Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb zojuist deze laptop gekocht: http://www.kieskeurig.nl/...4g32mn_lxadt0x275/325886/ en waarschijnlijk heb ik die dadelijk binnen. Ik heb van mensen vernomen dat ik direct de 32bits versie moet vervangen door de 64bits versie van Vista.

Nu is mijn vraag of dat nodig is. Programma's die ik draai zijn AutoCad, 3D Studio Max,Delphi en games zoals FFXI en WoW.

De tweede vraag is dan meteen of dat met de huidige installdisk van Vista kan of dat ik een andere moet kopen/downloaden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik zou voor Windows 7 gaan....
(Als je de laptop net nieuw hebt gekocht zou je er een voucher bij moeten hebben gekregen)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je Windows serial is geldig voor bijde versies. Het makkelijkst is dus gewoon de 64-bit versie downloaden als je 64-bit wilt gaan draaien.
De 32-bit versie van Vista kan vanaf SP1 trouwens volgens mij wel overweg met 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

MeijsteR schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:40:
Je Windows serial is geldig voor beide versies. Het makkelijkst is dus gewoon de 64-bit versie downloaden als je 64-bit wilt gaan draaien.
De 32-bit versie van Vista kan vanaf SP1 trouwens volgens mij wel overweg met 4GB.
Licentie key is idd te gebruiken op zowel 32- als 64-bits versies van Windows Vista.
32 bits OSen kunnen geen 4GB aanspreken. Sinds SP1 is Vista in staat om je te vertellen dat er 4GB of meer in het systeem zit als dat zo is, maar kan het niet gebruiken.

Als je 4GB RAM (of meer) hebt en je wilt al het RAM kunnen gebruiken, dan is een 64 bits OS draaien een must.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 23-07-2009 15:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

voor oem versies is het meestal niet gratis...

http://www.mydigitallife....al-direct-download-links/

Hoewel je wel wat profijt kun hebben met de applicaties die je noemt is het verschil van 3 GB (wat je nu ongeveer effectief zoult hebben) en 4 GB ( wat je in het beste geval met een 64gbit OS zou hebben) niet zo heel groot.

onderstuend een PM45 chipset memory remapping? anders heb je maar beperkte meerwaarde aan de 64 bit versie.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze 64bits versie kan ik direct van de microsoft site downloaden? Of moet ik dat via andere wegen doen?

Kan ik dan die versie het beste meteen erover heen gooien of kan dat later zonder bestanden te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:21
Volgens mij kan je niet upgraden van 32-bit naar 64-bit dus je zou meteen de 64-bit versie moeten installeren.

Edit: je kan downloaden vanaf de link van Leuk_he.

[ Voor 19% gewijzigd door Bazvv op 23-07-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Links zijn dood overigens - niet zo vreemd want dat artikel is van 2007 en ondertussen is daar wel wat aan gedaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:35:
Ik heb van mensen vernomen dat ik direct de 32bits versie moet vervangen door de 64bits versie van Vista.
En waarom zou dat dan moeten van die mensen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-07 18:32
gambieter schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:21:
[...]

En waarom zou dat dan moeten van die mensen?
Om gebruik te kunnen maken van de volledige geheugencapaciteit van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:16
SanteMuerte schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Klopt, maar is die 800 MB RAM extra je alle eventuele incompatability problemen waard met programma's en drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SanteMuerte schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:25:
Duh. Maae dat hoeft niet Vista 64-bit te zijn, XP64 kan ook, of even wachten op Windows 7. TS kan ook rustig eerst proberen of het nodig is om te upgraden.

Die "mensen" hebben waarschijnlijk ook alleen maar de klok horen luiden, maar zich niet verdiept in wat er bij komt kijken met 64-bits versies, zoals incompatibility van drivers etc. Vandaar dat ik de TS vroeg wat die "mensen" hem nog meer verteld hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 24-07-2009 10:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 04:24
Sorry maar als je net een nieuwe laptop koopt ga je mij niet wijsmaken dat je problemen gaat krijgen met het vinden van x64 drivers. Ik heb net even gekeken op de Acer website en alle x64 drivers staan er gewoon op een rijtje op de website :z Dat gelul van die incompatible drivers is echt zo'n hoax uit 2004 toen AMD64 net mainstream werd...

Ik kan verder uit ervaring vertellen dat ik zelf alleen maar voordelen heb ondervonden van 64-bit Vista tov 32-bit (al ben ik niet zo'n fan van vista zelf). Met WoW bijvoorbeeld heb ik het toch wel gemerkt, vooral als je meerdere clients tegelijk gaat draaien. Overall is het wel iets sneller, maar verwacht er ook weer niet te veel van. De meeste applicaties zijn nog steeds 32-bit en deze draaien verder ook perfect, maar hierbij maakt het dus helemaal niks uit.

Het punt is gewoon dat ik geen enkel argument kan bedenken waarom je een 32-bit OS zou draaien ipv een 64-bit als je de mogelijkheid hebt. Het enige wat ik kan bedenken is als je 16-bit applicaties wilt draaien, maar wie doet dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Shagura schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:55:
Ik heb net even gekeken op de Acer website en alle x64 drivers staan er gewoon op een rijtje op de website :z Dat gelul van die incompatible drivers is echt zo'n hoax uit 2004 toen AMD64 net mainstream werd...
Dus jij installeert alleen maar drivers van je systeem zelf? Je hebt nooit drivers geïnstalleerd voor extra hardware die je los van het systeem hebt gekocht? Tekentablets, digitale camera, webcams, toetsenborden om maar een voorbeelden te noemen.

Als jij het gelul vindt, prima, maar ga mensen niet met opzet op het verkeerde been zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:32

itarix

404 soul not found

Je kan semi-legaal over gaan naar windows vista 64bit door op deze site: http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore ABR 1.0 te downloaden.

Met ABR kun je de orginele oem licentie en activatie backuppen.
Zet vervolgens de activatie files op een usb stick.
Doe een clean install van windows vista 64bit.
(pluk desnoods een vista dvd van internet af maar let wel op dat ie niet gemodificeerd is.)
Doe je usb stick weer in je laptop en restore de licentie met ABR.

Vista heeft over het algemeen al best veel drivers meegeleverd. Maar het beste kun je de drivers eerst downloaden van Acer of welk merk je laptop ook is en deze bij de usb stick zetten.
UTwizard schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:01:
[...]

Dus jij installeert alleen maar drivers van je systeem zelf? Je hebt nooit drivers geïnstalleerd voor extra hardware die je los van het systeem hebt gekocht? Tekentablets, digitale camera, webcams, toetsenborden om maar een voorbeelden te noemen.

Als jij het gelul vindt, prima, maar ga mensen niet met opzet op het verkeerde been zetten.
Goed dan adviseer is breakdownGT eerst maar eens te kijken wat voor randapparatuur hij allemaal heeft waar echt drivers voor nodig zijn.

Het komt een beetje flamerig over maar digitale camera en toetsenbord werken met een standaard driver die je dus niet apart hoeft te installeren.

Ik heb toevallig een oude webcam die het niet met vista doet maar die doet het dus ook niet onder 32bit.

[ Voor 38% gewijzigd door itarix op 24-07-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
@ Itarix: Je hebt gelijk, het kwam er feller uit dan ik bedoelde, maar vaak is er ook voor randapperatuur aparte software nodig. Toetsenborden noemde ik met in het achterhoofd de verschillende Microsoft en Logitech toetsenborden met x aantal macro toetsen, die werken echt niet zonder extra drivers.

Ik bedoelde dus te zeggen: Kijk eerst goed naar alle hardware die je hebt en niet alleen het systeem zelf, dat daar alle 64-bit drivers voor zijn betekent niet dat je geen driver problemen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Randapparatuur heb ik nu nog niet. Denk ook niet dat ik die veel nodig ga hebben. Verder is XP64 geen optier aangezien daar geen bestanden groter dan 4GB ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:30:
Randapparatuur heb ik nu nog niet. Denk ook niet dat ik die veel nodig ga hebben. Verder is XP64 geen optier aangezien daar geen bestanden groter dan 4GB ondersteunt worden.
Nofi, maar dit is echt de grootste nonsens :X . De Windows-versie heeft niets met de bestandsgrootte te maken. Wat jij bedoeld is FAT32 vs NTFS.

Het zou echt helpen als je je eerst zelf verdiept in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een laptop met XP die NTFS geconfigureerd is en ook daar kan ik geen bestanden groter dan 4GB opzetten dus misschien moet er iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus via een NZB forum een Vista 64bit versie met SP2 downloaden en deze als bootdisk gebruiken? Dan kan ik gewoon mijn eigen serial gebruiken?

Is het verstandig om eerst een backup te maken aangezien en geen recovery cd's bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:06:
Is het verstandig om eerst een backup te maken aangezien en geen recovery cd's bij zitten?
Wat denk je zelf? Kom op, ga nu zelf gewoon eerst eens wat proberen, daar leer je het meeste van.

(en ja, natuurlijk is het verstandig om eerst een backup maken)

Je hebt trouwens helemaal geen 64-bits Vista nodig, zie de eerdere discussie, en mogelijk werkt de serial niet, zeker niet bij downloads. Waarom begin je niet eerst met de 32-bits versie te werken, leer wat meer over Windows, lees je in, en over een half jaartje of zo kun je zonder al deze helpdeskvragen zelf aan de slag.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 24-07-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:06:
Ik kan dus via een NZB forum een Vista 64bit versie met SP2 downloaden en deze als bootdisk gebruiken? Dan kan ik gewoon mijn eigen serial gebruiken?
Warez ondersteuning doen we niet aan, dus als blijkt dat jouw OEM keycode niet werkt met de (vaak) Retail dvd image is het jouw probleem zeg maar ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:10:
[...]

Wat denk je zelf? Kom op, ga nu zelf gewoon eerst eens wat proberen, daar leer je het meeste van.

(en ja, natuurlijk is het verstandig om eerst een backup maken)

Je hebt trouwens helemaal geen 64-bits Vista nodig, zie de eerdere discussie, en mogelijk werkt de serial niet, zeker niet bij downloads. Waarom begin je niet eerst met de 32-bits versie te werken, leer wat meer over Windows, lees je in, en over een half jaartje of zo kun je zonder al deze helpdeskvragen zelf aan de slag.
Ik kom hier om iets te vragen niet te leren (en ook van vragen leer je). Als je niet wilt helpen moet je gewoon niet reageren....

Als ik een laptop koopt omdat ik 4GB nodig heb voor zwaardere applicaties dan ga ik toch niet eerst met 32bit werken? En dan over een paar maanden weer 100GB aan installaties erop gooien?

Ik zal MS wel bellen en vragen hoe ik het beste kan doen. Iig bedankt voor de hulp iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:59
Shagura schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:55:
Sorry maar als je net een nieuwe laptop koopt ga je mij niet wijsmaken dat je problemen gaat krijgen met het vinden van x64 drivers.
Dat zou ik óók niet zomaar aannemen; er is genoeg moderne hardware die alleen maar met hele specifieke systemen werkt, en 64-bit drivers zijn nog lang niet vanzelfsprekend. Maar goed, dat is geen reden om Vista64 helemaal links te laten liggen; het betekent alleen dat je even op een rijtje moet zetten wat voor hardware je hebt, en dan uit moet zoeken of die ondersteund worden (en waar je de drivers dan vandaan kunt halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon tijdens het installen van Vista alleen kiezen voor x86. Is dat weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee, dat is de 32bits versie ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1