[Internet Keuze] Ziggo Alles in 1 Plus of Online ADSL Extra

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik zit een beetje in een dubio waar ik normaliter nooit over twijfel maar in dit geval wel. Ik ben uit huis gegaan waar we een Online ADSL Extra en Totaal Telefonie hadden. Hier haalde ik prima de 18Mbit zelfs op, dus was ik tevreden.

Ben nu verhuisd naar mijn nieuwbouw paleisje en wilde eigenlijk direct aanvraag doen voor Online, aangezien dit goed beviel. Die aanvraag werd afgekeurd omdat KPN de infrastructuur nog niet op orde had. Nu is deze infrastructuur wel op orde. Maar nu komt het! De afstand naar de centrale is dusdanig dat Online mij maar maximaal 8Mbit kan garanderen.

Dat is dus ruim 10Mbit lager dan ik gewend ben. Dus ben ik eens verder gaan kijken wat er zoal leverbaar is. Het diende in iedergeval newsgroepen te ondersteunen en minimaal 2 mailadressen te hebben. Uiteindelijk kwam ik bij Ziggo Alles in 1 Plus uit die qua snelheid er erg goed uit komt, en dit wel kan garanderen.

Maar goed nu het volgende, Online rekent voor telefonie alleen startbedragen en geen minuten die volgen (uitzondering mobiel en buitenland). Ziggo rekent altijd minuutbedragen en dan nog een startbedrag. Daarnaast zijn ze duurder.

Kan iemand mij hierin wat adviseren, of is er iemand in een vergelijkbare situatie terecht gekomen? ADSL kan overigens vanaf mijn locatie niemand de 20Mbit garanderen (is te verwachten met ADSL).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon lekker voor Ziggo Alles-in-1 Plus gaan.

Van de 20 Mbit haal je meestal zo'n 19 Mbit in de praktijk. De upload is 3x zo hoog dan bij ADSL, en voorlopig is er nog genoeg ruimte op de kabel om door de groeien als het om snelheid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik heb zelf sinds kort Ziggo Alles-in-1 Extra, maar zit nu nog 'maar' op 20Mbit: ik moet het nieuwe modem binnen nu en 5 weken ontvangen.

Van de 20Mbit haal ik, zoals JeFFJuH al zegt, ruimschoots 19Mbit. Upload is met 3Mbit ook erg lekker en stabiel!

Ondanks alle negatieve verhalen die ik hoor over Ziggo, heb ik er nog geen problemen mee gehad. Mijn vader ook niet en die heeft al aardig wat jaar Casema/Ziggo-internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:02

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

ADSL(online) is oude technologie, en ook nog eens heel erg gevoelig voor de afstand tot de centrale.
Kabel(Ziggo) kan veel hogere snelheden halen, en word ook nog eens doorontwikkeld.

Ben nu zelf aan het overstappen van Online naar Ziggo, mede vanwege de achterlijk hoge pings bij Online, daarnaast haal ik sinds het afsluiten van het abbo ieder jaar een Mb minder (was 20Mb nu nog 16Mb).
Als je fanatieke gamer bent begin je bij Online altijd met een achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Qua prijs is het wel een flink verschil... Wat me nogal opviel is dat Ziggo kosten rekent voor telefoonminuten terwijl Online alleen het startbedrag in rekening brengt (m.u.v. mobiel).

Aan de andere kant kan je je afvragen hoe vaak ik nu bel met de vaste lijn, dat zal niet heel veel zijn. De snelheid is bij Ziggo gegarandeerd en dat is dat wel positief. Toch heb ik nog een ander vraagje, en misschien dat jullie daarmee ook wat antwoorden kunnen verschaffen.

Heb nu al digitale TV van Ziggo (gewoon standaard Z1 met een Humax 5000C Decoder), nu krijg je bij Ziggo een digitale TV decoder bij het pakket. Dit zal wel samengaan met een smartcard, deze kan ik ook activeren terwijl ik al een kaart heb?

En de 16,25 basis abbonements kosten die ik nu betaal, komen die te vervallen als ik over ga naar Alles in 1?

Als ik hierop nog antwoord kan krijgen ben ik super geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
En de 16,25 basis abbonements kosten die ik nu betaal, komen die te vervallen als ik over ga naar Alles in 1?
Bij een Alles in 1 pakket vervalt die 16 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wicked-Game schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:10:Heb nu al digitale TV van Ziggo (gewoon standaard Z1 met een Humax 5000C Decoder), nu krijg je bij Ziggo een digitale TV decoder bij het pakket. Dit zal wel samengaan met een smartcard, deze kan ik ook activeren terwijl ik al een kaart heb?
Ja :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Nou kijk aan beide antwoorden in een zeer snelle tijd... Dan maar over op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:46

MsG

Forumzwerver

Wij hebben thuis ook een brief van ziggo gekregen en willen misschien van Zonnet ADSL 3Mbit/0,5MBit over stappen naar Ziggo Alles in 1 Plus 20Mbit/3Mbit.

Ik zie alleen niet duidelijk welke ontvanger je krijgt. Er staat gewoon "gratis digitale ontvanger". Heeft iemand enig idee welke je krijgt? En hoe zit het met wifi op zo'n ding?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Volgens mij is het op dit moment meestal de Humax IR-Fox C of de Samsung DCB-B270r. Wat je krijgt is een verrassing, je kunt misschien via de helpdesk een voorkeur opgeven maar de kans is groot dat je alsnog een andere krijgt. Wifi hebben ze geen van twee ('t modem trouwens ook niet). Eventueel kun je hier nog even vragen: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe lossen jullie dat allemaal op met wifi dan? Een draadloos accesspoint?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kabelmodems zijn in de regel alleen dat, dus zonder ingebouwde routerfunctie zoals bij adsl. Wil je dus draadloos heb je een WiFi router nodig (en geen accesspoint, of je moet 1 pc genoeg vinden). Nu werkt alleen helaas lang niet elke router lekker samen met Ziggo. Heb zelf redelijk goede ervaring met een Linksys met daarop dd-wrt, maar Ziggo bied zelf in hun webshop praktisch alleen Sitecom aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar als je vanaf het modem een utp kabel kan leggen naar 1 PC, dan kan ik toch ook vanaf die modem een UTP kabel leggen naar onze huidige ADSL Modem (Speedtouch 580) en die puur gebruiken als Wireless access point? Of snap ik het nu niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dat zou theoretisch misschien kunnen, maar omdat je van Ziggo maar één publiek ip-adres krijgt en je in die opstelling geen router hebt zitten kun je dus maar één pc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ooh op die manier :) er wordt dus niks gerouteerd. Standaard krijg je dus een modem zonder router functie. Wat ouderwets :P. Maar volgens mij blijft de routeringsfunctie wel intact bij het ADSL modem, want een router is een modem + switch min of meer. Ik informeer nog wel even bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:21:
ooh op die manier :) er wordt dus niks gerouteerd. Standaard krijg je dus een modem zonder router functie. Wat ouderwets :P. Maar volgens mij blijft de routeringsfunctie wel intact bij het ADSL modem, want een router is een modem + switch min of meer. Ik informeer nog wel even bij Ziggo.
Hij routeert wel alleen zit de WAN waar ie mee routeert met z;n LAN intern. De meeste ADSL/Modem-Routers hebben geen externe WAN aansluiting. Zou je die hebben dan zou het kunnen wat je wilt.

Ben zelf trouwens overgestapt van Telfort (ADSL) naar Ziggo (Kabel), vanwege het feit dat de combinatie ADSL, afstand centrale ervoor zorgt dat je (bijna) nooit de max. capaciteit van ADSL haalt. Voor kabel is er ook geen absolute garantie maar wordt wel veel vaker gehaald dan bij ADSL.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

let op, een speedtouch is best wel een configureerbaar apparaat.

je kunt één van de 4 LAN poorten omconfiggen naar een WAN poort wie gaat werken met ziggo.

schaamteloos geript van de ziggo ervaringen topic deel 4:

HOW TO MAKE A LAN PORT IN TO A WAN PORT

In order to use yor SpeedTouch modem router just as a router, follow the following instructions [this in only possible for releases 4.3- 5.3 onwards]:

1) Start -> Run -> Type ?cmd? and click Ok
2) Type: telnet 192.168.1.254 and hit Enter
3) Default username: Administrator (with a capital A) and password left blank
4) Type: env set var SESSIONTIMEOUT value=0 and hit Enter
5) Type in t he following commands and hit Enter after each line:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
:ppp relay flush 
:ppp flush 
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=eth_wan
:eth ifconfig intf=eth_wan dest=ethif4
:eth ifattach intf=eth_wan
:ip ifadd intf=ip_wan_eth dest=eth_wan
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth status=up
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth hwaddr=00:11:42:0c:65:1d <-- This line is only needed if you need MAC addres cloning 
:ip ifattach intf=ip_wan_eth 
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled 
:dhcp client ifadd intf=ip_wan_eth 
:dhcp client ifconfig intf=ip_wan_eth metric=5 dnsmetric=5 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-lease-time 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-renewal-time 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-rebinding-time 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=subnet-mask 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classless-static-routes 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=default-routers 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classfull-static-routes 
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=domain-name-servers 
:dhcp client ifattach intf=ip_wan_eth 
:saveall

6) You have now configured LAN port 4 to a WAN port.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

aan de andere kant kan je voor 3 tientjes een wifirouter bij je lokale computerboer kopen die ook prima functioneert. (ik zou iets meer uitgeven, maar wie ben ik..)

Opties genoeg check de pw even. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt maar als mijn Speedtouch evt gratiesj als accesspoint kan dienen zijn die 3 tientjes kapitaalvernietiging.

Deze heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://imagenes.solostocks.com/z1_1187816/router-adsl-speedtouch-580-wifi-802-11g-adsl2.jpg

Als je dus vanaf dat modem van ziggo een switch kan leggen voor meer pc's, moet mijn speedtouch 580 ook gaan werken is mijn redenering. Ik denk dat we dan eerst die standaardmodem erbij doen, en anders kopen we hier alsnog een kabelrouter met wifi en meerdere lanpoorten. Via de ziggoshop is wss toch duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 02:06:
Ja klopt maar als mijn Speedtouch evt gratiesj als accesspoint kan dienen zijn die 3 tientjes kapitaalvernietiging.

Deze heb ik:

[afbeelding]

Als je dus vanaf dat modem van ziggo een switch kan leggen voor meer pc's, moet mijn speedtouch 580 ook gaan werken is mijn redenering. Ik denk dat we dan eerst die standaardmodem erbij doen, en anders kopen we hier alsnog een kabelrouter met wifi en meerdere lanpoorten. Via de ziggoshop is wss toch duurder.
Je Speedtouch zou inderdaad eventueel als AP kunnen dienen. Je vergeet echter dat als je dat ding direct achter je Ziggo modem hangt, je nog altijd GEEN router(ing) hebt in je netwerk en dus altijd maar 1 PC aan het internet kan hangen. Wil je meerdere PC's in je netwerk op internet hebben dan ben je gewoon verplicht een router achter het modem te hangen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Hallo? Leest niemand mijn post?

je kunt een speedtouch omconfiggen naar een Ethernet router. dus de ADSL poort uitschakelen en één van 4 poorten toewijzen als WAN-poort. zie mijn vorige bericht. (commando reeks eerder bericht stelt de LAN-poort #4 als WAN in)

[ Voor 14% gewijzigd door nIghtorius op 29-07-2009 15:08 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:07:

je kunt een speedtouch omconfiggen naar een Ethernet router. dus de ADSL poort uitschakelen en één van 4 poorten toewijzen als WAN-poort. zie mijn vorige bericht. (commando reeks eerder bericht stelt de LAN-poort #4 als WAN in)
Heb net een dir-655 besteld ;)
Heb zelf ook nog een Speedtouch780 aangesloten nu (nu nog op ADSL).
Maar goed, die ST is touch wel verouderd en gaf al wat problemen
(ga het nog wel uitproberen met dat ding of die truc werkt)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Geld het voor elke speedtouch dan? Bij de ADSL was de wan-connector altijd veel kleiner dan een RJ45 connector.

Hebben jullie allemaal jullie router na het modem gezet? Of in plaats van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:28:
Geld het voor elke speedtouch dan? Bij de ADSL was de wan-connector altijd veel kleiner dan een RJ45 connector.

Hebben jullie allemaal jullie router na het modem gezet? Of in plaats van het modem?
Lees eens goed, met die truc maak je van 1 LAN poort een WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31
nIghtorius schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:07:

Ik heb het geprobeerd, maar bij elk commando zegt hij "commando unknown"...? :?
Heb een speedtouch 580, zoals op het plaatje hierboven.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1