Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spellen zorgen voor grafische problemen/BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb een poosje terug met een medetweaker mijn 3870 verruild voor een 8600GT, en ben van de 4GB geheugen die er toen ook inzat teruggegaan naar 2GB wat ik eerder in dezelfde pc had zitten zonder dat het problemen opleverde.

Met de ruil afgerond heb ik de kaart 3Dmark06 laten doorlopen zonder problemen.
Echter, ondanks de gewoon normaal doorlopen 3Dmark heb ik last van gekke dingen in spellen. In Sacred 2 heb ik nu een aantal keer (4x, zoiets) gehad dat het beeld ineens ging flikkeren (witte flashes en lage fps), de oplossing daarvoor had ik gevonden: een keertje Alt+Tab en weer terug het spel in, dan kan ik weer doorspelen zonder problemen.
Ik dacht dat het aan het spel lag. Echter merkte ik in Battlefield 2 hetzelfde (alleen dan grijzige flashes bovenin het scherm), en toen ik Alt-Tab probeerde te doen, klapte mijn pc eruit met een BSOD.

Inmiddels (vandaag) heb ik geprobeerd om de videokaart te vervangen met een nieuwe 8600GTS, maar dat mocht niet baten. De problemen zijn gebleven. Ik weet het nu niet meer.
De BSOD's geven aan dat er iets mis is met een driver. Echter, ten tijde van de 8600GT heb ik een complete windows reinstall gedaan, die hielp ook niets. Ook heb ik al 5-6x geprobeerd om een opnieuw gedownloade (ook andere) Nvidia driver te gebruiken.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?

In de situatie met de 8600GT:
-MemTest even gedraaid om het geheugen te controleren, niets gevonden.
-Drivers Nvidia opnieuw installeren.
-Drivers Nvidia opnieuw installeren met Driver Sweeper tussendoor.
-Oudere drivers gebruikt die de tweaker zelf als werkend had getest.
-Windows reinstall.
-8600GT vervangen door 8600GTS.

In de situatie met de 8600GTS:
-Nieuwste drivers geprobeerd.
-Drivers opnieuw installeren met Driver Sweeper.

Ik laat op het moment een HD-tune lopen maar dat is eigenlijk omdat ik geen flauw idee heb waar ik het zoeken moet. Ik hoopte dat er tweakers met ideeën zijn, want ik heb er geen meer.

[ Voor 6% gewijzigd door toimoi op 23-07-2009 14:50 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

welke BSOD melding krijg je daar hebben we wat meer aan?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• toimoi
  • Niet online
Uit mijn hoof heb ik 0x0000008e voorbij zien komen, paar keer errors rond nv4disp.dll. Dat is zo ongeveer wat ik me kan herinneren, kan het zo nog wel eens proberen :')

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:29
Die windows reinstall, is dat één vanop het cd'tje of een image van je oudere installatie?
In het 2e geval levert het mss conflicten op met oudere Ati-drivers

• toimoi
  • Niet online
Nee, echt een complete reinstall vanaf disc.

Verwijderd

Ik heb ook een 8600gt en ik kan nooit Far Cry 2 spelen, ook BSOD. ik weet niet welke, maar je bent iig niet de enige met het probleem

• toimoi
  • Niet online
Het is niet zo dat er standaard BSOD's optreden.
De verstoringen in het beeld gebeuren echter heel vaak, zo vaak dat ik er zelf gewoon gek van wordt. Iedere keer te moeten alt-tabben haalt de lol uit de spellen.

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:57
Je zegt dat je even Memtest hebt laten draaien, maar hoe lang is even?
Je moet namelijk minimaal 8 uur ofzo of een nacht memtest 86+ moeten laten draaien om te kijken of er echt geen fouten optreden

Verwijderd

Kast al open gemaakt en op stof gecontroleerd ? Complete lijst van je specs zou ook misschien nuttiger zijn, voeding, koeling etc. :)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Meer systeemspecs zouden handig zijn, hoe zijn je voltagelijnen in het bios? En niet onbelangrijk hoe sterk is je voeding ism de rest van jou systeem?

[ Voor 33% gewijzigd door Strikie op 24-07-2009 06:31 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• toimoi
  • Niet online
CPU:
Intel E6420+third party stock koeler, draait stock, temps OK.
Moederbord:
Jetway 966PDAG
Geheugen:
Corsair 2 GB Value Select VS2GBKIT667D2
Videokaart
Asus EN8600GT 256MB/MSI NX8600GTS 256MB
Harde schijf:
WD Caviar SE 500GB Sata II, HD-tune health & errorscan 100% OK
Brander:
Nieuw ding, precieze model weet ik niet en niet zo van belang.
Kast:
Aopen H600A
Koeling:
1x Zalman 80mm
2x Revoltec Air Guard 80mm
Voeding:
Cooler Master Extreme Power 460Watt

Memtest heeft de eerste keer (toen ik het geheugen net had) ongeveer 3-4 uur gedraaid ofzo. Bij de extra controle heb ik 'm 4 passes laten maken ofzo. Zal MemTest wel eens opnieuw aanzetten straks.
Voltagelijnen zijn voor zover ik het kan beoordelen in orde, zal straks even een lijstje maken. Voeding is ook krachtig zat, er hebben zonder problemen een g80 8800GTS en HD3870 op gedraaid.

Edit:
VCC3V: 3.39
+5V: 5.04
+12V: 12.23
5VSB: 5.04
3VSB: 3.42
Wist niet van alles wat het inhield, dus heb wat ik niet wist er ook maar bijgezet.

Edit:
Met mijn paintskills heb ik even geprobeerd het probleem na te bootsen, BF2 was het makkelijkste omdat ik het daarin duidelijk kan laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x14/ToiMoi87/th_screen000.png
Het is dus een deel van het scherm dat van kleur wisselt, alsof er iets overheen gehouden wordt. Het is in werkelijkheid net alsof een deel van het scherm een zonnebril opheeft oid. Dit blijft echter niet op een vaste plek, het schuift mee met veranderend beeld.

[ Voor 41% gewijzigd door toimoi op 25-07-2009 04:27 ]

• toimoi
  • Niet online
iemand die me er verder mee kan helpen?
Pagina: 1