Draadloos TV iemand help? die het ook heeft of er iets van..

Pagina: 1
Acties:

• Verbeemen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05-2023
Hallo,

Mijn grootvader heeft bij zijn thuis twee televisietoestellen, die reeds gescheiden zijn door twee muren.
Als hij televisie wilt kijken op de tweede televisie of tv, moet hij altijd een kabel leggen door de woonkamer en de gang tot in de ontspanningsruimte. Maar hij vind dit echter niet meer zo leuk aangezien hij al een behoorlijke leeftijd heeft, dus wilt hij iets draadloos hebben zodat hij toch nog tv kan kijken op zijn oude dag.

- Mijn grootmoeder zag in de reclamefoldertjes van de Aldi en de Lidl een radiotransmissieset voor draadloze transmissie van audio- en VIDEO- signalen van televisietoestellen.
Ik echter vond dat het reeds goedkoop was aangezien het voor mij een onbekend merk was en niet op de kwaliteiten van Aldi en Lidl vertrouw.

Daarom had ik enkele vragen voor mensen die beter bekent zijn met dit soort toestellen.
- Zijn bekende merken zoals (philips, panasonic, sony...) hier goed in geavanceerd?
- Zijn er nog andere degelijke merken? want het moet langer meegaan dan één jaar.
- Waar koop je het best zo een toestel .
- Wat is de exacte naam van zo een toestel .
- ...

-Verdere informatie.
Momenteel komt er één kabel binnen en die gaat denk ik naar een splitser.
Het moet draadloos zijn. maar klein, dus geen schotelantenne's
Vlaanderen België

[ Voor 71% gewijzigd door Verbeemen op 23-07-2009 20:22 ]

Verwijderd

Diploma Nederlandse taal was handiger geweest geloof ik..

OT:

Digitenne?

Marmitek cable transmitters (verkrijgbaar bij elke zichzelf respecterende retailer)?

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/Marmitek_171105.jpg

edit: Waarom is er overigens een splitter gebruikt als je toch de kabel moet uitrollen?
Koop dan een tweede kabel/splitter, en hang deze in de tweede tv. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 15:38 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:29:
Diploma Nederlandse taal was handiger geweest geloof ik..

OT:

Digitenne?
Gezien de gebrekkige taalbeheersing van de topicstarter moet hij wel hij wel een Belg zijn, dan vraag ik mij af of Digitenne (zeker als je wat verder over de grens woont) wel voldoende dekking heeft in België of is Digitenne inmiddels ook in België leverbaar?

Verwijderd

Had ik ook al uit het woordje "bompa" kunnen afleiden ja. En wat betekent "tegoei"?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik weet niet of de TS ook nog een WIFI router heb staan, maar met dit soort spulletjes kun je je WIFI signaal wegdrukken.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Ik zou eens een kijkje nemen op http://www.digitaaltvkijken.be/ Vooral DVB-T is een optie, omdat hier geen kabels voor benodigd zijn. (kost wel wat aan abonnement)
Je kunt dit meestal voor maximaal 3 TV's aanvragen per adres (en je betaald er maar voor 1) je moet dan wel 3 decoders kopen (waarvan de 1e meestal met korting/gratis is)
Je kunt dan je kabel opzeggen (Telenet)

Draadloze zendertjes die het kabelsignaal doorsturen zijn leuk, maar ook enorm gevoelig voor muren / andere obstakels in je huis. Van het signaal blijft al snel niets meer over als er een paar muren tussenzitten.

• Verbeemen
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:50:
Had ik ook al uit het woordje "bompa" kunnen afleiden ja. En wat betekent "tegoei"?
Is het aan uw geklaag te merken dat je uit Nederland komt?
Ik had liever nuttige informatie gekregen over datgene waar ik opzoek was in plaats van commentaar te krijgen over mijn taalgebruik. Als mij het Nederlands taalgebruik interesseerde, dan had ik in plaats van Elektro-Mechanica, Latijn met 6 uur moderne talen gestudeerd.

bompa: gestevaar, grootpa, opa, vake, grootvader, pépé
tegoei: iets juist doen / iets goeds doen

[ Voor 3% gewijzigd door Verbeemen op 23-07-2009 16:10 ]

Verwijderd

Ik heb toch duideljik nuttige informatie gegeven toch? Of heb je daar overheen gelezen?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:17
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:50:
was "de pfaffs" toch nog ergens goed voor..

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

kwiebus schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:43:
[...]

Gezien de gebrekkige taalbeheersing van de topicstarter moet hij wel hij wel een Belg zijn
offtopic:
Laten we het houden op 'gezien de specifiek Belgische dialectinvloeden'. Ik wil gerust ook wel de Nederlanders hier op GoT beginnen tellen die kansloze replies plaatsen, inclusief dt-fouten, men ipv m'n, verkeerde verwijswoorden en dergelijke ;).
Verbeemen schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Ik had liever nuttige informatie gekregen over datgene waar ik opzoek was in plaats van commentaar te krijgen over mijn taalgebruik. Als mij het Nederlands taalgebruik interesseerde, dan had ik in plaats van Elektro-Mechanica, Latijn met 6 uur moderne talen gestudeerd.
offtopic:
De opmerking van de Nederlander is terecht. Ik als Belg versta je - maar ik moest best wat moeite doen. Ik lees je post evenmin met plezier ;).

Het is door dit soort situaties dat de meeste Nederlanders nog in de overtuiging leven dat we linguïstich een rampgebied zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 23-07-2009 17:05 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom boor je gewoon niet een paar gaten door de muren en leg je niet een permanente kabel neer? Stuk goedkoper waarschijnlijk is de beeldkwaliteit beter!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 08:08
Ik denk dat je beter even kunt gaan googelen. Er zijn diverse mogelijkheden, allemaal met hun eigen voor en nadelen. Met een beetje moeite kun je ze allemaal vinden via Google.

Verder denk ik dat je even beter moet defineren wat je nu eigenlijk zoekt. Wil je nou een video signaal versturen? Dus dat van een video of DTV decoder? Of wil je een antennesignaal versturen?

Verder, moet je opa kunnen zappen?

Een pure video transmitter verstuurt slechts 1 video signaal en kun je niet op de CAI aansluiten. Je kunt dus enkel het signaal van een video recorder of decoder versturen. Echter, je hebt wel types die signalen van een afstandsbediening. Je zou dan op de zender een DTV decoder of video recorder kunnen aansluiten en bij de ontvanger zappen met de afstandsbediending van de DTV decoder/video recorder.

Daarnaast zijn er ook video transmitters met een ingebouwde tuner. Die hebben aan de kant van de ontvanger vaak een afstandsbediening om de tuner (ingebouwd in de zender) te bedienen. Hoewel er dus nog altijd maar 1 'kanaal' verzonden wordt, kun je dit kanaal dus met de afstandsbediening veranderen. Zappen dus.

Verder heb je ook nog zaken als DVB-S / DVB-T.

Kortom, met een duidelijk gedefineerde vraag krijg je een veel beter antwoord.
Verbeemen schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:09:

bompa: gestevaar, grootpa, opa, vake, grootvader, pépé
tegoei: iets juist doen / iets goeds doen
offtopic:
Je komt op een Nederlandse Website waar Nederlands gesproken wordt. Overigens geen site waar je zo je vragen kunt neergooien. GoT is een community, geen vraagbaak. We verwachten van je dat je je vraag duidelijk defineerd en eerst zelf onderzoek doet. Toch registreer je je en gooi je je onduidelijke vraag neer zonder eerst zelf gedegen onderzoek te doen. (Je laat in ieder geval niet merken dat je dat hebt gedaan, als je dat wel hebt gedaan, maak ons hier dan alert op, anders doen we dubbel werk).
Vervolgens is je vraag ook nog is gesteld op een manier waardoor een overgrote meerderheid van de bezoekers van deze Website moeite heeft hem te lezen. Als mensen daar dan opmerkingen over plaatsen (toegegeven, soms niet al te netjes) ga je frontaal in de aanval. Sorry dat ik het moet zeggen, maar dat is behoorlijk respectloos.

• Verbeemen
Je komt op een Nederlandse Website waar Nederlands gesproken wordt. Overigens geen site waar je zo je vragen kunt neergooien. GoT is een community, geen vraagbaak. We verwachten van je dat je je vraag duidelijk defineerd en eerst zelf onderzoek doet. Toch registreer je je en gooi je je onduidelijke vraag neer zonder eerst zelf gedegen onderzoek te doen. (Je laat in ieder geval niet merken dat je dat hebt gedaan, als je dat wel hebt gedaan, maak ons hier dan alert op, anders doen we dubbel werk).
Vervolgens is je vraag ook nog is gesteld op een manier waardoor een overgrote meerderheid van de bezoekers van deze Website moeite heeft hem te lezen. Als mensen daar dan opmerkingen over plaatsen (toegegeven, soms niet al te netjes) ga je frontaal in de aanval. Sorry dat ik het moet zeggen, maar dat is behoorlijk respectloos

1) Ik had misschien een beetje specifieker mogen zijn in de omschrijving en had beter het dialect + chat-taal vermeden.

2) Hij mocht wel een beetje beleefder zijn in zijn antwoord, of gewoon zeggen dat hij het niet begreep. Dan kon ik mij aanpassen. Want wat hij zegt, is dat dan niet respectloos? bv, als 1 Beneluxer slecht is in wiskunde, dan zijn opeens al de inwoners van de Benelux slecht in wiskunde?

|
|
\/
-Diploma Nederlandse taal was handiger geweest geloof ik..

-Gezien de gebrekkige taalbeheersing van de topicstarter moet hij wel hij wel een Belg zijn,

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 08:08
offtopic:
Dat zegt hij helemaal niet. Hij constateert dat je de taal die op deze Website gesproken wordt slecht beheerst. De taal die op deze Website gesproken wordt is natuurlijk ABN, Algemeen Beschaafd Nederlands. (Hier en daar uitgebreid en aangepast, zie de d/t discussies).

Nu is die constatering natuurlijk niet helemaal correct. Hij is er vanuit gegaan dat jij, uit netheid, je zo veel mogelijk zou proberen je aan te passen aan het taalgebruik op deze Website. Jouw post zou er dan dus inderdaad op duiden dat je ABN gebrekkig beheerst.

Vervolgens merkt hij terecht op dat dit taalgebruik bijna altijd betekend dat iemand van Belgische afkomst is. Hoewel hij hierin wederom redelijk direct is, moet ik uit eigen ervaring toegeven dat dit wel vrijwel altijd zo is. Dit wordt ook door Borromini een paar posts terug bevestigd.

Overigens plaatst hij deze constatering ook niet voor niets. Je locatie is belangrijk gezien de gebieden waarin bepaalde DVB-T diensten zoals Digitenne (Enkel in Nederland) worden aangeboden.

Nogmaals, hij is wat direct (zoals wel meer Nederlanders), maar om daar nou zo'n probleem van te maken. Daarnaast zou jij helemaal niet moeten wachten met aanpassen totdat mensen je er op wijzen. De regels van deze community zijn door jou geaccepteerd toen je je hier inschreef.

In een poging dit topic weer on-topic te krijgen, je opties zijn dus als volgt:
1. Kabel trekken, eventueel met splitter / versterker
2. Video transmitter met DVB-C/S decoder of video recorder aan de andere kant
3. Video transmitter met ingebouwde tuner
4. DVB-T / DVB-S

Helaas heb je in je laatste post geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om je vraagstelling te verduidelijken, dus we kunnen nog altijd geen eenduidig antwoord geven op je vraag.

Begin is met de de volgende punten verduidelijken:
Locatie. (Nederland, België, Tsjetsjenië. Welke provincie? Grensgebied?)
Welke beelden? (Kabel-tv? Sat-tv? antenne? videobanden? Super 8 opnames?)
Afstand tussen de kamers en hoeveel muren (evt welk materiaal, wel is problemen gehad met mobieltjes / dect telefoons?)
WIFI apperatuur in de buurt?
Budget?
Waarom geen gaten boren?

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 23-07-2009 19:07 ]

• Verbeemen
Nijn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:55:
offtopic:
Dat zegt hij helemaal niet. Hij constateert dat je de taal die op deze Website gesproken wordt slecht beheerst. De taal die op deze Website gesproken wordt is natuurlijk ABN, Algemeen Beschaafd Nederlands. (Hier en daar uitgebreid en aangepast, zie de d/t discussies).
1) Dat zegt hij helemaal wel, kijk naar post 2 en 3.
offtopic:
Nu is die constatering natuurlijk niet helemaal correct. Hij is er vanuit gegaan dat jij, uit netheid, je zo veel mogelijk zou proberen je aan te passen aan het taalgebruik op deze Website. Jouw post zou er dan dus inderdaad op duiden dat je ABN gebrekkig beheerst.
2) De eerste post was in de vlucht geschreven (snel geschreven) want ik had weinig tijd, en er is een spreekwoord dat zegt, één zwaluw maakt de lente niet.
offtopic:
Vervolgens merkt hij terecht op dat dit taalgebruik bijna altijd betekend dat iemand van Belgische afkomst is. Hoewel hij hierin wederom redelijk direct is, moet ik uit eigen ervaring toegeven dat dit wel vrijwel altijd zo is. Dit wordt ook door Borromini een paar posts terug bevestigd.
3)Ik snap niet waarop je u hier bezeert. (van welk standpunt dat je uit wilt gaan). In ieder geval niet op dat van de winnaars van het Groot Dictee der Nederlandse Taal wat de afgelopen 12 jaar 8 keer gewonnen is door een belg.
offtopic:
Nogmaals, hij is wat direct (zoals wel meer Nederlanders), maar om daar nou zo'n probleem van te maken. Daarnaast zou jij helemaal niet moeten wachten met aanpassen totdat mensen je er op wijzen. De regels van deze community zijn door jou geaccepteerd toen je je hier inschreef.
4)Kan jij in deze topic een lijn trekken tussen respectloos en direct? Ik verdedig nu alleen mijn standpunt, en zal direct de eerste post ook aanpassen,
Maar ik hoop dat jij ook dat menselijke begrip hebt dat we beide in fout zijn
offtopic:
anders kan deze discussie nog lang duren.

• Verbeemen
Eerste post is vernieuwt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nokken met dat gezeur over taal nu. Post ontopic of post niet. Zie je iets wat niet kan, maak dan een topicreport. Dat geldt ook voor de topicstarter....

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 23-07-2009 20:33 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens mij zijn alle opties inmiddels wel genoemd. Wil je het draadloos, dan wordt het of DVB-T (zie http://www.digitale-televisie.be/modules/dtv/?id=4 voor alle relevante informatie), of via een Marmitek(.com) setje.
Pagina: 1