Ik heb een poosje terug met een medetweaker mijn 3870 verruild voor een 8600GT, en ben van de 4GB geheugen die er toen ook inzat teruggegaan naar 2GB wat ik eerder in dezelfde pc had zitten zonder dat het problemen opleverde.
Met de ruil afgerond heb ik de kaart 3Dmark06 laten doorlopen zonder problemen.
Echter, ondanks de gewoon normaal doorlopen 3Dmark heb ik last van gekke dingen in spellen. In Sacred 2 heb ik nu een aantal keer (4x, zoiets) gehad dat het beeld ineens ging flikkeren (witte flashes en lage fps), de oplossing daarvoor had ik gevonden: een keertje Alt+Tab en weer terug het spel in, dan kan ik weer doorspelen zonder problemen.
Ik dacht dat het aan het spel lag. Echter merkte ik in Battlefield 2 hetzelfde (alleen dan grijzige flashes bovenin het scherm), en toen ik Alt-Tab probeerde te doen, klapte mijn pc eruit met een BSOD.
Inmiddels (vandaag) heb ik geprobeerd om de videokaart te vervangen met een nieuwe 8600GTS, maar dat mocht niet baten. De problemen zijn gebleven. Ik weet het nu niet meer.
De BSOD's geven aan dat er iets mis is met een driver. Echter, ten tijde van de 8600GT heb ik een complete windows reinstall gedaan, die hielp ook niets. Ook heb ik al 5-6x geprobeerd om een opnieuw gedownloade (ook andere) Nvidia driver te gebruiken.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?
In de situatie met de 8600GT:
-MemTest even gedraaid om het geheugen te controleren, niets gevonden.
-Drivers Nvidia opnieuw installeren.
-Drivers Nvidia opnieuw installeren met Driver Sweeper tussendoor.
-Oudere drivers gebruikt die de tweaker zelf als werkend had getest.
-Windows reinstall.
-8600GT vervangen door 8600GTS.
In de situatie met de 8600GTS:
-Nieuwste drivers geprobeerd.
-Drivers opnieuw installeren met Driver Sweeper.
Ik laat op het moment een HD-tune lopen maar dat is eigenlijk omdat ik geen flauw idee heb waar ik het zoeken moet. Ik hoopte dat er tweakers met ideeën zijn, want ik heb er geen meer.
Met de ruil afgerond heb ik de kaart 3Dmark06 laten doorlopen zonder problemen.
Echter, ondanks de gewoon normaal doorlopen 3Dmark heb ik last van gekke dingen in spellen. In Sacred 2 heb ik nu een aantal keer (4x, zoiets) gehad dat het beeld ineens ging flikkeren (witte flashes en lage fps), de oplossing daarvoor had ik gevonden: een keertje Alt+Tab en weer terug het spel in, dan kan ik weer doorspelen zonder problemen.
Ik dacht dat het aan het spel lag. Echter merkte ik in Battlefield 2 hetzelfde (alleen dan grijzige flashes bovenin het scherm), en toen ik Alt-Tab probeerde te doen, klapte mijn pc eruit met een BSOD.
Inmiddels (vandaag) heb ik geprobeerd om de videokaart te vervangen met een nieuwe 8600GTS, maar dat mocht niet baten. De problemen zijn gebleven. Ik weet het nu niet meer.
De BSOD's geven aan dat er iets mis is met een driver. Echter, ten tijde van de 8600GT heb ik een complete windows reinstall gedaan, die hielp ook niets. Ook heb ik al 5-6x geprobeerd om een opnieuw gedownloade (ook andere) Nvidia driver te gebruiken.
Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?
In de situatie met de 8600GT:
-MemTest even gedraaid om het geheugen te controleren, niets gevonden.
-Drivers Nvidia opnieuw installeren.
-Drivers Nvidia opnieuw installeren met Driver Sweeper tussendoor.
-Oudere drivers gebruikt die de tweaker zelf als werkend had getest.
-Windows reinstall.
-8600GT vervangen door 8600GTS.
In de situatie met de 8600GTS:
-Nieuwste drivers geprobeerd.
-Drivers opnieuw installeren met Driver Sweeper.
Ik laat op het moment een HD-tune lopen maar dat is eigenlijk omdat ik geen flauw idee heb waar ik het zoeken moet. Ik hoopte dat er tweakers met ideeën zijn, want ik heb er geen meer.
[ Voor 6% gewijzigd door toimoi op 23-07-2009 14:50 ]