Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan om Windows Vista opnieuw te gaan installeren. Een vriend van mij die dit vaker doet gaat mij daarbij helpen. Ik wil graag een paar dingen weten voordat ik verder ga met het opnieuw installeren.

Ik heb een licentie voor Kaspersky Anti Virus 2010 (voor 3 pc's) en voor Office 2007 (3 pc's). Verlies ik door het opnieuw installeren niet deze licenties, oftwel kan ik het na het opnieuw installeren wel nog legaal op 3 verschillende systemen draaien?

Daarnaast wil ik weten of ik geen problemen krijg met het opnieuw installeren van Windows Vista. Ik heb namelijk een 1 jaar misschien 2 jaar geleden een Qmotion Goldline 3006 gekocht. De specificaties van het systeem staan onderaan het bericht. In de tussentijd van aankoop tot nu heb ik meer geheugen toegevoegd aan de pc en een nieuwere videokaart gekocht. Ik heb gelezen dat een OEM-versie aan een systeem met bepaalde specificaties is gekoppeld. Kan ik dus die licentiecode gebruiken om Windows opnieuw te installeren. Ik heb ook gelezen dat wanneer je dat wil doen dat je telefonisch moet registreren en microsoft moest bellen.

Systeemspecificaties Qmotion Goldline 3006:
Moederbord: Foxconn 945 7MD Series
Processor: Intel Core 2 Duo E4500 2.2 Ghz
Geheugen: 2 GB
Hardeschijf: Samsung HD321KJ S-ATA Device 320 GB
Videokaart: Nvidia 8400 GS 256 mb

Mijn systeem:
Moederbord: Foxconn 945 7MD Series
Processor: Intel Core 2 Duo E4500 2.2 Ghz
Geheugen: 4 GB
Hardeschijf: Samsung HD321KJ S-ATA Device 320 GB
Videokaart: Nvidia 9600 GSO 1.5 GB

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

voor zover ik weet is een oem licentie enkel gekoppeld aan een moederbord (en processor?).

Voor je anti virus en office, is het misschien aan te raden de boel te uninstallen voor je gaat formatteren. Voor jouw pakketten zou dit geen problemen moeten opleveren (hoogstens een telefoontje richting microsoft omdat je je product niet via internet kan activeren, en eventjes op moet bellen). Er zijn ook wat softwarepakketten die maar een beperkt aantal activaties hebben. Zodra je een pakket uninstalled wordt er weer een extra activatie teruggezet.

edit: Tip: maak backups voordat je gaat formatteren, het liefst op een loskoppelbare (USB) harddisk en controleer of je backups compleet zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 23-07-2009 15:20 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:14:

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben :P
Hoi :)

Heeft die vriend en/of je leverancier dat niet voor je?
Met alle respect, die weet beter te vertellen wat er wel en niet mogelijk is met diens licentievormen toch?

En qua hardware upgrades: ook daar kun je meer dan genoeg over terugvinden met een beetje handig zoekwerk.
Je hebt al gevonden dat er soms gebeld moet worden voor het heractiveren, wat is dan het probleem daarmee? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt M2M voor je reactie. Het is voor mij nu al een heel stuk duidelijker geworden. Ik vind alleen de reactie van alt-92 een stuk minder. Een forum is er om vragen te stellen. Natuurlijk kan ik ook naar de leverancier bellen, maar ik dacht misschien weten jullie het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:40:
Bedankt M2M voor je reactie. Het is voor mij nu al een heel stuk duidelijker geworden. Ik vind alleen de reactie van alt-92 een stuk minder. Een forum is er om vragen te stellen. Natuurlijk kan ik ook naar de leverancier bellen, maar ik dacht misschien weten jullie het ook wel.
Ehm, nee, niet helemaal. Die misvatting komt vaker voor, maar wij zijn géén helpdesk.
Hier zien we graag ook wat inzet van onze forumleden terug, en dat betekent dat je de simpele dingen (zoals het vragen aan een leverancier of de persoon die jou zou helpen) al gedaan hebt.
Ook kun je voordat je een topic opent de zoekfunctie op het forum gebruiken: iets als [search=OEM installatie heractiveren] levert al aardig wat resultaten op waar je je antwoord ook mee kan vinden.

Als je daarna tegen iets aanloopt waar je een probleem mee hebt zijn we echt niet te beroerd om te helpen, maar we willen graag dat je zelf de handen ook uit de mouwen steekt.

Tenslotte is dat ook duidelijk aangegeven in de Aanmeldingsvoorwaarden toen je je account hier aanmaakte.

Sorry als je dat vervelend vind, maar dat is wel hoe het hier werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 24-07-2009 17:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device