat ik afspeel is vooral HD-materiaal gebaseerd op de X264-codec (MKV-bestanden). Het komt regelmatig voor dat ik een film voor een deel kijk en op een later moment verder kijk.

Omdat er standaard geen chapters in X264-materiaal zitten, dien ik de film na het opnieuw opstarten door te spoelen naar het moment waar ik gebleven was. Dit gaat echter erg traag (in sommige gevallen 10-20 seconden per druk op de knop). Het is erg vervelend en ongemakkelijk om met deze lage snelheid door een film te navigeren.

Is er een oplossing (bijvoorbeeld via een plugin) om het spoelen in X264-content sneller te maken in Media Center? Een andere mogelijkheid zou het onthouden van de positie in de film zijn.

Verwijderd

Je kan Media Browser installeren. Is een plugin voor jouw films en je krijgt de mogelijkheid om een film te beginnen op het moment dat je gestopt bent te kijken.

Verwijderd

Of probeer deze simple plugin van een MS medewerker

http://blogs.msdn.com/tou...ed-for-windows-vista.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 15:02 ]

• EmilneM
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:55:
Je kan Media Browser installeren. Is een plugin voor jouw films en je krijgt de mogelijkheid om een film te beginnen op het moment dat je gestopt bent te kijken.
Was (sinds kort) al gebruiker van "Media Browser"; erg fijne plugin. Was echter nog niet op de hoogte van deze functionaliteit. Inmiddels gevonden; werkt goed!
Handig tooltje, werkt goed in Vista. Nu nog even afwachten tot de Windows 7 variant er is...

• EmilneM
EmilneM schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:43:

[...]

Handig tooltje, werkt goed in Vista. Nu nog even afwachten tot de Windows 7 variant er is...
Edit: Werkt niet in Windows 7 64bits, echter wel in 32bits variant.